Yamaha FZ-tråden

den visade full tank ungf 90-100km, sen droppade till hälften, och efter ett par mil till droppade den 2 pinnar till och reserven började blinka. Jag bensinpumpen bytt på "extended warranty"
 
Årets första tur gjord, 0 gradigt men vafan... Grabbarna på yamaha sa bara ordet "respekt" å Chefen för yamahacenter tvättade av hojen åt en :9 bra service.

Har slagit ur sista katten,rensat blinkers å speglar fram samt kortat leo vince pipan 11cm.. hoppas det ska lösa ut ett goare ljud.

Även efter denna runda blivit hundra att en FCE ifrån Ivan måste beställas.
 
Årets första tur gjord, 0 gradigt men vafan... Grabbarna på yamaha sa bara ordet "respekt" å Chefen för yamahacenter tvättade av hojen åt en :9 bra service.

Har slagit ur sista katten,rensat blinkers å speglar fram samt kortat leo vince pipan 11cm.. hoppas det ska lösa ut ett goare ljud.

Även efter denna runda blivit hundra att en FCE ifrån Ivan måste beställas.

Håller med de andra... RESPECT!!!

Vore kul att höra din motivering till FCE-behovet... Vilken årsmodell har du??
Blev det nån märkvärd skillnad efter att rensat katten?? Ljudmässigt och prestanda?? Det sägs att det ger 3-5hk till, dock räcker de hk jag har till och blir över. Knappast så att hojen begränsar min framfart!!

Ta dig upp till MittSverigebanan och skrapa fotpinnar också! Skitkul!!

Edit: Jag hoppas du satt på 16t framdrev... Annars, GÖR det!!:tummenupp
 
Last edited:
Årets första tur gjord, 0 gradigt men vafan... Grabbarna på yamaha sa bara ordet "respekt" å Chefen för yamahacenter tvättade av hojen åt en :9 bra service.

Har slagit ur sista katten,rensat blinkers å speglar fram samt kortat leo vince pipan 11cm.. hoppas det ska lösa ut ett goare ljud.

Även efter denna runda blivit hundra att en FCE ifrån Ivan måste beställas.

Du får låta oss veta hur det går på besiktningen!
 
Håller med de andra... RESPECT!!!

Anledning för mig till köp av FCE är pga det uppenbara tvekandet den ger ifrån sig om man släpper gasen helt över 4500 och sen gasar igen... blir ca 1/2-1sek tvekande.

Ang effekt efter rensat katten osv vet jag ej då jag inte kört hojen innan det gjordes, kapade av 11cm av leo dämparn för att försöka få ut mer ljud, har bara torrstartat i garaget idag men verkar klart mörkare ton nu :P

Det fattas den en drevning, men 16 är påväg " får se om det räcker"
Och mittsverigebanan.. hm kanske, täcker bilsport&mc bankörning då ?
 
Det fattas den en drevning, men 16 är påväg " får se om det räcker"
Och mittsverigebanan.. hm kanske, täcker bilsport&mc bankörning då ?

Hade chansen att höra en presentation av en representant från Bilsport & MC. Detta i samband med att SMC har ett samarbete med dem från 1 januari. Då kom frågan upp ang bankörning och enl honom så gäller deras försäkring vid all bankörning så länge det inte gäller tävling eller träning inför tävling.

Så gasa på... Själv skall jag till Kemora iår igen på 4-dagars kurs med SMC!!:yoparty

Kanske tar mig upp till Mittsverige i augusti....
 
Premiären avklarad! Körde hem nya hojen från Yamahacenter i Västerås i dis och regn idag, en liten tur på 11,3 mil. Kändes oerhört bra och roligt att säsongen har börjat! FZ.6;an kändes alldeles utmärkt!!!
 
Klart att den var utmärkt ! Men den behöver en magkåpa från Barracudamoto.it för att se lite mer fläskig ut
 
[YOUTUBE-ID]xNVBbIYlsGQ[/YOUTUBE-ID] bra att kunna

Och när man ändå har kommit så långt så lyfter man upp luftburken och öppnar upp intaget ordentligt.... Ger ett härligt insugsljud när man slår på gasen!!:yoparty
 

Bifogat

  • Air box std.jpg
    Air box std.jpg
    173.5 KB · Visningar: 80
  • Air box.jpg
    Air box.jpg
    207.7 KB · Visningar: 82
Last edited:
Tänk på att försäkringspremien är dubbelt så hög på S2, så om du vill köra mer och betala mindre försäkring så leta efter 78hk modellen och ta bort stoppen på gasvredet.

Jag vet inte om du får ut alla 98hk utan att justera upp bränslemängden också, men du har iallafall några tusenlappar till att köpa bensin eller MC kläder för.

//K

Jag ska ta bort stoppet på min i veckan (förhoppningsvis) efter fina tips från de andra här inne. Några frågor dock:
Hur har ni tagit bort den? Filat? Böjt? Sågat?
OM man nu behöver justera bränsle upp/ner m.m, hur kommer man åt de inställningarna, och hur man gör?
 
Jag ska ta bort stoppet på min i veckan (förhoppningsvis) efter fina tips från de andra här inne. Några frågor dock:
Hur har ni tagit bort den? Filat? Böjt? Sågat?
OM man nu behöver justera bränsle upp/ner m.m, hur kommer man åt de inställningarna, och hur man gör?

du behöver inte justera bränsle, det e bara en gasstopp
 
Ah, skönt! Tack. Man vill ju inte att den går för snålt :) Har bara kört fyra mil med hojen men är redan rätt såld. Verkar vara en grymt trevlig maskin! Nu gäller det bara att skramla ihop pengar till ett slip-on oxå :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top