XS cafe räser

jag oxå , gnid på :tummenupp tack för tipset

därför vi sitter här:tummenupp ni vet säkert detta men förarbetet är det viktigaste. jag körde me våtslipspapper till sista slipningen innan polering. Sen tar poleringen bara några minuter egentligen. Slipningen å förarbetet som tar sån jävla tid :gnissla

gott nytt år alla

:tummenupp

har botaniserat hos den lokala smeden . unibolls ,stål rör, platjärn, m.m till det otroliga priset av 12 kr kilot rena rama rånet :D blir helt egna tillbakaflyttade fotisar ,bilder på gång på dom nästa år .ha nu ett riktit goodddi goooodddi nyår hick hick:D

prototyp på min egna fotisar, blir förfinade framöver , sadel o cuts blir uppfällbart framåt med hjälp av gasdämpare från bakluckan av en bil.

Bifogat

• DSC_0002.jpg
    DSC_0002.jpg
    226.9 KB · Visningar: 100
  • DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    223 KB · Visningar: 115
  • DSC_0014.jpg
    DSC_0014.jpg
    232.5 KB · Visningar: 125
lite fler foto på mitt hemsmide.vad tycks?

Bifogat

• DSC_0001.jpg
    DSC_0001.jpg
    215.2 KB · Visningar: 109
  • DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    228.5 KB · Visningar: 141
  • DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    234.3 KB · Visningar: 134
En första tanke, kommer axeln att hålla?
Ser lite klen ut?

tackar!
Ska försöka få lite fart på bygget, har varit ett tufft år med svår sjukdom. Men jag har börjar jobba lite på den och konvertera den till singeldämpare (den hade det någon gång tidigt 90 -tal, RD350). Lycka till med ditt bygge.

Tooby

Gött och se folk som får tummen ur och får gjort saker. Keep it up! :tummenupp

får inte tummarna loss alltid ,,,,,,,har skullat sätta upp lister i köket i ett halvår ,man måste piriotera alla måsten he he ,men frun gillar det inte ,,,,,,,,känns det igen ????fottisarna blir i aluminium lite lättare o trevligare att titta på .men stuket blir ungefär likadant.dessa va mest för att kolla funktion o mäta upp vinklar , foto på gång .:tummenupp

Last edited:
sommaren e ju på gång målet e att va klar till 1 maj el däromkring :)
lite optimistisk måste man ju va:tummenupp
hemma fotisarna tog en kväll i garaget ,för prototyperna, e starx klara med dom jag ska i aluminium, 5-6 tim per sida ,:tummenupp

...
hemma fotisarna tog en kväll i garaget ,för prototyperna, e starx klara med dom jag ska i aluminium, 5-6 tim per sida ,:tummenupp

Tipp topp,ser bra ut iaf!

(Kollade pinnar från RAASK, kostade 1950kr... :gnissla Får se om jag hinner pilla till ett par egna pinnar denna säsong.)

tyckte 2000 kr för raask pinnarna e helt ok men man är lite låst i placeringen av dom , plus att hemma smide e kul :)

avgasrör ändring. fotisarna kommer i vägen för avgassystemet laborerar hit o dit ,,,,:va klydda lite i paint men så här liknar det mest nån moppe :arsele

Bifogat

• DSC_0009.jpg
    DSC_0009.jpg
    244.7 KB · Visningar: 119
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden