XT 125 trim?

_Prowler_

Galning
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Gällivare
Hoj
XT 660x köpes!!!
haha okej;)

Men du har haft den i två år?

Inte funderat på nytt avgassystem?
Eller ngt roligt till den?

Sen tror jag att om man drevar ner den nån kugg där fram så kan man nog klämma ut mer på femmans växel för min orkar inte ritkigt i slutet;)

det är andra men första lagliga sommaren för mig på Xten, avgsystem har ja funderat på men tänker inte lägga ner pengar på ett, göra själv om det blir av då jag bara ska ha den den här sommaren sen byter jag till större.

Roligt till den? först måste jag laga dom skador den har fått efter mina skyltskrap den har fått,

det där med drevning funderar jag på också, låter lättast att fixa farten på den, för om man kan köra 100 i 4ans, så borde man ju kunna hålla 110 i 5ans med lätthet om man drevar den rätt, att hålla 110 annars så måste man ha medvind och bra väder :p
 

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Ort
varberg
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
precis va ute och körde innan och man kan ju komma upp i 125 i nedför utan jätte problem men på plan mark går den ungefär 105+
 

_Prowler_

Galning
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Gällivare
Hoj
XT 660x köpes!!!
precis va ute och körde innan och man kan ju komma upp i 125 i nedför utan jätte problem men på plan mark går den ungefär 105+


jo det stämmer, backar är turbo för XT, man märker på en gång om det lutar just lite neråt när man kör :p


på måndag ska jag fara till norge med min xt, där finns det backar :p och dom vägarna är rena orgasmerna för hojåkare, kurvor i dess oändlighet =) som tur är så är hastighetsbegränsningen till 90 som max och det klarar man lätt med en xt och kurvor med xt är underbara :)
 

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Ort
varberg
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
haha trimmad moppe bara;) men jag har kört massa andra saker men inte ägt dom direkt;)

Har en polare som har en xt600 som jag har kört nåra ggr;) kul som faaan:D
 

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Ort
varberg
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
jo dom e faktiskt jävligt snygga med;) men jag tänder mer på en r1 eller ngt sånt;) kanske en aprilia svx 550:p
 

_Prowler_

Galning
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Gällivare
Hoj
XT 660x köpes!!!
det är bättre botten i en 125cc 2t än en 4t :)

jag har då kört massa 125 2t och vissa har bottendrag andra inte, ktm har väl vforce reeds? dom ger ju bottendrag och ktm's 125or är ju dom vassaste, men en 125 4t har mer i botten än en 125 2t, du kanske upplever det tvärtom för en 125 2t är 4 gånger vassare än en 125 4t
 

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Ort
varberg
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
jag faktiskt köpa en crm 125;) för jag ahr lust att testa någon tvåtakt med;)

Men jag står fast vid att 4takt har bättre botten....

Men men jag är inte speciallist direkt:D

Btw idag är det weels and wings i Varberg fett många mc och bilar ute nu;)
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
ja okej. point taken. fast jag tycker personligen att till exempel en dt har mer botten än en cbr :) fast visst, en nsr har inget bottendrag alls

Kanske, har inte kört nån 125 4takt, men kan mkt väl tänka mig att en dt etc har bättre bottendet skiljer ju så pass mycket i effekt trots allt
 

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Ort
varberg
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
Nja 4takt har nog bättre fräs på låga varv den sticker ju iväg redan vid 3-6k varv;)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top