Xr600

Anton_Ljunghusen skrev:
Låter som ett rimligt pris :rolleyes:

Hittar jag ingen XR till våren blir det nog en gs500 eller liknande, som jag säljer när jag tagit kortet

Funkar xr´en att öva krypkörning på eller överhettas den direkt? Vet att stånkor ska vara känsliga..


Jag övningskörde med en DR350 (luftkyld) och jag blev överhettad före motorn, iallafall.
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Låter som ett rimligt pris :rolleyes:

Hittar jag ingen XR till våren blir det nog en gs500 eller liknande, som jag säljer när jag tagit kortet

Funkar xr´en att öva krypkörning på eller överhettas den direkt? Vet att stånkor ska vara känsliga..
De blir förstås som de flesta luftkylda jävligt heta, men det är ingen fara, de tål väldigt mycket stryk.

De med enkelfugge är ryckiga när man krypkör, pga att trotteln liksom sugs fast.
Sen saknar de såna ryckutjämnare som de flesta gathojar har, detta gör att de ytterligare blir lite hoppiga, man får tänka på att när de kom var de tänka för skog och mark och inte för gatåkning.
 
Last edited:
Norrut i vårt avlånga land finns en massa XR till salu. Det var nog min annons du tittade på i EnduroMX. Min är regad 20kw. Men jag ska först fixa till den ordentligt, måste ställa in ventiler och så. Hoppas du hittar en som passar dig för det är verkligen en kanon hoj. Rejsade min polares bänkade KTM LC4 SM -02a (min är 90a) och vi låg helt jämnt upp till 135km/h där min drevning tog slut. Ibland ledde jag tom ;) Svårt och hålla ner båda hjulen bara. Får ligga på tanken.
 
kowal skrev:
Norrut i vårt avlånga land finns en massa XR till salu. Det var nog min annons du tittade på i EnduroMX. Min är regad 20kw. Men jag ska först fixa till den ordentligt, måste ställa in ventiler och så. Hoppas du hittar en som passar dig för det är verkligen en kanon hoj. Rejsade min polares bänkade KTM LC4 SM -02a (min är 90a) och vi låg helt jämnt upp till 135km/h där min drevning tog slut. Ibland ledde jag tom ;) Svårt och hålla ner båda hjulen bara. Får ligga på tanken.


Aha det var du! Anledningen till att jag hoppade över din hoj var för att jag letar efter en 91+!

Tack för de övriga svaren, verkar funka att köra upp på iaf..

Kompisen vill f.ö ha 32 för sin, vilket jag tycker är alldeles för mycket för en 93a, även om han säkert får det..
 
Last edited:
Om 32k för en fin trimmad 93.a är alldeles för mycket ska man nog titta på tex gs500 istället :)
Jag tycker du ska spara några månader till och köpa en bra hoj för 25-30papp. Du hittar ingen för 20k som är fräsch.
 
-PLM- skrev:
Om 32k för en fin trimmad 93.a är alldeles för mycket ska man nog titta på tex gs500 istället :)
Jag tycker du ska spara några månader till och köpa en bra hoj för 25-30papp. Du hittar ingen för 20k som är fräsch.

Ja, förmodligen blir det nog till att köpa framåt våren

Har bara jobb i 3 veckor till, då har jag en budget på drygt 20..Problemet är ju att hitta jobb :(
 
Jahapp, då har du provkört min betta! Det är inte lätt att alltid avgöra efter en provtur då den är roligast på grus tex.

Men det här med skivbromsbak elr trumma ska du nog inte bry dig så mycket om. Sålänge man håller trumman i bra skick så funkar den kanon.

Lycka till med hojsökandet
 
kowal skrev:
Jahapp, då har du provkört min betta! Det är inte lätt att alltid avgöra efter en provtur då den är roligast på grus tex.

Men det här med skivbromsbak elr trumma ska du nog inte bry dig så mycket om. Sålänge man håller trumman i bra skick så funkar den kanon.

Lycka till med hojsökandet

Jag köpte nyligen en xr 600 -86 för 13500:-och tycker den funkar minst lika bra som den -92an jag hade för ett par år sen. Sen får man ju lite kosing över till annat.
 
Ljunghusen skrev:
Halloj! Skulle behöva lite info om XR600..Vill veta vad som hände med åren, vad som blev bättre på olika årsmodeller och vad man ska passa sig för :)

Kanske tom nån som 25kw-reggat en sån och kan säga vad det gick på, samt om det var enkelt eller bökigt?

