Old Badger
SportHojsentusiast
Det jag tror är viktigt, och som killen i videon också sa, är att inte gasa hårt förrän motorn är varm. Oavsett hur många eller få mil motorn har.
Metaller utvidgar sig olika med temperatur. Därför bör man inte belasta motorn hårt innan motorn har rätt temperatur och fått det spel som den är konstruerad för. Visst går det att köra ändå. Men moderna hojar klarar misshandel betydligt bättre än förr och ska du inte behålla hojen i 10 år så kan du skita i det.
Sedan vad som går på garanti och inte beror på massa olika orsaker.
Om ett märke får ryktet att aldrig ta något på garanti kan det kosta mer än det "bussiga" märket som har gott rykte och tar den kostnaden som reklam.

Honda hade problem när Guldvingen kom. Löste det med att ge kunderna nya hojar mot att de inte berättade det.
Det kostade mindre än att få dåligt rykte som hade betytt sämre försäljning!
Metaller utvidgar sig olika med temperatur. Därför bör man inte belasta motorn hårt innan motorn har rätt temperatur och fått det spel som den är konstruerad för. Visst går det att köra ändå. Men moderna hojar klarar misshandel betydligt bättre än förr och ska du inte behålla hojen i 10 år så kan du skita i det.

Sedan vad som går på garanti och inte beror på massa olika orsaker.
Om ett märke får ryktet att aldrig ta något på garanti kan det kosta mer än det "bussiga" märket som har gott rykte och tar den kostnaden som reklam.

Honda hade problem när Guldvingen kom. Löste det med att ge kunderna nya hojar mot att de inte berättade det.
Det kostade mindre än att få dåligt rykte som hade betytt sämre försäljning!
