XR 650 Vs 660

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Vilken av dessa har flest hk ostrypt, utan annat trim på?

hade varit kul att veta..
 
Re: Re: Re: XR 650 Vs 660

SkorvKalle skrev:
ok, ja gissar på XR:n eftersom du säger så och har en själv :) men hur mycket har de båda då?
'

Helt fel.
xr 650r har kanske 45 häst och 660 lite över 50.
sen är den lite lättare å så!

xr´n är en pansarvagn!
:crash
 
Re: Re: Re: Re: XR 650 Vs 660

devetdu skrev:
'

Helt fel.
xr 650r har kanske 45 häst och 660 lite över 50.
sen är den lite lättare å så!

xr´n är en pansarvagn!
:crash

ok, så XR:n är inte något annat än en slö och tung blymoped?? :D
 
Men XR´n har bättre kvalite, mer vrid.
KTM är mer lättstartad, mer hk, lättare och billigare att trimma.
XR´n har ett års garanti. KTM runt hörnet... eller om man blir tjenis med säljaren 3 mån. :fakta :fakta :confused:
 
Re: Re: Re: Re: Re: XR 650 Vs 660

SkorvKalle skrev:
ok, så XR:n är inte något annat än en slö och tung blymoped?? :D

det är en bra maskin tycker jag!
vad du och andra tycker får stå för dem!
Men slö kanske är fel uttryck. går lätt att få rolig.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: XR 650 Vs 660

devetdu skrev:
det är en bra maskin tycker jag!
vad du och andra tycker får stå för dem!
Men slö kanske är fel uttryck. går lätt att få rolig.

Det var ironi, jag tycker XR:n är GRYM!! om man moddar lite, t.ex. som atlas, den där CRF tanken passar riktigt bra på XR:n, du får ta o skaffa en sån :tummenupp
 
Ang garantier

Alla har konsumentköplagen att luta sig tillbaka på vilket innebär att hojen ska hålla i två år. Iof krävs det att du inte modifierat den på nått sätt och att du kan visa att felet fanns när du köpte hojen...

Det samma brukar gälla den "vanliga" garantin den gäller förutsatt att du kör orginal. Dvs de flesta sabbar sin garanti då de byter till ett slipon eller börjar mickla med förgasaren.

En skillnad med konsumentköplagen och en valig garanti är att med en garanti behöver du inte visa att felet fanns på hojen när du köpte den utan det räcker att visa att det är ett fel som finns nu.

Vänsterkicka är.... kul...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: XR 650 Vs 660

SkorvKalle skrev:
Det var ironi, jag tycker XR:n är GRYM!! om man moddar lite, t.ex. som atlas, den där CRF tanken passar riktigt bra på XR:n, du får ta o skaffa en sån :tummenupp

ta å kamma dig nu din lilla snorpozer!
:crash

man får prioritera vart man lägger pengarna! säger inte vilket som är rätt eller fel...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: XR 650 Vs 660

devetdu skrev:
ta å kamma dig nu din lilla snorpozer!
:crash

man får prioritera vart man lägger pengarna! säger inte vilket som är rätt eller fel...

Jo det är helt klart en smaksak. Har man inte pengarna som behövs både för att modda och trimma så hamnar man nånstans mittemellan, det är där det går skilda vägar ifall man trimmar eller moddar. Jag är nog fortfarande en liten poser, men det är alltid bra att trimma den lite också. Man kan ju liksom inte posera med en hoj som inte låter :rolleyes:
 
Andreas skrev:
Men XR´n har bättre kvalite, mer vrid.
KTM är mer lättstartad, mer hk, lättare och billigare att trimma.
XR´n har ett års garanti. KTM runt hörnet... eller om man blir tjenis med säljaren 3 mån. :fakta :fakta :confused:


På vilket sätt är 660 mer lättstartad? Hör med devetdu om priser på trim, det va inte dyrt och vi snackar inte HRC nu.

2 års garanti med 600mil serviceintervall. :fakta :fakta eller 5år om man servar den var 100mil.
 
Last edited:
Jag är supernöjd med min XR650 går som ett skållat troll gör den också! :bow
 
vadå så man har ingen garanti på ktm?????
tex, det där med läckande motorer åtgärdas inte det???
inom en rimlig tid.
 
Marals76 skrev:
Jag är supernöjd med min XR650 går som ett skållat troll gör den också! :bow

kan verkligen en 1-cyl stånka gå som ett skollat troll :FU knappast :hördu

KTM har 24 mån garanti
 
Marals76 skrev:
Jag är supernöjd med min XR650 går som ett skållat troll gör den också! :bow

kan verkligen en 1-cyl stånka gå som ett skollat troll :FU knappast :hördu

KTM har 24 mån garanti
 
blom skrev:
jo det kan dom om du tänker dig hur en sådan motor är konstruerad

dom motorern är väl konstruerade som alla andra eller vad är skillnaden :confused: förutom färre cylindrar då
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top