andersbrink
hasenfrasen
fyi, säljaren har 25% negativ feedback.Köpte en sån här istället: https://www.amazon.se/dp/B08P4ZNXGW?psc=1&smid=A27SBBPMUEJ4BH&ref_=chk_typ_imgToDp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
fyi, säljaren har 25% negativ feedback.Köpte en sån här istället: https://www.amazon.se/dp/B08P4ZNXGW?psc=1&smid=A27SBBPMUEJ4BH&ref_=chk_typ_imgToDp
Fan det missade jag. Jaja det är bara 80 spänn. Får se vad som händer.fyi, säljaren har 25% negativ feedback.
Säljaren har endast 4st betyg så den statistiken är nog inte så mycket o gå på.Fan det missade jag. Jaja det är bara 80 spänn. Får se vad som händer.
Det är i princip bara att skruva isär låset och plocka ur alla fjädrar och låskolvar så kan man öppna med vad som helst sedan.På nån hoj hemma sitter ett liknande lock. På den har nån PO (previous owner) fixat så att locket går att öppna med en skruvmejsel. Tyvärr varken tjuv eller låssmed så jag vet inte hur det är gjort.
Fick min nya switch idag. Riktig kinaskot med klena ledningar. Kommer inte funka då all el förutom startmotorn går via tändningslåset. Någon som har tIps på en strömbrytare som monteras på styret, tål 15-20a och tål väder?
Mina simpla erfarenheter av extra hjälprelän på hojar är att de bör skyddas mot motorns/ramens vibrationer för att slippa konstigheter dvs låt reläet vara gummiupphängt på något sätt.Relästyra det hela?
Mina simpla erfarenheter av extra hjälprelän på hojar är att de bör skyddas mot motorns/ramens vibrationer för att slippa konstigheter dvs låt reläet vara gummiupphängt på något sätt.
T.ex. tändingen, en Schnitz Pro Street PS98, kopplad via relä. Bludder. Likaså quickshift, som ibland vägrade växla nedför strippen. Allt fungerade okej när den stod still, men inte när den kördes. Istället för gummiupphängd använde jag zip-ties som upphängning, huvudsaken är att reläna inte ligger dikt mot ramen. Kolla på vilken hoj som helst, alla fabriksmonterade relän sitter monterade med gummidamask.Vilka fenomen har du fått?
T.ex. tändingen, en Schnitz Pro Street PS98, kopplad via relä. Bludder. Likaså quickshift, som ibland vägrade växla nedför strippen. Allt fungerade okej när den stod still, men inte när den kördes. Istället för gummiupphängd använde jag zip-ties som upphängning, huvudsaken är att reläna inte ligger dikt mot ramen. Kolla på vilken hoj som helst, alla fabriksmonterade relän sitter monterade med gummidamask.
Har samma problem. Slutade med att jag var lat och satte en knapp på styret. Blev denna: https://adventuremc.se/sv/by-products-varugrupp/12-volt-electric/cockpit-switch-1.htmlKommer heller aldrig bygga hoj. Metall/alu är djävulens material. Fy fan vad svårjobbat.
Nä, denna hoj ska jag ha resten av livet.
Ja kör du led på allt så är det lugnt. Jag kör gamla hederliga lysen på den hojen. Hade det funnits bra utbyteslampor i led så hade jag köpt det. Testat det tidigare men ljubilden blir väldigt snäv.Bra fråga, har inte orkat mäta men har samma kabelarea som tidigare låshus och switchen klarar 5Ampere. Jag har Led på alla lysen så även med helyse på och broms etc så blir det svårt att toppa 5ampere.
Antar att du har halogen/ äldre belysning?
Ovalt hål och lite epoxy så flyttar du lätt upp dioden lite.Blir fan tårögd i andra ögat!
inborrade indikatorlysen i lampan, kablarna går inuti och de lilla rackarna lyser starkt som fan. Har beställt för neutral och blinkers också. Sen är hojen klar typ!
Funderar på nya handtag och bättre bromssystem från nån sporthoj, men tror inte jag orkar.
heljus lampan sitter dock 1mm för LÅGT!!!! Faaan vad svårt jag kommer att sova inatt pga OCD:n…
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |