XR650 går att springa igång, men ej på elstart

Har även tappat en eftermarknads blandningsskruv, problemen va liknande då... Nu vore de väl en himla tur om de vore så enkelt men helt omöjligt e de faktiskt inte... Å Husafjucken e oxå en Keihin... Om de e en FCR på din sitter blandningsskruven under fjucken i framkant mot toppen... På min cykel e den ganska svår å komma åt...
 
Kollade förgasaren idag och där e fan inga skruvar att vrida på :va Förgasaren är av denna modellen och jag tror tillomed att denna modden är utförd redan.
http://www.4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/

klicka på bilderna så förstoras de´.

Har nu bokat tid för felsökning oxå så snart försvinner väl ett par tusenlappar :gnissla
 
Du verkar ju ha en vacumfjuck på cykeln då... Men blandningsskruven sitter på samma ställe på den som på en FCR å syns på bild 4 högst upp i din länk...
 
om du menar den där de "ritat" ut pilen till så sitter den där den ska och tror inte den kan ha vridit sig eftersom den sitter som sten :-/
 
Den ska inte sitta som en sten, de gjorde min när den vibrerat in i botten dock... Prova å lossa den 2 varv å se om de blir nån skillnad...
 
Jag är inte den som ger upp i vanliga fall men nu får de fan va nog. Har bokat tid för felsökning och lämnar in den. Ska bli jävligt kul o höra vad felet är... Tackar alla hjärtligt och återkommer med svar senare om vad felet varit. Om de nu hittar det...:gnissla
 
dåligt komp som jag misstänkte. Nu är de bara frågan om de är ringarna, kolven, ventilen, toppackning? Eller något annat kul.


Blir kul att riva en 4-taktare för första gången dock :rock Aja, man lär sig inget om man inte begår misstag. Jag har lärt mig 2 läxor som jag ska dela med mig: 1. Köp eller sälj - ALDRIG - något till en kompis, Ge hellre bort skitet! 2. Håll dig till märken du kan, i mitt fall Suzuki. Uppdaterar när jag får tummen loss :glömdet
 
UPDATE: Fick tummen loss till slut och rev itu. Har kommit fram till följande.
1: Ventiler = Icke täta
2: Kolven glappar ca 0.5-0.7mm
3: Har tidigare varit riven och ombyggd (Antagligen överborrad)
4: kompression ca 4-5kg

Skall nu prova slipa in ventilerna, Mäta upp och se om det finns chans för ytterligera överdimension, annars bara byta motor. Kostar mer i delar än att köpa en ny motor annars :gnissla


Tips på annat och kolla/byta nu när man ändå har rivit ner i princip allt???:crash
 
Jag satte i en högkompkolv när jag renoverade min XR 650L. Tidigare ägare hade tagit bort den automatiska dekompen. så jag fick problem med att startmotorn var för klen. Jag monterade då en manuell dekomp med en axel ut genom ventilkåpan samtidigt som jag satte i en trimkam. Jag satte även dit ett annat luftfilter och monterade ett kraftigare batteri i original luftburken. Nu fungerar den kanon jag har aldrig startproblem och den blev mycket piggare med trimningen.
 
Nytt stift, startgas, 3 olika batterier och fortfarande ingenting. Gnista kommer, bränsle kommer genom fuggen även startgas helt utan resultat. Som bäst baktände den ett par gånger och hosta o fräser. Börjar få slut på idéer nu :( frågan är kan kamkjedjan hoppat nån/några kuggar och hur tar jag enklast reda på det? För när den väl går (om man springer igång den) så går den hyfsat dåligt och svårt att hålla tomgång. På så sätt kanske den får gnista vid fel tidpunkt och får svårt att antända bränslet/gasen?

Så bettede sig en ktm 640 som jag hade, sen rensade jag fuggen och sen funkade den prima igen.
 
Jag tror att felet ligger i tändningslåset som jag skrev tidigare. Har du inte provat att koppla förbi det, det blir spänningsfall och strömmen räcker bara till att driva startmotorn det blir inte något över som orkar med cdi boxen. Som jag skrev i #19. Jag har en xr650l nu och det är samma tändningslås som jag hade i min xlv750r. Ps. Gnistan ser svag ut det går knappast att se den i dagsljus.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top