xr 650 el husaberg motard, ktm?

Hondan är naturligtvis inte en fullblodsracer utan har en massa kraffs som går at vara utan om man vill, man kommer givetvis ändå inte ner till Husabergs vikt. Men det finns ju CRF 450 med på Honda sidan det är kanske mer jämförbart i tanke som en Husaberg, en hoj för tävling. XR650 är ju en OFFROAD som man kan åka lite varstans med och ingen tävlingsmaskin, vad tusan är så svårt att förstå?
Det är heller ingen otrolig last med 140kg på asfalt, i skogen i det djupa kärret där är det däremot extremt plågsamt, det är ju därför Husabergarna är så lätta.

Men..... :confused:

....har sitter man och dissar jærnklumparna utan att kolla upp fakta, kikade upp vad min XR væger...bara 111 kg (torr dårå) :fakta var kommer dessa 140 kg ifrån?
Blir till att sælja Husan nurå :cool:

http://dodoempire.com/rubberburner/
Detta ær ju min nya XR stil jag ska ha, nån som vill køpa en jævla massa alpinestars, dainese och shift grejor?

Jag vill påstå att xr650 ÄR en tävlingsmaskin.
Den var framtagen för att vinna bajarace, vilket den oxå lyckas med, var håller de andra hus?
Dessa maskiner är givetvis trimmade och motorn håller uppenbarligen för marathonrace med höga hastigheter i 40-50 gradig ökenvärme.
KTM "ala dakar" maskinerna är för otympliga/tunga i alla höghastighetshopp och högtrimmade stånkor med små mängder olja/kylvätska pallar inte värmen i längden.
Det är vad xr650 är BÄST på. :fakta

måste bara tillägga att husaberg har haft en förare med som kört hela ökencupen oxå! alan pherez har kört hela sesongen på en 650 med endast en oljekylare och ett extra filter som förstärkning på motorn. inte ett enda motorras under hela cupen förra sesongen! enda problemet med med husan var att komma under minimivikten på 170kg :D

haha nu tar jag mina kryckor och tourar iväg med ktm:en mot nyköping i ett par dagar för att sen bränna vidare till sveista!
nån som skatt till sm och ser ett handikappat miffo på kryckor från 1945 hälsa!

Monobike skrev:
Jag vill påstå att xr650 ÄR en tävlingsmaskin.
Den var framtagen för att vinna bajarace, vilket den oxå lyckas med, var håller de andra hus?
Dessa maskiner är givetvis trimmade och motorn håller uppenbarligen för marathonrace med höga hastigheter i 40-50 gradig ökenvärme.
KTM "ala dakar" maskinerna är för otympliga/tunga i alla höghastighetshopp och högtrimmade stånkor med små mängder olja/kylvätska pallar inte värmen i längden.
Det är vad xr650 är BÄST på. :fakta

phastasphuk skrev:

....har sitter man och dissar jærnklumparna utan att kolla upp fakta, kikade upp vad min XR væger...bara 111 kg (torr dårå) :fakta var kommer dessa 140 kg ifrån?

Detta ær ju min nya XR stil jag ska ha, nån som vill køpa en jævla massa alpinestars, dainese och shift grejor?

har du vägt den eller?.. vad har du för xr?

hahha byt stil :tummenupp

phastasphuk skrev:

hmmmm....
Om du säljer husan så måste du såklart även byta till denna solklara vinnar-stil :tummenupp
Jag köper kallingarna direkt !!

DwD skrev:
har du vägt den eller?.. vad har du för xr?

hahha byt stil :tummenupp
Han har en 250.... Inte så konstigt att den går skapligt på stubbracen då om den inte väger mer...

En Honda 650 är en offradhoj. Likaså Lc4
inget annat. Sen vad man själv vill kalla den är en annan sak.

Hade en Honda XR650r de senaste två säsongerna. Vad kan man säga för elakt om Hondan om man är helt uppriktig? Ingenting egentligen; maken till habil hoj är svår att hitta, man är inte direkt orolig för ras och liknande. Motorgången är som en dröm, även så effektregistret trots att det ligger lägre än vissa andra hojar här i denna diskussion. Men det är ju en poäng med det, hojen är ju i princip skottsäker. Varför böt jag då till Husaberg?För det första så ville jag köra enbart motard och då jag lagt ut en midre förmögenhet på Hondan så var den fortfarande inte en motardracer. Konstigt va :)

Dessutom visade det sig som den återfallsknutte jag var att jag inte var ett dugg intresserad av att åka landsväg eller grus och hade heller inte mycket tid till det. Vänta nu :confused: Jag vill åka på bana, enbart motard och sällan.... Hondan är inte rätt val då eller hur? Har snackat illa om Hondan men det var ju inte hojens fel att jag valde den för "fel" körning utan det var väl mer ett uttryck för mitt eget felval.

