Yamaha FZ-tråden

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Hur många mil har ni kört i streck? Pallar man 100mil på en dag på en fz1 eller har man blå rumpa då? Risken är nog stor.
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
100 mil är mycket. Men pausar man var tionde mil så. Jag köpte mig en sitt dyna på team sportia
För 50 kr de hjälpte en del tycker jag :tungan
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Hur många mil har ni kört i streck? Pallar man 100mil på en dag på en fz1 eller har man blå rumpa då? Risken är nog stor.

Ja jag skulle inte vilja köra hundra mil per dag men det går väl om man tar lite pauser tex när man måste tanka men personligen tycker jag att knäna tar mest stryk pga benvinkeln.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag har kört 100 mil på en dag, men de sista 20-30 milen var plågsamt. Mycket för att delar av resan var i köer på autobahn. Medelfarten blev 80 km/h och då kan du räkna ut tiden .. ont i röven va bara förnamnet
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Jag har kört 100 mil på en dag, men de sista 20-30 milen var plågsamt. Mycket för att delar av resan var i köer på autobahn. Medelfarten blev 80 km/h och då kan du räkna ut tiden .. ont i röven va bara förnamnet

Då är det möjligt i alla fall.:) Ska kika efter någon skön sittdyna + roligare väg än E4. I värsta fall kanske man hittar nått vandrarhem om man inte står ut. Tänkte slippa ta med tält.
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
ska besiktiga hojjen imorn

får man ha gaffad regskylthållare? :D

5dqn0h.jpg
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
Den gick igenom :banana

Nån som har tips på iPhone hållare så att man kan köra Waze?
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Fick äntligen lite ledig tid och monterade bort AIS systemet och monterade på täckplattorna från Ivans. Fy faeeen vilken tid det tog men nu är det gjort! Wohaaa, inget mer irriterande smällande! :tummenupp
 

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1SA
sänkt bak 30 mm fram 10mm

Bild på min sänkta Fz1 kolla in framgaffeln (fram bak)lust racing.com
_DSC0019-Redigera (Small)2.jpg
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Hej på er!
Behöver lite snabb hjälp, ska in och besikta på torsdag och har för säkerhetsskull slängt på originalsystemet men nu är frågan om denna reflex de hänger upp sig på. Var in och besikta bilen igår och försökte luska lite men han hade ingen behörighet på mc så jag fick inga konkreta svar. På min skylthållare sitter det en klistrad reflex ca 2*3 cm kommer de att godkänna den tror ni? vet att jag läst nånstans om nån som hade reflextejp och den hade gått igenom. Har försökt att läsa mig till om det finns nått storlekskrav på reflexen men har inte lyckats hitta nått om det. Skylthållaren är en evotech.
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Jag har besiktigat mina hojar med en liten röd liten reflexplupp påklistrad på regskylten :tummenupp
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Har ett Yoshimura TRC Stainless liggandes i fint skick om någon är intresserad. Skicka pm.
/J
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
OK .. nu kan jag avråda ifrån att borra ut katalysatorn. Det brölar på mer än man tror, speciellt med ett Yoshimura rör. Jag ska nog slänga på originalburken igen.

Nån som e intresserad av ett Yoshimura TRC stålrör till FZ1 ?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top