XS 400 the project

NE, styret ska vara som det är, hade jag haft lägre styre skulle den ju vara klar snart. =)
Kortare dämpare bak ska inskaffas (280mm någon?) eller så enkeldämparen, men den känns för modern.

Vad menar du med tankens placering?
 
Menade att tanken ser ut som den "ligger ovanpå" ramen.
Tänkte att den skulle ner, närmare motorn. Kan ju vara bilderna som spökar också.

Jag kanske har missat vilket stuk det är tänkt att bli:död

Hur som tror jag det kommer bli asbra! Var det knepigt att få hjulen att hamna i rätt linje med resten?
Har vatt bra sugen på att byta ut de gamla tunga gjutna asen på min sr.
 
Aha, då förstår jag vad du menar. =)
Jo, nu när du säger det, så är dn lite högt. Men tänker inte sänka mer, blir för liten volym i tanken om den ska gå över sido rören i ramen.
Hjulet fram är centrerat med distanser, men bak är det inte klart än, kommer nog köra med original hjul i sommar ändå fast dom väger mer.
Lägger upp en ny bild ikväll med dem andra hjulen.
 
Se till att få till det badass/grundstuk du vill åt och gör hojen körklar så du kan åka lite till sommaren, inte långt kvar till våren ens uppe i Haparanda, sen moddar du det eftersom nästa vinter. Hardtail är hårdrock!
 
Kolla in Wiz CB550 bygge på Do the ton!
Där har du en enkel men najs lösning på hardtail. Stuket på hans bygger mycket på den lösningen om man vill ha den låg!
 
IMG_2944.jpgVar in på Do the ton, måste man vara medlem för att kunna söka där?
Hittade tyvärr inget.
Nå, här kommer en bild på hojen med originalfälgarna i den tänkta kulören. =)
Har sänkt den till det läge som jag har tänkt ha den, behövs 280c-c dämpare till detta, eller ett par ringnycklar som någon sa. =)

Ska ta kolla om jag kan få komma till ett anständigt garage så jag får något gjort.
 
Råkar någon ha en original sving till xs400-82 liggandes, köper den gärna. =)
 
de låg en på tradera för nån dag sen, tror inte ens den vart såld.
håll utkik, den kanske kommer ut igen senare, om du inte hinner hitta nåt.
 
Aj, måste missat den, har kollat tradera till och från. Måste kollar mer nu!
 
Nu fungerar det. =)
Har precis planerat det så som han gjort. =)
Har tappas inspirationen för tillfället, men den kommer nog tillbaka. (hoppas det iaf)
Måste fixa med Ducatin oxå så man har en hoj till sommaren iaf och den har bara några små detaljer som måste ses över.
 
Bygget har stått stilla ett tag nu, en fråga som dykt upp är att om man skulle vinkla bakdämparna framåt, hur mycket effekt på dämparen förlorar man?
Vinkeln jag tänkt mig är ungefär som om den skulle vara en stelbens ram.
 
jag har flyttat bak fästena på svingen på en hoj samt förlängt svingen på min nuvarande och då hamna fästena längre bak oså.
jag har inte känt allt för stor skillnad iaf
 
Ok, det låter ju bra.
Då ska det testas, om man inte gör en mono lösning.....
 
Ozeo: Har förlängt svingen på min med btw, men det blev en miss när jag lät det göras, killen som gjorde det flyttade dämpar fästet i rena farten. annars hade den blivit lagom hög med original stöttorna.
Men nu har jag en xs650 sving i ramen och fiskar efter en original eker bakfälg. =)
 
Hade en tysk kille som hade en uppsättning xs650 ekerfälgar till salu. Om du vill ha hans e-post så hojta till... om dom finns kvar eller ej vet jag inte.

Annars lite luriga fälgar att få tag på...
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top