Yamaha FZ-tråden

och jag kan fan aldrig vara med, så jävla störigt .. nu får det snart va slut på det här eviga åkandet till stockholm ..

härlig känsla :P
ja det var inte mycket man kunde köra i vinter .. några enstaka gånger. Annars körde jag hela vintern 2008, det gick utmärkt. Funderar själv på att skaffa en lite mer oöm enduro eller motard för vinterkörning och pendling

Du kanske ska börja handla lite grejer till FZ8:an då, tail tidy, miniblinkers, slip-on .. Vilken beställde du förresten ? naken eller kåpad ?

Last edited:
härlig känsla :P
ja det var inte mycket man kunde köra i vinter .. några enstaka gånger. Annars körde jag hela vintern 2008, det gick utmärkt. Funderar själv på att skaffa en lite mer oöm enduro eller motard för vinterkörning och pendling

Du kanske ska börja handla lite grejer till FZ8:an då, tail tidy, miniblinkers, slip-on .. Vilken beställde du förresten ? naken eller kåpad ?

Jo, får se hur mkt pengar jag kan skaka fram, ska ju åka utomlands nu o sen byta badrumsmöblerna o sen renovera klart gästtoaletten under hösten. Blir dyrt när man är ensam husägare:)

Då har man bytt upp sig från gammelfazern till en fz1-n -08.
kunde inte vara mer nöjd. Så i vinter blir det lite småpiller, rensa arslet och dreva om :)
Funderar på valtermotos modellanpassade plåthållare, nån som kör med det ?? bild ?? :)

Nu blev min Öhlinare, som så brutalt ignorerades tidigare i denna tråd, såld till Norge, så Norge - Sverige, 1 - 0. Hahaha!

Hallå!

Någon annan som råkat ut för samma problem som jag? felkod 24. (motorlampan lyser) Det är o2 sensorn som gått sönder då ( sitter i grenröret ) samma sak som lambasond typ. Är ett vanligt problem bland R1orna, ( om man har slip-on!) Då luft & värme förändras.
Hur som helst, har det hänt mig nu, har ett yoshi slipon och min O2Sensor har gett sig.
Täcker inte garantin detta blir det dyrt.

Därför, någon annan som har tips kring detta? Alternativt har en kraschad FZ1 / delar etc?? O2Sensor ??? :P

Alla tips etc av intresse! :)

Hej!

Nope inte råkat ut för det än. Men tack för tipset, så man vet när felkoden kommer upp.

Hallå!

Någon annan som råkat ut för samma problem som jag? felkod 24. (motorlampan lyser) Det är o2 sensorn som gått sönder då ( sitter i grenröret ) samma sak som lambasond typ. Är ett vanligt problem bland R1orna, ( om man har slip-on!) Då luft & värme förändras.
Hur som helst, har det hänt mig nu, har ett yoshi slipon och min O2Sensor har gett sig.
Täcker inte garantin detta blir det dyrt.

Därför, någon annan som har tips kring detta? Alternativt har en kraschad FZ1 / delar etc?? O2Sensor ??? :P

Alla tips etc av intresse! :)

Åååhhhh! Jag har för andra gången blivit bestulen på mitt Yoshimura TRC! Om ni ser någon som säljer eller snubblar över ett någonstans så vänligen PM:a mig!

Ni kan läsa mer om hur allt jag vet i denna tråd:

ARG TRÅD!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey