XS400 Låg tomgång samt långsam retur

Förmodligen räcker det att byta huvudmunstycke och ställa in blandnings/luftskruven (beroende på vilken variant dina förgtasare har) men du kanske behöver justera nålen eller tom byta nål eller tomgångsmunstycke. En grundläggande förståelse för hur förgasaren fungerar behövs så läs på lite.

Huvudmunstycken är oftast inte dyra men det varierar förstås beroende på vad du har för förgasare.
 
En genväg kan vara att kolla med "Braigasen".
Jag kan tänka mig att du inte är den förste med samma bekymmer.
 
Kungälv, nice! Jag kan lätt tänka mig att lämna in för att få till en proffsinställning. Tack för tipset, kommer nog lämna in där.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top