Yamaha FZ-tråden

Ok, någon som kan bidra med lite mer "matnyttig" info om vad de betalat för 2000-mila servicen?
Yamaha ville ha 5620:- och Bike ville ha 5700:-
 
FZ1-N 2008 uttagen 2010 med 1200mil på mätaren och slipon för 64500:-. Dock 9 ägare inkl nuvarande firma. Är de nåt att satsa på tro?
 
Tack och hej då för denna gång. Sålde FZn igår (ni kanske såg den på blocket).
Idag kom flera nya 2012'or ut för 84900 helt sprillans....vem vet, vi kanske ses igen. Tack och hej :hej
 
Hur ska man värdera alla gamla FZ1-N som är till salu nu när de dumpar ut nya -12 för 85"
Är på jakt efter en och e inte sugen på att lägga så mycket pengar som för en ny, men köper man en -08 för 60" lär den ju vara svår såld om något år när folk kommer begära 70 för sina 4 år nyare -12 ??

Hoppas man hittar en lämplig snart e ju snart dags för premiärturen!!
 
Hej, vill slå till på ny hoj men som vanligt velar man.

Letar efter något sportigare än min nuvarande TDM900. Måste funka för jobbpendling några mil om dagen i Stockholms rusningstrafik samt kortare touring.

Har kört nakenhoj tidigare men efter att ha haft en TDM några år så kan jag inte tänka mig något utan minst motsvarande vindskydd. Eftersom både bränsleförbrukning och försäkringskostnader är faktorer så har jag kollat på 800-900-kubikare även om jag gärna ligger på runt 1000 kubik för känslans skull. Är 192 cm så de lite mindre hojarna går bort.

Har haft siktet inställt på Z1000SX, den uppdaterade 2014 vilken går loss på 130 000 = i saftigaste laget, får vänta tills den är begagnad.

Kan tänka mig max runt 90 000. Har testat MT-09 och Z800 - de var väl kul på sitt sätt, men instrumenten satt typ vid naveln :3freak och de minimala flyscreens man kan montera är inte tillräckliga för min smak.

Funderar därför på att fortsätta vara märkestrogen Yamaha och överst på listan står just nu FZ8-SA (2014 / 0 mil / 92 000 kr) eller FZ1-SA (2012 / 0 mil / 88 000 kr).

Så... ni som kör FZ - vad tycker ni, rekommendation för den nyligen uppdaterade FZ8-S eller den lite äldre FZ1-S? :confused:

Tacksam för inputs!
 
definitivt fz1-sa. jag e inne på mitt 5:e år med en fz1- fortfarande supernöjd. med lite mods går den riktigt bra och den har justerbar framgaffel. fz8 är en fz1 med mindre motor och sämre gaffel
 
Haloj

min 2007:a uttagen 2008, FZ6 S2 har gått 1885 mil (jag vet, kört jääkligt lite)

minns inte ens när jag gjorde senaste servicen....vilka intervall är det?

fråga 2. Om jag vill göra servicen själv, vad ska kollas?

Tycker fan inte de e värt att lämna in för 5 lax när skiten bara e värd 35 000(om ens det?)
 
en annan grej

startade nyss hojen efter att den stått orörd sedan aug förra året (startade på en gång, ingen underhållsladdning eller dyl)

luktade lite bränt...vad kan det vara?
 
Lukten kan bero på ansamlingar av damm på grenrör och andra saker som blir varma. Inget jag lägger så mycket oro på vid första uppstart. Om det håller i sig länge, kan det kanske vara dags att agera. :)
 
vare nån som hade serviceintervallerna på en fz6 -07?

samt vad man ska utföra
 
Tjena!
Någon som har omvandlat en fz6S till N ? Finns ju "conversion-kits" för någon tusenlapp på nätet... med framlykta, fästen, backspeglar och blinkers. Fått en hyffsad deal på en fz6S ... men naken är dom ju sååå mkt snyggare...

Tips?

Tacksam för svar!
 
Tjena!
Någon som har omvandlat en fz6S till N ? Finns ju "conversion-kits" för någon tusenlapp på nätet... med framlykta, fästen, backspeglar och blinkers. Fått en hyffsad deal på en fz6S ... men naken är dom ju sååå mkt snyggare...

Tips?

Tacksam för svar!

Lägg på priset för konverteringskitet på din "deal". Är det fortfarande ett bra pris för dig? Isf har du 3 alternativ:
1. Det faller under "if its too good to be true, it probably is". - Något är mysko, det är för billigt - avstå.
2. Slå till, köp konverteringskitet, konvertera. Tänk till ett par gånger i varje steg du gör och läs instruktionerna noga.
3. Går det att få ett bra pris på en med kåpa så går det att få det på en naken med. Ha is i magen, vänta, kolla efter en som varit ute länge - prutläge.
 
definitivt fz1-sa. jag e inne på mitt 5:e år med en fz1- fortfarande supernöjd. med lite mods går den riktigt bra och den har justerbar framgaffel. fz8 är en fz1 med mindre motor och sämre gaffel
Blev en av de nya FZ1-SA -12:orna som legat ute till försäljning de senaste veckorna. Tydligen ett restlager från Tyskland som gick ut från Yamaha till handlarna, men de börjar ta slut nu. Har lovat mig själv att inte modda den nu under första året, får se om jag kan hålla mig. De stora gula blinkerserna ligger dock i farozonen. Och kanske att jag öppnar upp luftburken. Och...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top