Xr500 1984 Retromotard bygge.

Andra lagret blåst idag självklart med riktig billack. Med rätt färgnr, honda flash red r-119. Syns inte på bilden men jäklar vad färgen lyser näsan som neon.
Får söka jobb på Vägverket när den är klar :)bild (3).jpg

Av efarenhet vet jag att slutresultatet kommer bli kanon Ville!! Skall följa bygget, en annan blir lite trött på min 125a för tillfället bara för lite fix med bakbroms samt batteri, samt ordna med nytt batteri:lol

Kul men ett gammalt bygge, var själv sugen på nåt sånt fast förmodligen utan puts...Många polare som kör grusvägar nuförtiden. Men jag har med börjat med gammalt skit igen :) ska bli kul å se vad det blir ha det.

Ja det där med puts gör ju att man troligtvis blir tvungen o skaffa sig en till som är gatreggad.En man kan piska på grusvägar o i terräng utan att behöva bry sig, är inte överdrivet förtjust i att putsa. Shysst o ha både fin hoj o svin hoj :)

Nää fintjej & svinhoj eller är det tvärtom man ska ha ...kanske beror på användningsområdet då med ja...

Lite mer delar färdiga för montering. Härlig färgkombination : )bild (1).jpg

Gillart!:tummenupp

Du nämnde att du tänkte ha blåeloxerade fälgar tidigare tror jag. Guldeloxerade i en lite mörkare nyans skulle vara mer tidsenligt. Sen måste du ju ha en såndär lite röd tygväska på bakskärmen!:D

Jajemän blå är verktygspåsen. Jo guldeloxerat är snyggt ja kanske det blir det eller blått den som lever får se : )

bild (4).jpg
Lite mer delar börjar bli klara och verktygsväskan i blått.

bild (4).jpgTanken våtslipad med 240, 600,800,1200,2000,smält ytan blank med värmepistol o polerad till slut med polermaskin. Bläää jobb! Men det blir fint : ) Nya tankdekaler med såklart!

Last edited:
Jajemän ta 1200 våtslip o sen kör med värme pistolen tills ytan blir lite blank försiktigt bara så att du inte smälter den. Lättare än det låter : )

Snyggt!
Och roligt med nåt annorlunda här i kaffeträsket :)

... kör med värme pistolen tills ytan blir lite blank försiktigt bara så att du inte smälter den. Lättare än det låter : )

Låter lite vanskligt... Fortsätt maskinpolera med rubbing och därefter hårdvax brukar kunna bli bra annars.
Och då menar jag riktig klassisk hårdvax, inte flytande hårdvax.

Men kanske blir det ännu blankare med värmepistolen, har aldrig testat den lösningen. Men måste nog prova vid tillfälle.

Det här kommer ju bara bli så jävla bra!:tummenupp
Är det plasttank på den eller?

jajemän plasttank : ) Hade grova repor som jag slipade ut och polerade till slut : )

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman