XR400R som SM?

• Thread starter Thread starter DwD
  • Start date Start date

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Va tror ni?,kan det funka med lite trimm eller är den för trött för att ha som bushoj?
ser ganska brutal ut...

xrmoto1.jpg

xrmoto2.jpg

xrmoto3.jpg

tror absolut att det är en kul bushoj. riktigt fin är den och fy va rå den var med SM fäljar.. :yoparty go for it!.

Löjligt snygg!!

Inga problem som bushoj väll?

XR250R är lite seg men denna borde väll frusta rätt friskt..

Lycka till..

alltså det är inte min på bilderna.

för att få det att funka på min så måste jag få tag på sm fälgar å däck. samt byta kammen på den så att den varvar lite högre + ev högkomps kolv så det är ju några laxar att punga ut för att få min xr400r att bli så där.
men det borde bli en rätt smidig sm hoj när den är färdig.
nån som vet vad ett par sm fälgar går lös på?.

DwD skrev:
alltså det är inte min på bilderna.

för att få det att funka på min så måste jag få tag på sm fälgar å däck. samt byta kammen på den så att den varvar lite högre + ev högkomps kolv så det är ju några laxar att punga ut för att få min xr400r att bli så där.
men det borde bli en rätt smidig sm hoj när den är färdig.
nån som vet vad ett par sm fälgar går lös på?.
SM fäljar med bromsok och allt brukar du få loss för ca 10k till de flästa hojarna. Är du berädd att modifiera lite så finns det en hel del fina kitt på blocket att köpa. :tummenupp

Passar fälgarna från XR650r så har jag ett par tillsalu....PM:a om du e intresserad :tummenupp

fanns ett pare på blocket för 5 papp...måste dock bygga om då

Den är riktigt seg som motard. Trött som fan.

Djävligt snygg dock måste jag säga...

Daniel

eisbaer skrev:
Vad väger en xr400?
127kg fulltankad vägde den när jag vägde in min på registreringen, vågen stämmde mot min egen vikt så jag tror den e exakt..

ypvs:som sagt hojjen kan bli lite trött.ett måste är nog helsystem,kam och högkompskolv. annars blir den för trött.orginal kompet ligger på 9.3:1 så höjer man det till 11:1 eller dylikt så borde det bli skillnad
har du provat den som motard?. var den helt orginal eller?

DwD skrev:
127kg fulltankad vägde den när jag vägde in min på registreringen, vågen stämmde mot min egen vikt så jag tror den e exakt..

ypvs:som sagt hojjen kan bli lite trött.ett måste är nog helsystem,kam och högkompskolv. annars blir den för trött.orginal kompet ligger på 9.3:1 så höjer man det till 11:1 eller dylikt så borde det bli skillnad
har du provat den som motard?. var den helt orginal eller?

Ja, jag har kört både motard och lite cross med en XR400. Enbart pipa bytt.
Hopplöst seg. Skulle tro att den gör sig ganska bra som motions Enduro hoj dock men det är ju precis vad den är.
Jag personligen gillar inte att behöva trimma en massa bara för att få en hoj att gå iaf hyfsat. Kostsamt och tar tid. Jag skulle lägga de pengarna på en hoj som är snabbare original typ en 426a.
Men, som sagt. Gillar du XRen så nog GÅR det att skrämma liv i den. Pipa, kam, kolv och en vassare fugge så ska den nog vakna lite. Borde gå att få upp den t kanske 40-45 bakhjulsponnies för 10-15 tusen.

Daniel

DwD skrev:
Va tror ni?,kan det funka med lite trimm eller är den för trött för att ha som bushoj?
ser ganska brutal ut...

Inget fel på dess utseende, men glöm om du vill ha en busig motard! Knappast värt pengarna.. det är en riktig SLÖHÖG.. slitvarg javisst, men SLÖ. Dieselmotard. Bättre o hitta en billig xr650 o modda om isåfall. :fakta

honda italia bygger fortfarande på xr400r alltså motard länk
klicka på bilden.. ser ni något speciellt med stötdämparna fram? :D

Personligen tror jag att det är värt att satsa på en piggare hoj om man skall lägga ut så mycket på att bygga om den.

kostnad för att bygga om den skulle ligga på ca £134 för en cam,£135 för en 11:1 kolv och ca 10 för fälgarna ,dvs runt 13-15000sek för att fixa om den. :tomten , blir väl gissningsvis just under 40hk på slangen.så vete fan om det är värt det,ser ganska cool ut dock :)

Drifter skrev:
Personligen tror jag att det är värt att satsa på en piggare hoj om man skall lägga ut så mycket på att bygga om den.

ahh..fälgar + däck får man ju för typ 5-6000 o m man letar :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT