Xyrons Gsxr ska överladdas

Angående drevning, jag köpte det största som rymdes fram och det minsta som fanns bak, det blev en uppdrevning på ca 20% mot original. Den är lite segare att komma iväg med, dock inte så det stör, sen när du har cykeln på rull så upplevde jag bara fördelar med att ha lite att "jobba mot". Den skickar ändå framhjulet oavsett växel, men du slipper växla ihjäl dig...

Och din hoj har 52 hk mindre, om det stämmer i profilen :jisses
 
Angående drevning, jag köpte det största som rymdes fram och det minsta som fanns bak, det blev en uppdrevning på ca 20% mot original. Den är lite segare att komma iväg med, dock inte så det stör, sen när du har cykeln på rull så upplevde jag bara fördelar med att ha lite att "jobba mot". Den skickar ändå framhjulet oavsett växel, men du slipper växla ihjäl dig...
Kommer du ihåg vilken storlek du hade på dreven? Lust å kolla upp det om inte annat? :D

Jag kollade idag och det sitter 17/42 på min, så den var nog inte nerdrevad som jag trodde.
Har sett att det finns 18t fram och det ska inte vara några problem att få dit, samt 38t är det minsta bak jag hittat...
 
OaN
Vad varvar en sån där Gsxrxsxr 1000 törbo :)
 
OaN
Vad varvar en sån där Gsxrxsxr 1000 törbo :)

Här är bänkpappret från repan jag filmade, varvar ganska exact 11.500 men skulle tippa att man kan få upp den 500rpm till om man vill eftersom erik slog av då det började studsa...
 

Bifogat

  • 20110505411.jpg
    20110505411.jpg
    240.8 KB · Visningar: 346
  • 20110505412.jpg
    20110505412.jpg
    253.9 KB · Visningar: 236
  • 20110505413.jpg
    20110505413.jpg
    257.3 KB · Visningar: 257
Fan hitta 18T framdrev går ju men inte 19T, samma med 36-38T bak... stört omöjligt eller så är jag kass på att söka... 530 och så hårt material som möjligt :tummenupp
 
Och din hoj har 52 hk mindre, om det stämmer i profilen :jisses

Hehe, jepp. Jag har ju bara som en moppe man åker ner på stan och köper en liter mjölk med :tungan Inget mot Xyrons racer(som man kan köra gaaaasen med):D
 
Lite händer i garaget iaf, dock har mesta tiden lagts på arbete på sistone... :huvet

Har demonterat allt i turboväg inför besiktning, fick även modifiera originalgrenröret för det var någon tjomme som svetsat en oljeretur mitt i sidan på tråget.... :mad:
Blev riktigt flödesoptimerat, men det är tur att farsgubben bor 800m från besiktningen... Den kommer gå ca 2-3km med detta röret, innan turbon monteras dit. För alla som ska pilla med originalgrenrör till dessa, så är det gjort i titan inte rostfritt som jag först trodde...

Ska bara packa om framgaffeln och montera kåporna inför besiktning, blir morgondagens bestyr...

Sen väntar jag på nya drivpaketet som borde komma i slutet av nästa vecka, blev 19/39 + ny kedja :tummenupp

Bifogar även en liten bonusbild på kompisens tvivelaktiga parkering av lastbilen här i torsdags...:näsblod
 

Bifogat

  • 20110520439.jpg
    20110520439.jpg
    239.6 KB · Visningar: 245
  • 20110520437.jpg
    20110520437.jpg
    239.1 KB · Visningar: 312
  • 20110514426.jpg
    20110514426.jpg
    242 KB · Visningar: 262
  • 20110514424.jpg
    20110514424.jpg
    236.1 KB · Visningar: 238
  • 20110514421.jpg
    20110514421.jpg
    241.4 KB · Visningar: 229
  • 20110519432.jpg
    20110519432.jpg
    248.1 KB · Visningar: 545
  • 20110519433.jpg
    20110519433.jpg
    250.5 KB · Visningar: 468
Last edited:
Det där grenröret är så vackert att det tåras i ögonen :D
 
Det är vad jag kallar en RIKTIGT dålig dag på jobbet.
grenröret är....Erhmm, fint!
 
Fan vilken vridstyv lastbil.... Knappt sne ju... "Bad day ay work" är i underkant....
Grenröret var ju...... Undrar hur den kommer gå med det....
 
Kan du inte lägga upp bilden på grenröret på zatzy eller något liknande forum och seriöst förklara att denna design gör att flödet ökar eftersom rörarean minskar och därmed kan man högre komp på 1:ans & 2:ans cylindrar... osv.
:D

Jag tycker det ser bra ut. Viktbesparing fattar ni väl?

Dal-Mausen
 
Kan du inte lägga upp bilden på grenröret på zatzy eller något liknande forum och seriöst förklara att denna design gör att flödet ökar eftersom rörarean minskar och därmed kan man högre komp på 1:ans & 2:ans cylindrar... osv.
:D
Det hade fasen varit roligt, sen att man kan montera turbon på röret som pekar frammåt. Då man får laddet mycket tidigare eftersom den kommer drivas av bakpulser :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top