Xyrons Gsxr ska överladdas

Grattis Tommy, kul att allt Ditt arbete ger resultat! :tummenupp Imponerande siffror Du kramar ur motorn, hur känns det att köra hojen?
 
Grattis Tommy, kul att allt Ditt arbete ger resultat! :tummenupp Imponerande siffror Du kramar ur motorn, hur känns det att köra hojen?
Effektkurvan är riktigt grym, men det tar nog ett litet tag att vänja sig... för hur jag än gör är det hysteriskt med effekt :D
 
Någon vettig sida där jag kan beställa 530 drev, tänkte smälla dit större fram till å börja med... Känns onödigt att ha den nerdrevad en kugg fram mot original med den effekten jag har idag... :näsblod
 
Någon vettig sida där jag kan beställa 530 drev, tänkte smälla dit större fram till å börja med... Känns onödigt att ha den nerdrevad en kugg fram mot original med den effekten jag har idag... :näsblod

Drev i valfri storlek kan man beställa ifrån Nicasilproffsen. Dom gör egna drev så där kan man få vilket man vill. Priset tror jag inte är så tokigt heller.
 
Drev i valfri storlek kan man beställa ifrån Nicasilproffsen. Dom gör egna drev så där kan man få vilket man vill. Priset tror jag inte är så tokigt heller.
Det borde dock finnas redan "färdiga" drev att köpa, då folk drevar om till olika banor osv..
Kommer dock inte ihåg vad som sitter original.... skit också
 
Läst igenom tråden och måste säga att jag är mer än imponerad.
När du kört den här cykeln med 290(!) hästar finns det väl inget annat att åka på sen va? :D
Du kan ju inte gärna sätta dig på nån sur gammal BMW s1000rr precis.

Hoppas du är nöjd med bygget!
 
Någon vettig sida där jag kan beställa 530 drev, tänkte smälla dit större fram till å börja med... Känns onödigt att ha den nerdrevad en kugg fram mot original med den effekten jag har idag... :näsblod
jag har ett 16t till en -01 obetydligt använt.åka midlanda eller känner nån som ska dit?
 
17 fram och 42 bak är original!

Bra tryck i den där!:)
Tack för infon!
Ska kolla imorrn vad som sitter på, om jag får dit ett 18t framdrev och kanske gå ner från 42 till 40bak. Går att beställa ännu mindre bak men frågan är om det blir overkill...
 
Enligt Gearing Commander är det 17/42.
Om det inte är en Gsx-r Yoshimura-A för då är det 16/45

17/39 drev hade varit bra, iaf ur slitagesynpunkt på kedjan.

Sen gör det väll inget att den gör 299 km/h på sexan vid 11000 varv heller :D
Det är dock lite lägre än med 18/40 då den gör 309, dock kommer kedjan och drev slitas betydligt fortare.
 
Last edited:
Enligt Gearing Commander är det 17/42.
Om det inte är en Gsx-r Yoshimura-A för då är det 16/45

17/39 drev hade varit bra, iaf ur slitagesynpunkt på kedjan.

Sen gör det väll inget att den gör 299 km/h på sexan vid 11000 varv heller :D
Det är dock lite lägre än med 18/40 då den gör 309, dock kommer kedjan och drev slitas betydligt fortare.
Hur menar du i slitagesynpunkt just 17/39?
Samma längd på kedjan som original fast bara ändrat sida...? Eller för att kedjan slipper vända så tvärt vid främre drevet?
 
Hur menar du i slitagesynpunkt just 17/39?
Samma längd på kedjan som original fast bara ändrat sida...? Eller för att kedjan slipper vända så tvärt vid främre drevet?


Hur många varv kedjan behöver snurra för att träffa samma kugg med samma länk.
Dock är alltid större drev snällare för kedjan.

Jag lägger in exempel.

Original och 17/39 (Här får du nog kapa kedjan)
capturesw.jpg

Original och 18/40
capturecu.jpg


Edit: Och kapar du kedjan så blir det nya siffror :D
 
Last edited:
Angående drevning, jag köpte det största som rymdes fram och det minsta som fanns bak, det blev en uppdrevning på ca 20% mot original. Den är lite segare att komma iväg med, dock inte så det stör, sen när du har cykeln på rull så upplevde jag bara fördelar med att ha lite att "jobba mot". Den skickar ändå framhjulet oavsett växel, men du slipper växla ihjäl dig...
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top