Yamaha FZ-tråden

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Tja.....Kör man 200 mil på motorväg kan det ju kännas lite. Ska man sen köra på hojsemester i 1000 mil, så ligger man väl inte nöter motorväg i 120-130 varje dag ?. Ser ofta hojar i 120-130 som lägger magen på tanken bakom glaset. Tycker ni verkar lite klena haha:7peta. Tycker faktiskt FZ;orna funkar väldigt bra med en liten vindavvisare. Men åsikterna varierar såklart, och tur är väl det......
 

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Har idag införskaffat mig en FZ1 2008, är väldigt nöjd än så länge.....det enda jag funderar över är att jag tycker att den låter väldigt mycket, och det är original-avgas på den. Jag hade en z1000sx innan och denna Yamahan låter som om det vore hål i systemet, men det är det inte. Normalt? Jag har beställt ett Hurric PRO 2 slipon, hoppas inte det låter ännu mera med det....
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Ordentligt ditsatt ?. så mycket ska det inte låta. Satte på ett Leo Vince på min, och jag kör med db killer. Låter lite väl mycket utan.
 

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Jag har ju inte mycket att jämföra med, men denna brötar på ordentligt tycker jag, då man drar på. Kawan var ju som en symaskin i jämförelse.
 

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Slänger ut min huvudvärk här: står i valet av hoj att köpa, ena sidan har jag hittat en 2008 GT variant med slip-on och inget mer med 1100 mil, andra hojen är en SA 2007 med mkt godis, anar att en viss person från Sandviken var förra ägaren till den på detta forum och i denna tråd. 1800 mil gånget men anar den har fått jobba för det.
Vad ska man premiera här egentligen?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Slänger ut min huvudvärk här: står i valet av hoj att köpa, ena sidan har jag hittat en 2008 GT variant med slip-on och inget mer med 1100 mil, andra hojen är en SA 2007 med mkt godis, anar att en viss person från Sandviken var förra ägaren till den på detta forum och i denna tråd. 1800 mil gånget men anar den har fått jobba för det.
Vad ska man premiera här egentligen?

E 2007:an den som jag tror så går den garanterat bra. Dessutom kan du prata med den förra ägaren och få lite historik och tips. Kolla om luftburken är moddad, det borde dra ner priset med motsvarande vad en ny kostar. abs är ett plus. Vill du inte ha allt godis som är på så kan du plocka av det och sälja. Som t.ex. speedohealer kan jag köpa
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
75k e vansinnigt , köp inte. Bjud 60. Sålde min för SA för 55k 3000 mil nyservad. Handlaren fick satte ut den för 58'
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
För en lösningsarkitekt borde allt vara görbart, du verkar se bara problem i stället för lösningar ?
Den övergången är ett klistermärke du rycker bort på en tiondels sekund
 
Last edited:

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
För en lösningsarkitekt borde allt vara görbart, du verkar se bara problem i stället för lösningar ?
Den övergången är ett klistermärke du rycker bort på en tiondels sekund

Hahaha jag ville vara fin i kanten för alla de som kör runt ned den röda färgen, men visste inte de var ett klistermärke.
Vad kan jag mer säga än att jag har semester, allt ska bara funka i en månads tid nu innan man ska tillbaka till klagan, gnällandet m.m.
Antar att den röda är snyggare live än på bild, brukar vara så när man ser det i solskenet sen passar det kanske i te helt till mitt nya ställ heller:tuttar
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det blev en fz8 tillslut!
Nu har jag dock upptäckt en kabel under passagerarsadeln med en 4-polig kontakt på, som ligger inplastad o hoppar omkring. Har jagat runt i instruktionsbok o sånt, men hittar inget. Någon som vet vad det kan vara?
Tidigare ägare var en gubbe som mest verkade hänga dit prylar han tyckte verkade häftiga, kan det vara en kontakt till en PC? Inte fan har man sån tur?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top