Yamaha FZ-tråden

lasseman1976

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Har hämtat ut hojen efter en 1200mils service och fick betala 2400:-, är inte det lite väl dyrt? Först skulle de ta 2700:- men efter mitt påpekande om att 1000mila service redan var utförd gick de ner 300:-. Tydligen hade de gjort alla kontrollpunkter som man har på 1000mils intervallet trots att den redan var stämplad i serviceboken. Jag skulle alltså bara ha en oljeservice... Hur mycket betalar ni andra?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag betalade 600 för en oljeservice sist, också hos auktoriserad yamaha verkstad. Känn dig blåst .. eller reklamera. Du har beställt en sak, och fått nåt annat. Har du betalat med kreditkort kan du ringa och spärra betalningen, och sen kan du prata med de på telefon, då du erbjuder dig att betala för det du har beställt, och inget annat. Vägrar dem, så ska du prata med konsumentombudsmannen. Tycker jag iaf
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Hej!

Ni som satt på slip on på era cyklar, har ni skaffat PCIII och mappat om den också? Tänkte om bränsle/luftblandningen blir mycket fel när de blir annat motstånd? Eller kanske inte ett slip on åstadkommer så stor skada? Tacksam för svar
 

lasseman1976

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Det är ingen fara, många med mig kör med endast slipon. Enligt en test i Bike ger det ca 8hk mer beroende på modell.

Hej!

Ni som satt på slip on på era cyklar, har ni skaffat PCIII och mappat om den också? Tänkte om bränsle/luftblandningen blir mycket fel när de blir annat motstånd? Eller kanske inte ett slip on åstadkommer så stor skada? Tacksam för svar

Har gått igenom gamla kvitton och ser att 1000mila servicen gick på 2000:- Helt klart har jag blivit blåst. Börjar bli jävligt less på att man inte kan lita på någon, det verkar som var och varannan är oärlig... :huvet

jag betalade 600 för en oljeservice sist, också hos auktoriserad yamaha verkstad. Känn dig blåst .. eller reklamera. Du har beställt en sak, och fått nåt annat. Har du betalat med kreditkort kan du ringa och spärra betalningen, och sen kan du prata med de på telefon, då du erbjuder dig att betala för det du har beställt, och inget annat. Vägrar dem, så ska du prata med konsumentombudsmannen. Tycker jag iaf
 
Last edited:

GOCOOP

Bara fet i profil
Gick med
22 Sep 2006
Ort
NewMill (08)
Hoj
En två taktare (300)
Ivans FCE

Nu är den testad :tummenupp på min 06:a så blev det en markant skillnad, mindre ryck o knyck efter av/påslag på rullen..

Även en förbättring i mellanregistret törs jag nog påstå.
Nästa sväng på ebay, så står en PC3 och filter med en bänkkörning
på önskelistan... :)

Tjenahejsan
 

creare

Guest
Någon som har koll på krashpuckar till en fz6 -04? Några billiga som passar?
Tips uppskattas enormt!
 

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Sthlm
Hoj
streetfighter
Tjena bästa forumet på SH!
Nyreggad användare och ny i trafiken på 2 hjul!
Blev en FZ1-N 07a förra veckan ungefär.. Yoshimura slip-on, kn-filter, pc3 och 16t drev om en vecka =)

Ja den rör ju på sig =) slangar upp den på 2an med passagerare :) då väger jag 100 kg plus och passageraren ca 85 :D bra tryck i maskinen!
 

chrissme333

Ducce så klart
Gick med
23 May 2010
Ort
malmö
Hoj
07,Ducati 1098 & FZ1-N(såld) cbr 1000rr.
Framdrevet ligger hemma på bordet.... Ev till helgen skall det på :tummenupp

PCIII har funnits i mina tankar men inte för effektens skull. Hojen har nog med effekt för mig men lite mer vrid vore inte fel..

