paltskallen
Ny medlem
Hej!
Jag har haft isär min xr600 -00 och bytt två växellådsdrev som havererade.
Jag lyckades skada kolven under isärtagningen så jag köpte ny kolv+ringar och lät en firma hona cylindern. Nu skulle jag åka en premiärsväng och testa och körde runt 70 km/h på landsväg, dvs väldigt lätt belastning, och plötsligt stannar den och är låst i motorn.
Jag rullar in till vägkanten, stannar och funderar lite, provar kicka igång den och då startar den igen, för att efter 100 meter stanna på samma sätt igen, det känns som om den värmenyper....
Va fan är det som trilskas??? Det går ju inte att köra mycket försiktigare under inkörningen....????
Någon som har några tips eller ideer???
mvh Fredrik
Jag har haft isär min xr600 -00 och bytt två växellådsdrev som havererade.
Jag lyckades skada kolven under isärtagningen så jag köpte ny kolv+ringar och lät en firma hona cylindern. Nu skulle jag åka en premiärsväng och testa och körde runt 70 km/h på landsväg, dvs väldigt lätt belastning, och plötsligt stannar den och är låst i motorn.
Jag rullar in till vägkanten, stannar och funderar lite, provar kicka igång den och då startar den igen, för att efter 100 meter stanna på samma sätt igen, det känns som om den värmenyper....
Va fan är det som trilskas??? Det går ju inte att köra mycket försiktigare under inkörningen....????
Någon som har några tips eller ideer???
mvh Fredrik
Eller så har du helt enkelt fått en överdim kolv? kolla beställningsnummret!!