Yamaha FZ-tråden

Helgon1

Nybörjare
Gick med
22 May 2011
Ort
Allerum/Ängelholm
Hoj
Yamaha FZ8-N -12
Däckbyte time...!

Vilka ska jag ha? PRIS? Vad har ni betalat monterat & klart etc etc ?...

Alla kommentarer & tips välkomnas då jag är dålig på däck..!

Ska du ha både fram och bak?
Jag plockade av mitt fram och åkte upp till Däckshopen Haninge och fick det monterat och klart för ung. 1400:-. Dom hade mitt däck, Dunlop Sportsmart hemma på hyllan.
Smidigt tycker jag. Åk/ring till dom och kolla läget. (jag läste om däcket i en mc-tidning och det hade fått bästa betyg, så jag tog ett sånt- så bra är jag på däck =)

Jag har precis tagit mitt hojkort och började spana lite i den här tråden för att få lite tips =) Det har funnits en del matnyttigt. Nu har jag bytt till ett LeoVince system och gjort en egen reghållare i bak och bytt samtliga blinkers till mini.

Sjukt nöjd med mitt val av hoj!! Har köpt mig en FZ6n- 07. Det är min bästa kompis inför sommaren.
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
2011-05-22%2014.13.22.jpg

funderar på en ny mod inför Europaresan ..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
polaren hade en sån när på en långresa, han sa att det var den bästa modden nånsin. Fan man får ont i röven efter bara 4 timmar på FZ:an ..
 

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Timrå
Hoj
FZ1-S 06
polaren hade en sån när på en långresa, han sa att det var den bästa modden nånsin. Fan man får ont i röven efter bara 4 timmar på FZ:an ..

Hur får du soppan att räcka så länge? Fast det är klart, ett soppa-stopp är ju inte så långt att det hinns med mycket gymnastik, om man inte passar på att fika då. :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
hehe då kommer man ingenvart ju .. har ca 1000 km att avverka första dagen, till mitt övernattningsställe. kanske ska ta med det i bagaget i fall det blir outhärdligt. isf får jag be nån ta en bild så ni här kan skratta lite :)
 

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Sthlm
Hoj
streetfighter
Ja nya dunlop sulor blir det runt om..! 3800 påklappat & klart skulle de kosta.

Ja man kommer fan inte långt med den lilla tanken :p Är det fler som tycker bensinmätaren lever ett lite bakfullt liv? ibland en plupp, ibland 3 pluppar osv.. :p

Hur gick det egentligen med o styra FZ körniing?? Vems hoj är fetast? Vem kör längst på bakhjulet osv ? :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Min hoj e fetast och jag kör enbart på bakhjulet. tankmätaren kan du få bytt på "extended warranty". Lämna bara in hojen och berätta hur opålitlig tankmätaren är. De byter ut hela bensinpumpsenheten. (fick fixat mitt förra året :tummenupp)
 

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Sthlm
Hoj
streetfighter
Härligt!

Men för oss andra som vill veta vilken som är näst fetast osv kan ju försöka styra nåt? :)


Javaguru - Är det inte din hoj lite högre upp med en skjuten pudel som limpa??
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Härligt!

Men för oss andra som vill veta vilken som är näst fetast osv kan ju försöka styra nåt? :)


Javaguru - Är det inte din hoj lite högre upp med en skjuten pudel som limpa??

haha riktigt roligt :)
Tjaa .. snyggast hoj ? Det måste nästan va en FZ1-N. Har inte sett nån customlackad S. N, svart/grafit eller Abarth.

Angående träff, man kanske skulle köra en poll för att se hur många som är intresserade.
 

huggan

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Eriksmåla
Hoj
Yamaha FZS 600
Hej

Har en FZS 600 tror jag den Heter. På pappret står det att det är 68hk men på andra hojar med samma kubik och modell så är det 98hk. Har hört att det är en fabriksstrypning som gör detta och att det ska gå att ta bort. Någon som vet?