Tacksam för svar /Anton
Undrar om det är kick även på dom senare årsmodelerna? :)
 
kowal skrev:
Jahapp, då har du provkört min betta! Det är inte lätt att alltid avgöra efter en provtur då den är roligast på grus tex.

Men det här med skivbromsbak elr trumma ska du nog inte bry dig så mycket om. Sålänge man håller trumman i bra skick så funkar den kanon.

Lycka till med hojsökandet


Får se hur det blir.. kom just hem från en kanonfin 30-milatur uppe vid söderåsen , så nu blev jag lite fundersam, om jag ska byta till grushoj eller ej :gnissla
 
Rydde skrev:
Jag köpte nyligen en xr 600 -86 för 13500:-och tycker den funkar minst lika bra som den -92an jag hade för ett par år sen. Sen får man ju lite kosing över till annat.
så jag brukar resonera också Rydde. Och den här hojen är ju lättmeckad så tom jag kan skruva på den.
NIce har du nån bild på din?
Jag tänkte dra iväg min för runt 16k.. en 90a med lite blandat godis i motorn. Efter att Ljunghusen provkört min hoj så blev jag sjukt sugen på att köra. Har nämligen inte rastat den på 2veckor. Då började man fundera. Sälja / behålla ??? Visst jag har precis börjat plugga på universitet men fan den är ändå jävligt billig o hålla i drift och den går som .....()"#( saknar ord :)
 

Bifogat

  • xr2.jpg
    xr2.jpg
    93.1 KB · Visningar: 83
Last edited:
Xr???

SKulle åxå vilja ha något att sprätta dynga me :3freak
Lite sugen på en XR häck men vågar man köpa ett lik för 15`eller en gammal härk XR500 från 80 talet. :va

Eller är snålhet = dumhet lika bra att satsa på CRF 450 :tomten
 
kowal skrev:
så jag brukar resonera också Rydde. Och den här hojen är ju lättmeckad så tom jag kan skruva på den.
NIce har du nån bild på din?
Jag tänkte dra iväg min för runt 16k.. en 90a med lite blandat godis i motorn. Efter att Ljunghusen provkört min hoj så blev jag sjukt sugen på att köra. Har nämligen inte rastat den på 2veckor. Då började man fundera. Sälja / behålla ??? Visst jag har precis börjat plugga på universitet men fan den är ändå jävligt billig o hålla i drift och den går som .....()"#( saknar ord :)

Klart du ska fortsätta köra hoj :)
 
byta d e svårt

Ljunghusen skrev:
Får se hur det blir.. kom just hem från en kanonfin 30-milatur uppe vid söderåsen , så nu blev jag lite fundersam, om jag ska byta till grushoj eller ej :gnissla
Tja.
Jag har en xr 600 -98 den har gått bra hela tiden jag har haft den Ca 1år. Lättskruvad 30min ventiler stälda ink. kafferast koppling ja det är det roligaste jag har köpt för dom få slantarna :)
 
2ono skrev:
SKulle åxå vilja ha något att sprätta dynga me :3freak
Lite sugen på en XR häck men vågar man köpa ett lik för 15`eller en gammal härk XR500 från 80 talet. :va

Eller är snålhet = dumhet lika bra att satsa på CRF 450 :tomten

CRF450 är mycket bättre på allt utom bottenvrid. Men inget man åker på 40mil grusbus med kanske....
 
-PLM- skrev:
CRF450 är mycket bättre på allt utom bottenvrid. Men inget man åker på 40mil grusbus med kanske....

Jade va nog inte bättre förr, men 40 mil klarar jag knappt på hyndan värre än ja trodde.
 
Xt600 kanske kan vara ett alternativ annars?

ruggigt stabila hojar, jag lyckades aldrig köra min för varm iaf trots fastkörningar i lerhål osv...
 
Mr_Turbo skrev:
Xt600 kanske kan vara ett alternativ annars?

ruggigt stabila hojar, jag lyckades aldrig köra min för varm iaf trots fastkörningar i lerhål osv...

Xt:n är ju en stridsvagn jämfört med den i klassen bästa hojen TT600. Köp min vet ja. Då kan jag köpa en bil och slippa frysa så in i helvete i vinter.

14000 vill jag ha
 
Lite OT men jag testar ändå...

Nån av er XR människor som vet om det utan att förändra motorfästen mm går att montera en -86:ans motor i 91:ans ram?

Tacksam för svar

/M v h
 
Mr_Turbo skrev:
Xt600 kanske kan vara ett alternativ annars?

ruggigt stabila hojar, jag lyckades aldrig köra min för varm iaf trots fastkörningar i lerhål osv...

Ingen XT! Kör runt på en dylik hela dagarna. XR is da shit om man ska busa.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top