Yamaha Europa visar den Svenska versionen av R1

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Eftersom att Yamaha har insett att dom inte kan hävda sig i sporthojs-segmentet, så kommer dom att modifiera R1:orna till en lite mjukare look.

//Enligt ansvariga på Yamaha så var det enklare åt detta håll, än att försöka sig på att komma ikapp Gixxer 1000.Som kompensation så kommer alla som har beställt R1:an innan 1/1-04 få 4 meter lösa fransar att montera på kläder o styre osv. Rockie1000 kommer inte att kunna köras av våra kunder, så vi kommer att erbjuda dom att köra vår egen cup, säger de ansvariga. Lite fjollvarning att döpa den till just Ylle1000, men vi blir garanterade att en Yamaha vinner. Och det är det viktigaste just nu fortsätter man.//


Och allt detta är självklart sant........
 

Bifogat

  • 726519-yamaha_r1_chopper.jpg
    726519-yamaha_r1_chopper.jpg
    36.4 KB · Visningar: 536
allvarligt talat så var den stenhård och jag skulle inte banga en sekund!!! :yoparty
 
woofes skrev:
allvarligt talat så var den stenhård och jag skulle inte banga en sekund!!! :yoparty

Håller med där.

Linjerna är asgryma, att kunna blanda långaffel o race e bra gjort.
Att behålla skjutsdynan osv. Det är viktigt att behålla orginallinjerna, på snyggt sätt.

Men att vrida ur den, näe tack.
Sen kan man nog tänka sig att den är benägen att ha framhjulet överallt utom på marken.
 
Ska verkligen bakdäcket sticka upp ur bakskärmen, blir det inte lite svårt att köra då? Fast kanske ska vara så på de nya modellerna, splittad bakskärm :rolleyes: :gnissla
 
fan vad kool en sån ska jag bygga.

tack för iden
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top