Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag la till lite mer text och en bild i mitt inlägg ovan. Hoppas det vart lite klarare.
lycka till!
/J
lycka till!
/J
Spåret eller smörjfickorna är tänkta att funka som reservoarer. De ger ett jämnt flöde till lagret om tillflödet inte skulle vara tillräckligt stort i ngt driftsfall, eller felplacerat. Nackdelen med smörjfickor är att de rövar lageryta.
Tack för bra info----
ÅngmaskinerDet låter bra!! Ja men det låter som det skulle passa min kontruktion,, för det är ju risk för för litet flöde ibland! Ska höra vad farbror Stig säger och kan åstakomma. Ibland glömms bra gammal teknik bort.
Kompförhållet på min maskin kommer sänkas med spacer på 2mm.. Förra turboconfig klarade 1,1+bar med sugrörskrökar och 98okt utan ic! Otroligt bra
Dildon 450 behöver ej lika mycket kompsänk för den klarar mer innan spik. Den kommer få 2-2,5-spacer (måste räkna,, Den har endera 10,8 org ellr 11,5-1?) Vi har lite problem att hitta pålitlig info på komp-f där.
Men den kommer fegladdas för det mesta, typ 70-80 hk för då håller vevstakslagret hyffsat. (gammal farbror)
På min maskin ska jag även byta kam kom jag på...Hotcams steg 1a är jäkligt bra i botten o mellanreg och går minst lika bra som standardkammen i topp.
fördelen är ju att jag får upp laddtrycket tidigare med den + att övergången mellan oladd till ladd blir smoode. Jag har visserligen runt 15 kusar mer med tornadon vid samma ladd ex 0,8bar men den kommer 1000-2000v senare och går föör lätt in i varvstoppet med eldflames som följd...