XS 400 the project

Fråga: Går det att få tag på nya tändspolar till Xs400-81?
Tändkablarna på mina spolar är gjutna i spolen och skull ev behövas bytas...... =(
 
Ska kollas!
Har kollat på lite däck, det jag stör mig på att om jag hittar däck som passar stilen jag vill ha så finns inte däcket i samma typ bak!
Har hittat ett däck jag vill ha, men dom som kan passa är bägge framdäck, kan man köra så?
 
Så här ser det ut för tillfället, en miss är bakdämparinfästningen som är alldeles för långt fram. =(
Ska flyttas när jag får tillgång till svets.
Tanken är där och framfälgen är centrerad, men är inte helt hundra om jag kommer att köra på dessa fälgar ännu heller.....
 

Bifogat

  • IMG_2926.jpg
    IMG_2926.jpg
    244.5 KB · Visningar: 297
  • IMG_2928.jpg
    IMG_2928.jpg
    240.1 KB · Visningar: 242
  • IMG_2929.jpg
    IMG_2929.jpg
    245.9 KB · Visningar: 272
Last edited:
Vad för hoj kommer fälgarna från? Behöver till min xs650.
 
Bakhjulet är från någon 70-tals cross, fram är från en Cr250-03 med motard skiva.
Har liggandes ett Framhjul 21" med trumbroms oxå den från en 70-tals cross.
Bakhjulet har ingen ryckutjämnare......
 
Kul att det är igång nu ,ser ju fränt ut med de däcken. Hon som sparkade av sig skorna ser ju med bra ut :)
just det hennes hoj med.
 
Sakta men säkert går det, lite väl sakta enligt min mening.
Har funderat på Trailhjul, men vi får se. =)
Hur mycket ska man lämna i markfrigång?
Menar, vill ha en hoj man kan lägga ner i kurvorna oxå. =)
Ska testmontera ljuddämparna så man får ett hum om hur det blir.
 
Är någon intresserad av 21" ekerframhjul med trumbroms så är det bara att höra av sig.(70-tals cross)
 
Jag har en uppsätting fälgar från en -80tals YZ 250 guld eloxcerade banor, trumma bak å fram.

Ball hoj, skall följas.

Mvh Peter
 
Behöver tips på enkla el reglage till mitt bygge.
Blinkers, hel/halvljus omkopplare,tuta.
 
Måste reglagen för de funktionerna sitta på styret?

Bygga nåt eget eller montera orginalreglaget på vänster sida tank.

KTMs endurohojar har rätt så slimmade reglage för de funktioner du efterfrågar.

ktm-450-exc-handlebar.JPG
 
Finns ett par på bikeparts som skulle fungera.
Dessa två som syns på bilden skulle kunna monteras på bägge sidorna, använda tryckknapparna till blinkers med ett steg relä.
Vipbrytaren till hel/halv ljus.
http://www.bikeparts.se/art-1.asp?id=2584&iPageID=71

Men blir det för modernt är ju nästa fråga??

Ktm reglaget faller bort.... tror jag, passar inte in liksom eller. =)

Mitt bygge håller på att spåra ut totalt snart, sitter och planerar mono dämpare nu, kan det bli något?
Problemet med den är att ev kommer filter trattarna att ta, sen undrar jag om en R6-08 bakdämpare går att använda som direkt verkande eftersom min hoj inte har triangel biten som siter under svingen original.....

Billigast i detta läge vore väl att steloperera bakdelen.....
 
Last edited:
Steloperera & göm några microbrytare nånstans under sadeln tex sen kör du skien ur den istället för att bygga moderniteter.
Kan ju snik steloperera med nån gamla ringnycklar istället för dämpare.
 
Helt rätt tanke Est, vill inte att det ska bli bling faktor på den. =)
Nåväl, måste ta några sömnlösa nätter till och fundera hur jag ska göra.:tummenupp
 
Struts! Liiiiten cuts á la flattrack/caferacer, nedbockat styre och en skrikig lack sen är du hemma.

Har själv funderat på att bygga en lös stelhäck till min SR. Den skulle i såfall fästas i svinginfästningen nertill och stötdämparfästena upptill. Dock blir det i så fall inte den "klassiska" triangelformen utan något med mer böjar.

HAr jag missat något eller ska tanken verkligen sitta ovanpå cykeln?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top