Som allroundhoj är det omöjligt att snacka bort Hondan, det är en bra motorcykel men för mina behov är Husan roligare. Dock kan jag säga att jag skulle kunna tänka mig vilket motardmärke som helst utom möjligen Praga, det beror helt på vilket humör man är på men tyvärr får man satsa på ett kort.
Jämfört med alla andra MC-typer så är motard motsvarigheten till "Babesen" bland kvinnor(Vad HD motsvarar kan jag inte ens tänka på utan att få kväljningar) Och även om man då så att säga har en redan så kan man ju, i alla fall i fantasin, tänka sig att roa sig med andra emellanåt :D

Slutsatsen blir att vi som håller på med motard har valt rätt vad vi än åker på. sporthojkillarna har också valt rätt fast på ett annat sätt. Men sen finns det Maaaasssvis med folk som har valt helt j*vla fel och glider omkring med sina fransjackor.

Som nån sa: det är skillnad på att köra och att åka motorcykel...

/Hising

Nurse Ratched skrev:
Hade en Honda XR650r de senaste två säsongerna. Vad kan man säga för elakt om Hondan om man är helt uppriktig? Ingenting egentligen; maken till habil hoj är svår att hitta, man är inte direkt orolig för ras och liknande. Motorgången är som en dröm, även så effektregistret trots att det ligger lägre än vissa andra hojar här i denna diskussion. Men det är ju en poäng med det, hojen är ju i princip skottsäker. Varför böt jag då till Husaberg?För det första så ville jag köra enbart motard och då jag lagt ut en midre förmögenhet på Hondan så var den fortfarande inte en motardracer. Konstigt va :)

Dessutom visade det sig som den återfallsknutte jag var att jag inte var ett dugg intresserad av att åka landsväg eller grus och hade heller inte mycket tid till det. Vänta nu :confused: Jag vill åka på bana, enbart motard och sällan.... Hondan är inte rätt val då eller hur? Har snackat illa om Hondan men det var ju inte hojens fel att jag valde den för "fel" körning utan det var väl mer ett uttryck för mitt eget felval.

Som allroundhoj är det omöjligt att snacka bort Hondan, det är en bra motorcykel men för mina behov är Husan roligare. Dock kan jag säga att jag skulle kunna tänka mig vilket motardmärke som helst utom möjligen Praga, det beror helt på vilket humör man är på men tyvärr får man satsa på ett kort.
Jämfört med alla andra MC-typer så är motard motsvarigheten till "Babesen" bland kvinnor(Vad HD motsvarar kan jag inte ens tänka på utan att få kväljningar) Och även om man då så att säga har en redan så kan man ju, i alla fall i fantasin, tänka sig att roa sig med andra emellanåt :D

Slutsatsen blir att vi som håller på med motard har valt rätt vad vi än åker på. sporthojkillarna har också valt rätt fast på ett annat sätt. Men sen finns det Maaaasssvis med folk som har valt helt j*vla fel och glider omkring med sina fransjackor.

Som nån sa: det är skillnad på att köra och att åka motorcykel...

/Hising

Där slog du spiken på huvudet, mycket väl skrivet. :tummenupp :bow

Själv är man en: åka bana sällan, busa runt mycket, köra ofta och ibland åka långt förare.
Har aldrig känt ett behov att byta hoj sen jag skaffade xr:en, körde en annan stryktålig hoj innan (tt600r) men saknade lite mos i motorn.
Skulle jag däremot få upp ögonen mer för seriös banåkning och trappa ner på resten av åkandet skulle nog en Husaberg, CRF eller liknande komma på tal.

SM 570 RR skrev:
En Honda 650 är en offradhoj. Likaså Lc4
inget annat. Sen vad man själv vill kalla den är en annan sak.

så du menar att min ktm660 är en offroad hoj??? för på min kåpa står det också LC4 :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT