Yamaha Europa visar den Svenska versionen av R1

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Eftersom att Yamaha har insett att dom inte kan hävda sig i sporthojs-segmentet, så kommer dom att modifiera R1:orna till en lite mjukare look.

//Enligt ansvariga på Yamaha så var det enklare åt detta håll, än att försöka sig på att komma ikapp Gixxer 1000.Som kompensation så kommer alla som har beställt R1:an innan 1/1-04 få 4 meter lösa fransar att montera på kläder o styre osv. Rockie1000 kommer inte att kunna köras av våra kunder, så vi kommer att erbjuda dom att köra vår egen cup, säger de ansvariga. Lite fjollvarning att döpa den till just Ylle1000, men vi blir garanterade att en Yamaha vinner. Och det är det viktigaste just nu fortsätter man.//


Och allt detta är självklart sant........
 

Bifogat

  • 726519-yamaha_r1_chopper.jpg
    726519-yamaha_r1_chopper.jpg
    36.4 KB · Visningar: 536
allvarligt talat så var den stenhård och jag skulle inte banga en sekund!!! :yoparty
 
woofes skrev:
allvarligt talat så var den stenhård och jag skulle inte banga en sekund!!! :yoparty

Håller med där.

Linjerna är asgryma, att kunna blanda långaffel o race e bra gjort.
Att behålla skjutsdynan osv. Det är viktigt att behålla orginallinjerna, på snyggt sätt.

Men att vrida ur den, näe tack.
Sen kan man nog tänka sig att den är benägen att ha framhjulet överallt utom på marken.
 
Ska verkligen bakdäcket sticka upp ur bakskärmen, blir det inte lite svårt att köra då? Fast kanske ska vara så på de nya modellerna, splittad bakskärm :rolleyes: :gnissla
 
fan vad kool en sån ska jag bygga.

tack för iden
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top