Hade en Honda XR650r de senaste två säsongerna. Vad kan man säga för elakt om Hondan om man är helt uppriktig? Ingenting egentligen; maken till habil hoj är svår att hitta, man är inte direkt orolig för ras och liknande. Motorgången är som en dröm, även så effektregistret trots att det ligger lägre än vissa andra hojar här i denna diskussion. Men det är ju en poäng med det, hojen är ju i princip skottsäker. Varför böt jag då till Husaberg?För det första så ville jag köra enbart motard och då jag lagt ut en midre förmögenhet på Hondan så var den fortfarande inte en motardracer. Konstigt va
Dessutom visade det sig som den återfallsknutte jag var att jag inte var ett dugg intresserad av att åka landsväg eller grus och hade heller inte mycket tid till det. Vänta nu

Jag vill åka på bana, enbart motard och sällan.... Hondan är inte rätt val då eller hur? Har snackat illa om Hondan men det var ju inte hojens fel att jag valde den för "fel" körning utan det var väl mer ett uttryck för mitt eget felval.
Som allroundhoj är det omöjligt att snacka bort Hondan, det är en bra motorcykel men för mina behov är Husan roligare. Dock kan jag säga att jag skulle kunna tänka mig vilket motardmärke som helst utom möjligen Praga, det beror helt på vilket humör man är på men tyvärr får man satsa på ett kort.
Jämfört med alla andra MC-typer så är motard motsvarigheten till "Babesen" bland kvinnor(Vad HD motsvarar kan jag inte ens tänka på utan att få kväljningar) Och även om man då så att säga har en redan så kan man ju, i alla fall i fantasin, tänka sig att roa sig med andra emellanåt
Slutsatsen blir att vi som håller på med motard har valt rätt vad vi än åker på. sporthojkillarna har också valt rätt fast på ett annat sätt. Men sen finns det Maaaasssvis med folk som har valt helt j*vla fel och glider omkring med sina fransjackor.
Som nån sa: det är skillnad på att köra och att åka motorcykel...
/Hising