ja fy mig, varför ifrågasätter man nån annans personliga favorit. Oftast just Husabergägare börjar gnälla om man säger nåt ofördelaktigt.
Det är ju en löjlig förenkling att säga att man alltid kör i genomsnitt 100km/t. Om man kör sin Husa en normal sommar kan man räkna med att få riva den när man ställer av helt enkelt.
XR har de nya intervallerna för att klara en garanti som finns, egentligen kräver de inte de intervallerna om du skiter i Hondas garanti.(såg för sent att nån rättat till de där 100 milen)
Jag säger ju bara som det är ur min synvinkel, så som man gör på forum.
Förstår inte att ett resonemang om att byta vitala delar i väldigt korta intervaller inte är nåt att komma med. Jag förstår fullständigt de som tävlar i skogen eller med motard att de väljer en Husa (jag har aldrig anklagat de för att gå dåligt) men jag förstår inte den som köper en för att använda som gathoj, tyvärr.
Att de har sämmre andrahandsvärde än en japs känner jag till, jag tror det mest är för att det inte är så många som kan tänka sig köpa en sån hoj som begagnad av en främling(pga att man ju aldrig vet hur den skötts). XR är inga tävlingsmaskiner utan en mjukare snällare hoj som mycket väl funkar på gatan.
Sen är ju inte skillnaden milsvid egentligen.
Det här är mina åsikter, jag känner folk med husabergare som byter till en ny varannat år och tycker de är bäst av allt, men jag blir inte märkesblind. Frågan var ju inte om ni tycker era hojar är bra utan vilken maskin killen som började tråden skulle välja, tycker ni det är ok att ni säger att era husaberg är det bästa men att de andra efterfrågade "ägarna" ska hålla käften?
edit: kanske bäst att nämna att jag inte är arg utan bara diskuterar