Yamaha Banshee cylindrar?

cylindrar

Hej
Hör ev. med Quadshopen.se. Mmm...fint me tvåtakt ;) själv åker man LT500

Skönt o se att det är någon mer som noterat att blocket är det samma ! tänkte slänga på ett par bigbore cyllar till en banshee på min rd :) måste dock ha ett par först för o provmontera.

Jag är också sugen på o göra ordentliga förändringar i motorn på min rd:) funtar på en 7mm stroker vev o lite annat godis så man närmar sig 600cc ^^ . Frågan är dock hur mycket arbete det blir och var man ska få tag i delar. Det finns ju nästan ingen i Sverige som har större cyllar te banshee quads=/.

Fint bygge btw:) 2takt är mysigt^^

Jag är också sugen på o göra ordentliga förändringar i motorn på min rd:) funtar på en 7mm stroker vev o lite annat godis så man närmar sig 600cc ^^ . Frågan är dock hur mycket arbete det blir och var man ska få tag i delar. Det finns ju nästan ingen i Sverige som har större cyllar te banshee quads=/.

Fint bygge btw:) 2takt är mysigt^^

Att bygga 610cc på originalblocket (Blir väl 73mm Cheetah-cylindrar och +16mm vev?) är inte att rekommendera då det blir lite dåligt med "kött" kvar och man måste använda en massa epoxy för att fylla igen hålen i vevhusen som bildas då man fräser ur för den strokade veven. Det är därför det tillverkas motorblock frästa ur ett stycke aluminium. Lär dock vara dyrt, som fan. :tungan

Hade jag varit du så hade jag satsat på 485cc "cubs". (eller om det var 425, minns inte nu) Jag har för mig att man slipper stroka veven där, och man lär nog ha gött med power i maskineriet även om det inte är det värsta som går att få tag på!
Frågan är om hojen ens går att köra med 610cc? Den lär ha ett effektband som kommer rulla ihop hela universum till en stor flygande matta! :D Fast det är ju ganska manligt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti