Yamaha FZ-tråden

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Beställde ett Mivv Suono carbon igår :p får hoppas jag blir nöjd.

Vad betalade du för ditt o vart förresten?

Tiv
 

JTN

Så kan det gå.......
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norge
Hoj
2001 Honda CBR 600, 2019 Honda CBR 1000 Fireblade SP1
Hej alla.

Den här veckan fick jag min fz1'a 2007, med ca 960 mil på mätaren, hämtade den i torsdags, och i går va jag ute på en 26 mils tur (förste längre turen med hojen, har annars vart lite småkörning i samhället). Vilken hoj!!!! Man sitter godt, går som et skott, gött med krut i motor, och den är så otrolig fin!!

Så måtte bara få skriva av mig lite igjen, är så j***a nöjd nu!!!! :yoparty
 

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Hej alla.

Den här veckan fick jag min fz1'a 2007, med ca 960 mil på mätaren, hämtade den i torsdags, och i går va jag ute på en 26 mils tur (förste längre turen med hojen, har annars vart lite småkörning i samhället). Vilken hoj!!!! Man sitter godt, går som et skott, gött med krut i motor, och den är så otrolig fin!!

Så måtte bara få skriva av mig lite igjen, är så j***a nöjd nu!!!! :yoparty

Grattis till ett bra val! Har själv bara haft min i drygt en månad, hunnit med 100 mil och jag känner på mig att det blir många fler i år. Det är fan en fantastisk hoj! Synd bara att det är så sjukt tråkigt väder hela tiden...
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
någon som vet var man kan beställa en db-killer till en yoshimura burk?
 

mudroom

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Ort
Lerum
Hoj
Ducati Monster 1100
Någon som vet hur man plockar fram ström till en GPS på hojen? Måste man lämna in den för att fixa det eller kan man göra det själv?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag skulle vilja säga att man bara drar två sladdar från halvljusen, och sätter på nån form av säkring. Annars kan man dra direkt från batteriet, men då får man inte automatisk avstängning när man stänger av hojen
 

Manus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Visby
Hoj
Yamaha FZ1-06
Någon som vet hur man plockar fram ström till en GPS på hojen? Måste man lämna in den för att fixa det eller kan man göra det själv?

Jag satte ett relä tog 15 matning från halvljuset 30 från batteriet,säkrade upp . Klart...
 

mudroom

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Ort
Lerum
Hoj
Ducati Monster 1100
Jag satte ett relä tog 15 matning från halvljuset 30 från batteriet,säkrade upp . Klart...

Det låter väldigt enkelt. Frågan är bara om JAG klarar det? Ingen som helst kunskap kring el. Vet att det finns något som heter relä, men vad det gör osv har jag ingen aning om.

Har du möjligen bilder eller mer detaljerad beskrivning om hur man gör?
 

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Du skulle kunna kolla på mitt kopplingschema till värmehandtag långt ner på första sidan här:

LÄNK

Om du istället bortser från värmehandtagen, omkopplaren och resistansen så har du det som pratades om. Du kopplar in ditt relä mot baklyset för att sedan mata en annan kabel från batteriet genom reläet.

MVH

Claes
 

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Är på jakt efter en FZ1 N. Är det någon som har en till salu eller känner någon som ska sälja hör gärna av er!

/Patrik
 

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Funderar på att köpa http://www.kjell.com/?item=48197&path=552500000,553500000 för att se om jag måste sätta tillbaka originaldämparen innan jag åker till Nurnburg. Någon som testat den och har erfarenhet av den?

Nu är jag ingen expert på området, men jag hade inte köpt den. Anledningarna är många men som exempel verkar inte finnas ett "MAX HOLD" läge. Inte av vad jag kunde utläsa i manualen. Det innebär att den bara visar det momentana värdet, fast man kanske är intresserad av det högsta värdet man uppnåt under en viss period. Dessutom, analog visare där du i princip måste veta vilket register du ligger inom redan innan du ska mäta känns lite 80-tal... :D Man vill inte vara tvungen att stå och stirra på mätaren hela tiden! Finns digitala men de kostar väl några hundralappar extra.

Hur gör de mätningarna nere i Tyskland? Är det stillastående eller drive-by?
 

mudroom

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Ort
Lerum
Hoj
Ducati Monster 1100
Nu är jag ingen expert på området, men jag hade inte köpt den. Anledningarna är många men som exempel verkar inte finnas ett "MAX HOLD" läge. Inte av vad jag kunde utläsa i manualen. Det innebär att den bara visar det momentana värdet, fast man kanske är intresserad av det högsta värdet man uppnåt under en viss period. Dessutom, analog visare där du i princip måste veta vilket register du ligger inom redan innan du ska mäta känns lite 80-tal... :D Man vill inte vara tvungen att stå och stirra på mätaren hela tiden! Finns digitala men de kostar väl några hundralappar extra.

Hur gör de mätningarna nere i Tyskland? Är det stillastående eller drive-by?

Kloka synpunkter, det är nog en god idé att titta på någon lite dyrare!

Jag har ingen anin hur de mäter i Tyskland. Har bara läst på Nurnburgrings sida att gränsen är 95 dB. Man känner ju inte för att komma ner och bli nekad att köra...
 

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Var på Bike i Trollhättan idag och såg att de säljer nya -09:eek:r för 99 tkr.

Tack för infon, men hemma i Stockholm säljs dom ut för 96 900:- :tummenupp

Är inte ute efter ett till nyköp dock. Ska tillägga att jag är ute efter N-modellen.
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Tog en kvällstur igår... Underbar väg som man ibland kanske (!!??) kör liiite över gällande hast begränsning. :rolleyes:

Blev dock en hastig inbromsning när jag såg denna plats.

//cage
 

Bifogat

  • IMG_0212.jpg
    IMG_0212.jpg
    233.9 KB · Visningar: 139
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top