yamaha dt125r-89 går kasst?

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Skramlaha DT125R
Har problem med min dtr efter att den skar.
Den skar i veven och lite i cylindern, så istället för att byta ramlager och fixa veven så köpte jag en ny(begagnad) motor av en kompis farsa. Den hade skuren cylinder men han som är crossåkare kollade så lagerna var okej och det var dom.

Satte på min nyborrade cylinder, förgasaren och allt annat förutom själva motorn och tändningen från den gamla skurna motorn.

Problemet är nu att den inte går som den ska. Den är trött och seg på att varva. Vill inte heller varva över 7000rpm. Den orkar typ ingenting nu.

Jag har försökt att ställa in ypvs ventilen och kollat och rengjort förgasaren.
Har planat om toppen så den är plan och fin.

Men ändå vill den inte gå som den ska? Den gick bra innan den skar. Har ju bara bytt motor med samma delar som fungerade på den andra motorn. Förutom cylindern då som är omborrad.

Varför är den så seg och varför går den inge bra?

/ThorskeN
 
tändningen går inte att ställa in, skulle iof kunna vara att cdin har brunnit eller något sådant.

Komp verkar den ha som fan, har inte mätt men den har bra komp när man kickar, och toppen är planad några mm. Skulle iaf kunna mäta det dock:)

ThorskeN
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top