Har problem med min dtr efter att den skar.
Den skar i veven och lite i cylindern, så istället för att byta ramlager och fixa veven så köpte jag en ny(begagnad) motor av en kompis farsa. Den hade skuren cylinder men han som är crossåkare kollade så lagerna var okej och det var dom.
Satte på min nyborrade cylinder, förgasaren och allt annat förutom själva motorn och tändningen från den gamla skurna motorn.
Problemet är nu att den inte går som den ska. Den är trött och seg på att varva. Vill inte heller varva över 7000rpm. Den orkar typ ingenting nu.
Jag har försökt att ställa in ypvs ventilen och kollat och rengjort förgasaren.
Har planat om toppen så den är plan och fin.
Men ändå vill den inte gå som den ska? Den gick bra innan den skar. Har ju bara bytt motor med samma delar som fungerade på den andra motorn. Förutom cylindern då som är omborrad.
Varför är den så seg och varför går den inge bra?
/ThorskeN
Den skar i veven och lite i cylindern, så istället för att byta ramlager och fixa veven så köpte jag en ny(begagnad) motor av en kompis farsa. Den hade skuren cylinder men han som är crossåkare kollade så lagerna var okej och det var dom.
Satte på min nyborrade cylinder, förgasaren och allt annat förutom själva motorn och tändningen från den gamla skurna motorn.
Problemet är nu att den inte går som den ska. Den är trött och seg på att varva. Vill inte heller varva över 7000rpm. Den orkar typ ingenting nu.
Jag har försökt att ställa in ypvs ventilen och kollat och rengjort förgasaren.
Har planat om toppen så den är plan och fin.
Men ändå vill den inte gå som den ska? Den gick bra innan den skar. Har ju bara bytt motor med samma delar som fungerade på den andra motorn. Förutom cylindern då som är omborrad.
Varför är den så seg och varför går den inge bra?
/ThorskeN