Yamaha FZ-tråden

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Någon som vet hur mycket en yoshimura burk med db killer låter. Klarar man 95db gränsen?

Jag gjorde lite mätningar i våras, kolla inlägg #2051 eller nåt sånt. Till sist gjorde jag som så att jag svetsade fast en bricka på dB-killern med ett 15mm hål i. Då kan man definitivt besikta med den. Tyvärr går den som en påse grus på högre varvtal, mottrycket blev nog lite för stort...

Så i slutändan är det mindre jobb att slänga på orginaldämparen, det är ju bara två skruvar och tar mindre än 5 min!
 

epsi

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
2009, Yamaha FZ6-N S2
Tillsnyggat!

Nytt lampglas, nya blinkers och ny skylthållare!
 

Bifogat

  • DSC00131.jpg
    DSC00131.jpg
    225.8 KB · Visningar: 174
  • DSC00132.jpg
    DSC00132.jpg
    260.1 KB · Visningar: 122

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Fz8

Imorgon ska jag beställa en sprillans ny FZ8, är eld o lågor!!! Men jag får den nog inte förens till våren men den som väntar på något gott.....:banana:tummenupp:yoparty:yoparty
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
135 mil på FZ1

I onsdags styrde jag kosan mot Åre för två dagar på Molandabanan och sen SMC´s årsmöte.
Rolig bana, typ stor gokartbana. 1500meter.

Tyvärr sliter den mkt fotpinnar!!

Det blev totalt 135 mil denna långhelg, varav 25 mil på bana....
 

Bifogat

  • SANY0015.jpg
    SANY0015.jpg
    236.2 KB · Visningar: 114
  • SANY0023.jpg
    SANY0023.jpg
    236.8 KB · Visningar: 134
  • SANY0036.jpg
    SANY0036.jpg
    208.9 KB · Visningar: 142
  • SANY0031.jpg
    SANY0031.jpg
    240.3 KB · Visningar: 120
  • SANY0016.jpg
    SANY0016.jpg
    237.7 KB · Visningar: 98

T_Lund

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Ort
Oxelösund
Hoj
Honda VTR 97
Jag gjorde lite mätningar i våras, kolla inlägg #2051 eller nåt sånt. Till sist gjorde jag som så att jag svetsade fast en bricka på dB-killern med ett 15mm hål i. Då kan man definitivt besikta med den. Tyvärr går den som en påse grus på högre varvtal, mottrycket blev nog lite för stort...

Så i slutändan är det mindre jobb att slänga på orginaldämparen, det är ju bara två skruvar och tar mindre än 5 min!

Det var ju inge bra. Besiktningen är som du säger inga problem det är bara att skruva på orginalet men jag vill kunna köra bana utan orginalburk för den har en tendens att skrapa i asfalten.

Hur söker man efter inlägg? skulle vilja läsa det men hittar det inte.
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Grattis! Har inte testat den än, men antar att eftersom du köper den så är det nåt att ha

Den är helgrym, min FZ6:a känns som en stenåldersmaskin ijf! Underbart chassi, tar kurvor stabilt och lätt, bättre bromsar, bättre och hårdare fjädring, bra vrid även på lägre varv, snygg, bra pris, abs som standard, helt ok försäkring. Precis vad jag vill ha!!!!!:tummenupp:banana
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag har snart rullat 750 mil med fz1-an denna säsongen och den behagar mig tillräckligt fortfarande. Klart att man är sugen på en Superduke eller en Fireblade men inte som den enda hojen.

Inte fel det heller:) Får 52 000 för min FZ6:a som har rullat lite över 1100mil så jag väntar då jag ändå skulle bytt hoj till våren
52k e RIKTIGT bra med tanke på vad jag kunde få för min 2007-a S2 förra året - 45k i inbyte
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top