XR650 går att springa igång, men ej på elstart

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Har även tappat en eftermarknads blandningsskruv, problemen va liknande då... Nu vore de väl en himla tur om de vore så enkelt men helt omöjligt e de faktiskt inte... Å Husafjucken e oxå en Keihin... Om de e en FCR på din sitter blandningsskruven under fjucken i framkant mot toppen... På min cykel e den ganska svår å komma åt...
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Kollade förgasaren idag och där e fan inga skruvar att vrida på :va Förgasaren är av denna modellen och jag tror tillomed att denna modden är utförd redan.
http://www.4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/

klicka på bilderna så förstoras de´.

Har nu bokat tid för felsökning oxå så snart försvinner väl ett par tusenlappar :gnissla
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Du verkar ju ha en vacumfjuck på cykeln då... Men blandningsskruven sitter på samma ställe på den som på en FCR å syns på bild 4 högst upp i din länk...
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
om du menar den där de "ritat" ut pilen till så sitter den där den ska och tror inte den kan ha vridit sig eftersom den sitter som sten :-/
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Den ska inte sitta som en sten, de gjorde min när den vibrerat in i botten dock... Prova å lossa den 2 varv å se om de blir nån skillnad...
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Jag är inte den som ger upp i vanliga fall men nu får de fan va nog. Har bokat tid för felsökning och lämnar in den. Ska bli jävligt kul o höra vad felet är... Tackar alla hjärtligt och återkommer med svar senare om vad felet varit. Om de nu hittar det...:gnissla
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
dåligt komp som jag misstänkte. Nu är de bara frågan om de är ringarna, kolven, ventilen, toppackning? Eller något annat kul.


Blir kul att riva en 4-taktare för första gången dock :rock Aja, man lär sig inget om man inte begår misstag. Jag har lärt mig 2 läxor som jag ska dela med mig: 1. Köp eller sälj - ALDRIG - något till en kompis, Ge hellre bort skitet! 2. Håll dig till märken du kan, i mitt fall Suzuki. Uppdaterar när jag får tummen loss :glömdet
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
UPDATE: Fick tummen loss till slut och rev itu. Har kommit fram till följande.
1: Ventiler = Icke täta
2: Kolven glappar ca 0.5-0.7mm
3: Har tidigare varit riven och ombyggd (Antagligen överborrad)
4: kompression ca 4-5kg

Skall nu prova slipa in ventilerna, Mäta upp och se om det finns chans för ytterligera överdimension, annars bara byta motor. Kostar mer i delar än att köpa en ny motor annars :gnissla


Tips på annat och kolla/byta nu när man ändå har rivit ner i princip allt???:crash
 

Traveler

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2013
Ort
Stocckholm
Hoj
1995 Honda XR 650L, 2007 Triumph Tiger 1050, 1964 HD Duo Glide 1200
Jag satte i en högkompkolv när jag renoverade min XR 650L. Tidigare ägare hade tagit bort den automatiska dekompen. så jag fick problem med att startmotorn var för klen. Jag monterade då en manuell dekomp med en axel ut genom ventilkåpan samtidigt som jag satte i en trimkam. Jag satte även dit ett annat luftfilter och monterade ett kraftigare batteri i original luftburken. Nu fungerar den kanon jag har aldrig startproblem och den blev mycket piggare med trimningen.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Nytt stift, startgas, 3 olika batterier och fortfarande ingenting. Gnista kommer, bränsle kommer genom fuggen även startgas helt utan resultat. Som bäst baktände den ett par gånger och hosta o fräser. Börjar få slut på idéer nu :( frågan är kan kamkjedjan hoppat nån/några kuggar och hur tar jag enklast reda på det? För när den väl går (om man springer igång den) så går den hyfsat dåligt och svårt att hålla tomgång. På så sätt kanske den får gnista vid fel tidpunkt och får svårt att antända bränslet/gasen?

Så bettede sig en ktm 640 som jag hade, sen rensade jag fuggen och sen funkade den prima igen.
 

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Jag tror att felet ligger i tändningslåset som jag skrev tidigare. Har du inte provat att koppla förbi det, det blir spänningsfall och strömmen räcker bara till att driva startmotorn det blir inte något över som orkar med cdi boxen. Som jag skrev i #19. Jag har en xr650l nu och det är samma tändningslås som jag hade i min xlv750r. Ps. Gnistan ser svag ut det går knappast att se den i dagsljus.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top