Mvh Hugo
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
tankmätaren kan du få bytt på "extended warranty". Lämna bara in hojen och berätta hur opålitlig tankmätaren är. De byter ut hela bensinpumpsenheten. (fick fixat mitt förra året :tummenupp)

Okay, är det någon specifik årsmodell som har problem med tankmätaren? Har en nållåtta som jag tycker tankmätaren vandrar lite väl mkt på.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
enligt min efterforskning nej. Alla modeller upp till '09 lider av denna sjukdom, men vet inte om exakt ALLA hojar. Sen har jag inte pratat med någon som äger en 2010 eller en 2011.

Hellre öm i arslet än o sitta på den fårafit--:D:arsele:yoparty

haha, jag vet .. det blir lite balkan-fårherde över mig .. .. skär sig med mina Dainese prylar. Har jag plats i packrullen så tar jag den med. Kan va bra att ha om det blir outhärdligt ..

Hojta till när du är i Malmö, så kan vi ta en café-runda och se vems hoj är snabbast :tummenupp
 
Last edited:

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Timrå
Hoj
FZ1-S 06
enligt min efterforskning nej. Alla modeller upp till '09 lider av denna sjukdom, men vet inte om exakt ALLA hojar. Sen har jag inte pratat med någon som äger en 2010 eller en 2011.



På min 06:a har jag inga sådana besvär så det gäller kanske inte alla. Har dom uppfört sig konstigt redan från början eller är det något som kommit efter ett tag?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
enligt min efterforskning nej. Alla modeller upp till '09 lider av denna sjukdom, men vet inte om exakt ALLA hojar. Sen har jag inte pratat med någon som äger en 2010 eller en 2011.



På min 06:a har jag inga sådana besvär så det gäller kanske inte alla. Har dom uppfört sig konstigt redan från början eller är det något som kommit efter ett tag?

Nä, precis, tydligen inte alla hojar som lider av det. Vet ej om det är från början men köpte min vid 350 mil och den var pajj. Kanske nåt fel som kan inträffavid installation. Eller tillverkning/montering av pumpenheten
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Nä, precis, tydligen inte alla hojar som lider av det. Vet ej om det är från början men köpte min vid 350 mil och den var pajj. Kanske nåt fel som kan inträffavid installation. Eller tillverkning/montering av pumpenheten

Köpte min ny. Tror bränslemätarn funkade typ 20mil sen har den konstrat sen dess. Ska få den bytt på garantin så jag är inte orolig :tummenupp
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
enligt min efterforskning nej. Alla modeller upp till '09 lider av denna sjukdom, men vet inte om exakt ALLA hojar. Sen har jag inte pratat med någon som äger en 2010 eller en 2011.



haha, jag vet .. det blir lite balkan-fårherde över mig .. .. skär sig med mina Dainese prylar. Har jag plats i packrullen så tar jag den med. Kan va bra att ha om det blir outhärdligt ..

Hojta till när du är i Malmö, så kan vi ta en café-runda och se vems hoj är snabbast :tummenupp

det låter bra och kul jag är mycket i malmö men tyvär så är inte alltid hojen med men med bättre väder ökar möjligheterna. är det bara jag som tycker att det är lite hojåkare i malmö? och då menar jag inte typ guldwingar och andra myshojar:va:D
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Du har noterat helt rätt. Man ser inte många hojar i stan, och de flesta som r med på gruppkörningar är från hålor utanför Malmö. Sen jämför du mrd GBG, där det är riktigt mycket hojfolk och bra sammanhållning. Jag kan bara spekulera kring anledningar till det låga antal mc
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hej på er! Jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag har sökt i alla forum, men antingen så är jag värdelös på att söka, eller så är sökmotorn knepig. I vilket fall, så hittar jag inget om det jag behöver hjälp med. Det är så att en polare har en FZ1N och vill/måste sätta dit någon annan ljuddämpare. Men han har hört att exupventilen (stavning?) sabbar det hela. Så vi behöver lite tips och råd ifrån er.

Har ni någon tråd där någon beskriver olika metoder på förbikoppling eller något? All hjälp äv välkommen. Stackarn åker ju runt och pyser lite, bara.

Tackar på förhand.

Mvh Tompten
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top