Du har väl kollat in forumet i Staterna för FZ1 ägare... http://www.yamahafz1oa.com/forum/index.php
Mycket läsbart..

//cage

Mitt 16 kuggs drev ligger också och väntar. Skall bytas när bakdäcket byts.
Om jag förstått det hela rätt så vill du har mer ös i hojen och köra en del på banan med den. Jag har själv dem tankarna. Jag har idag ett slipon och pc3 och kn-filter. Kommande planer är tillbakaflyttade fotpinnar och kortast möjliga styrfästen. Kanske vi kunde byta erfarenheter och ideer med varandra?
 

Sahlen

Game Over Mc
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha FZ1 N
Ni som kör me mivv system. Vart köpte ni dom åh hur fort gick de att få hem dom?? Åhva kostar dom i runda slängar?? Mvh Sahlen
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Någon som har koll på vad det är för bultmönster/hålbild på fästhålen på nummerskylthållaren på en FZ1? Jag har inte möjlighet att mäta själv just nu och om någon visste skulle det hjälpa mig något enormt. Ska få hjälp med att vattenskära en egentillverkad skylthållare...

Ritningen kan jag dela med mig av när den är klar... :)

Tja...

Vet inte om du fått svar eller mätt själv, men 80*80mm mätte jag upp på min bortplockade orignalskärm..

Lycka till...
 

Sahlen

Game Over Mc
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha FZ1 N
Köpte mig ett idag en gp carbon pipa till fz1 idag för 4 papp är väl oki pris i allafall??
 

chrissme333

Ducce så klart
Gick med
23 May 2010
Ort
malmö
Hoj
07,Ducati 1098 & FZ1-N(såld) cbr 1000rr.
Ja det var på tiden att slip-onet åkte på plats!!!! Katten är borta nu oxå:yoparty.
Var det barracuddamotors som hade snygga blinkers? Skylthållaren som följde med till sliponet passade inte riktigt utan skavde mot ena burken.

Om jag bara köper vanliga blinkers så behövs inga motstånd va? Vill gärna slippa skarva i orginalsladdarna? Krånglig sånt här när man e tjej:/

Hej tjej, Det finns små blinkers med inbyggda motstånd. Dem kan man koppla in som vanligt.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hojen lastad på släpet nu.... Drar nu iväg mot Gelleråsen för att skrapa fotpinnar imorgon!! :banana

Satte i veckan på nytt Pilot Road II på framdäcket, bak får gamla orginaldäcket Pilot Road I nötas ut några mil mer!

//cage, som testade nya V-Max idag. SATAN va den skenade iväg.....
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
Jag har idag ett slipon och pc3 och kn-filter.

Hur är hojen jämfört med bara slip on? Är lite nyfiken eftersom jag skall montera kn filter och pc3 till tirsdag, och så skall den bänkas/mappas. Så jag undrar om det blir någon merkbar skillnad på hojen. Inte nödvendigvis effektmessigt, men motorgång, vrid körbarhet etc.

Jag gjör inte detta för att få effekt, endast för att motoren skall få rätt luft bränsle. Eventuell effekthöjning är en vinst.
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Hojen är underbar utan PCIII och luftfilter med bara slip-on också kan jag informera om.

Jadå.. mitt Suono med dB killern isatt låter MER än tillräckligt.

Att jag inte ens är nyfiken hur det låter utan dB killern borde ju ge er en bild av hur bra ljudet är.

Tiv

Ni som kör me mivv system. Vart köpte ni dom åh hur fort gick de att få hem dom?? Åhva kostar dom i runda slängar?? Mvh Sahlen

http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/

429 pund levererat o klart för Mivv Suono carbon edition.

runt 4700 dvs.

Kunde köpt det några hundralappar billigare på ebay men jag föredrar o köpa ifrån en butik dit du kan ringa om något skulle gå fel, o inte från svarte Petter på ebay som tar kosingen o försvinner i värsta fall.

Tiv
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top