Xyrons Gsxr ska överladdas

Woho, då har man skrivit på kontrakt för hus med tillhörande dubbelgarage :tummenupp. Iofs hyres, men fortfarande blir det första flytten till "eget" hus :yoparty, gruvar dock lite för flytten av allt garagerackel man hunnit skaffa...
 
Woho, då har man skrivit på kontrakt för hus med tillhörande dubbelgarage :tummenupp. Iofs hyres, men fortfarande blir det första flytten till "eget" hus :yoparty, gruvar dock lite för flytten av allt garagerackel man hunnit skaffa...

Nice, då måste man ju komma och hälsa på!:)
 
Kaffepannan är konstant påslagen och bullar serveras till alla som färdas på tvåhjuliga fordon! Man får ta två om man har stressfläkt!

Johansson, det blir bara en bulle för dig och pucken då? :7peta

:D
 
...konstigt att det finns många kvar av dessa över 30 år gamla bilar. En Ford granada eller cittra pallas från samma år växer ju inte på trän direkt :tungan

Står två såna hemma på gården... helt rostfria dessutom(är inga tvåkommanollor heller. )... :banana


nice bygge! :tummenupp blir kul å se när det är färdigt...
 
Då har det äntligen blivit några timmar i garaget igen!
Har byggt stag till oljekylen och vattenkylen, så de inte ska åka in i grenrör och div av fartvinden.

Har för hundrasjuttielfte gången kapat sönder anslutningsröret på icn och även kapat sönder röret ut från turbon. Ska sätta mig imorgon och prova svetsa lite mer alimumma :näsblod
Har gjort ett alurör jag ska ha mellan ic och ut från turbon, har dock fimpat det i mitten för att få en 2cm stump med silikon slang så det inte blir spänningar. Tack till Noc för svarvning av kona och slangklammer tjosan på rören :tummenupp

Imorgon blir det att nypa till de stålomspunna slangarna till oljekylen, montera olja till turbon och börja klura på oljereturen :yoparty
 
Idag blev det ett 12h pass i garaget till sambos misstycke... :gnissla

Fick iaf lite gjort, varit och pressat stålomspunna slangar till oljekylaren
Svetsat icn och turbons anslutningar samt ett fäste på vattenkylen så jag kan bygga ett stag dit. Har även svetsat om wg-klockans fäste.

Fan vad kul det är att svetsa alu, men ack så svårt att få det bra...

Även hunnit duscha stagen i lite färg och börjat mäta ut för olja till turbon.
Har dock inte listat ut hur jag ska göra anslutningen i tråget för oljereturen...

De två stora punkterna kvar innan uppstart är oljereturen samt stag till plenum :yoparty

Några extra bilder från fredags pyssel, hade lite för oss jag och en kompis så vi for till Bjerkvik och köpte en glass. Den dyraste daimstrut jag någonsin köpt.... (och levererade en bil)
Sista bilden är fattigmans drickeskyl :tungan
 

Bifogat

  • 20110404353.jpg
    20110404353.jpg
    241.1 KB · Visningar: 203
  • 20110401348.jpg
    20110401348.jpg
    234.6 KB · Visningar: 235
  • 20110401347.jpg
    20110401347.jpg
    241.8 KB · Visningar: 322
  • 20110401345.jpg
    20110401345.jpg
    238.4 KB · Visningar: 161
  • 20110401342.jpg
    20110401342.jpg
    236.8 KB · Visningar: 178
  • 20110404361.jpg
    20110404361.jpg
    237.9 KB · Visningar: 163
  • 20110404359.jpg
    20110404359.jpg
    233.3 KB · Visningar: 177
  • 20110404355.jpg
    20110404355.jpg
    244.7 KB · Visningar: 186
Bra tråd!

Kul med mycket bilder och bra info.
Sen när du är klar och har testat allt så kan du snickraihop ett kit till och skicka på posten till mej.

Förr eller senare SKA min gixer också få turbo.
 
Fan e du i mina trakter, Harstad! Grymt att se ditt prosjekt, får man prova när du e klar? Jag skojjar, hur mycket häst får du ut imot orginal?
 
Sista bilden på dryckeskylen

"Ahapp, ska ba trixa lite med burken så den sitter ordentligt *pillepill, sHwupps!* Så va den drickan borta" :D
 
Fan e du i mina trakter, Harstad! Grymt att se ditt prosjekt, får man prova när du e klar? Jag skojjar, hur mycket häst får du ut imot orginal?
Jo det verkar inte bättre :), vi får väll se men hoppas på att plocka ut 250-260hk på hjulet iaf. Måste vara värre än Noc på sina 240 iaf ;)
 
Hehe... Symptomen på den obotbara laddtryckssjukan börjar visa sig...
 
Lite blev det gjort i garaget idag iaf, kändes som att jag inte hade nästan nått kvar att göra. Så jag satte mig ner och skrev en lista, fan hela a4 pappret tog slut med punkter jag har kvar.... :brinnerup

Oljereturen har varit dagens projekt samt stag till plenum

Oljereturen blev helt okej på turbosidan, men fan jag måste verkligen gå en kurs i alu tigning... Sjukt svårt att få till en vettig fog mellan kopplingen och tråget. Tror att det ska vara tätt, men det ser ut som kriget.
Var svårt att få ihop smältorna därför det blev en så jävulskt bred fog av det hela, och ändå förvärmde jag tråget järnet...

Stagen till plenumet blev iaf riktigt bra, kopierade idén från Peterpains bygge. Kan mer eller mindre lyfta hela bågen i plenumet. Jefflat stumt!

Hoppas mcx har fått de sista suzuki originalprylarna jag behöver nu imorrn (idag typ...) Först och främst grenrörs packningarna/tätningarna man sätter mellan stosarna och toppen. Så man får börja bygga ihop sakerna för sista gången.... :tummenupp

Ska även få lite assistans av Dako imorrn, blir kanon att få ett till par ögon på det hela så man inte missat nått. Med lite tur kan det bli en uppstart i helgen eller början av nästa vecka kanske...:gnissla
 

Bifogat

  • 20110407380.jpg
    20110407380.jpg
    239.5 KB · Visningar: 169
  • 20110407377.jpg
    20110407377.jpg
    241.8 KB · Visningar: 148
  • 20110407376.jpg
    20110407376.jpg
    247.1 KB · Visningar: 171
  • 20110407379.jpg
    20110407379.jpg
    245.8 KB · Visningar: 155
  • 20110406370.jpg
    20110406370.jpg
    238.3 KB · Visningar: 150
  • 20110406371.jpg
    20110406371.jpg
    239.4 KB · Visningar: 164
  • 20110405363.jpg
    20110405363.jpg
    247 KB · Visningar: 147
  • 20110407381.jpg
    20110407381.jpg
    237.3 KB · Visningar: 156
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top