XR 1200-tråden.

Var på probike i sätra idag och kikade på dom 2 svarta som står där.
Grymt sugen på att bara slå till, men jag ska nog försöka vänta in våren iaf.

Var på probike i sätra idag och kikade på dom 2 svarta som står där.
Grymt sugen på att bara slå till, men jag ska nog försöka vänta in våren iaf.

Då finns det risk att jag köpt en, så det är nog bäst att du klipper till omgående för att vara säker att på att få tag på nån av dem:rolleyes:

Då finns det risk att jag köpt en, så det är nog bäst att du klipper till omgående för att vara säker att på att få tag på nån av dem:rolleyes:

Hå hå... men jag nöjer mig med en av dom :)
Båda hojarna hade tyvärr en del rostiga skruvar osv vilket jag tolkar som att dom stått ute en hel del.
Den ena har gått 42 mil och den andra 500 mil
Men prislappen känns okej.

Hå hå... men jag nöjer mig med en av dom :)
Båda hojarna hade tyvärr en del rostiga skruvar osv vilket jag tolkar som att dom stått ute en hel del.
Den ena har gått 42 mil och den andra 500 mil
Men prislappen känns okej.

Låt inte rostiga skruvar lura dig.
Min Xr har aldrig förvarats utomhus och bara används i fint väder under ca 100mil, men rostiga skruvar och brickor finns redan.

Låt inte rostiga skruvar lura dig.
Min Xr har aldrig förvarats utomhus och bara används i fint väder under ca 100mil, men rostiga skruvar och brickor finns redan.

Så pass?? Det låter lite väl "b" tycker jag faktiskt. Det var ju inte direkt nån budgethoj när den kom, men det kanske är så på alla HD?
Nåja jag har ju lite tid på mig att bestämma mig. Något köp innan våren är knappast aktuellt iaf.

Jag tror att det beror på skruv,brickor och muttrars kvalite på rostskydd, verkar vara en del som har för tunn förzinkning eller liknande.
På en nyare honda jag hade för ett par år sedan var också ett par skruvar helt rostiga medans andra var fina.

Fixade mina pipor i helgen.
http://imgur.com/a/9FJ5z/all

Fler bilder kommer, måste beställa lite grejor och trixa lite innan jag monterar på dom igen.
Men på en av bilderna ser du klart hur mycket mer vaddering man får plats med på ett par andra insatser vilket bör ge ett behagligare ljud som herr Dooly och även jag vill uppnå.

Last edited:
Då denna hoj är riktigt snygg å hyfsad försäkring undrar jag om det är någon här som brukar köra bana med sin hur tycker ni den är där??

Då denna hoj är riktigt snygg å hyfsad försäkring undrar jag om det är någon här som brukar köra bana med sin hur tycker ni den är där??

Asfalt som asfalt? :)
Hade jag pengar över till att åka på bana hade jag givetvis åkt mer på bana.
Gjorde ett försök till Gotland ring i år men det blev ingenting av pga dubbelbokning.

Men något som nästan alla säger är att xr'en är riktigt rolig trots sin övervikt och få hästkrafter och det är väll kul man skall ha (plus att vara snyggast).
Även Isle of man gurun Guy Martin instämmer :)
IMG_2140_GUY_HARLEY.jpg

Den passar.

eZxJa3w.jpg

Det är onekligen snyggt med en race sadel! Nu börjar det bli vår snart hoppas jag, abstinens efter ett nytt avgassystem är stort, tråkigast är nog pengarna till en tuner men det är nog ett måste?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!