XR 1200-tråden.

Tyckte det var dyrt. Har haft en Yamaha och en Benelli på första service förut och det kostade ca 1000kr st. Det är bara olja och filter som byts. Alla andra punkter är mest för att kolla deras jobb är riktigt utfört från fabrik.

Kanske är Stockholmspriser, tydligen skall vi betala mer för precis allt för lyxen att trängas med andra människor.
 
Tror det ligger där i hela landet. 2950kr här. Jag kommer att sköta det själv. Garantin gäller inte nu när jag bytt div på den iaf.
 
Hämtade precis motorcykeln från 1600mils service, den har nu rullat 1700 helt felfria stads-mil.
Fäller en tår av stolthet :gråta, ikväll blir det till att åka av sig lite.
 
Uppar tråden lite...

Ångrar att jag sålde min 09:a i våras.
Med största sannolikhet kommer jag att skaffa en "ny" xr till nästa säsong.
 
Funderar på att sälja min Orange 2009 xr1200 800mil till hösten om nån är intresserad, har flyttat så har inget garage att ha den i under vintern, + att får en bebis i augusti så behöver ny bil.
 
Tråkiga nyheter!
Hoppas vi får tillbaka dig Dooly.

Hur känns piporna Carl-M, kör du med E-mark?

Själv har jag monterat på dessa godsaker.
aLGTV2U.jpg

v6f7Xnml.jpg

qqY6IdOl.jpg
 
Last edited:
Främre bromsskivor, justerbara dämpare bak, justerbara gafflar.

Frågar du mig så köper antagligen du XRx'en och sparar in lite arbete, eller den billigaste XR'en och kompletterar fjädring och monterar det själv.
Vad som är mest lönsamt får du själv räkna på :).

Edit: Färgen skiljer sig också åt.
 
Jag har köpt en bil med cab så det har blivit lite körning på hojen :-(. Åkte lite förra helgen. Blev race versionen för mig ;-). Satt på piporna på en gång sen vart resten av satsen liggandes. Monterade luftburk, Kn filter, nya stift och kopplade upp TTS historian. Är superkass på data så jag vet ej hur jag skall mappa om den. Min son har fått i uppgift att kolla hur man gör. Är det någon som vet hur man fixar det? Steg 1 kit från

http://www.twinmotorcycles.nl/websh...=XR1200X_complete_stage_1_kit_II_RACE_VERSION
 
Jag monterade det förra fredag sen har jag inte startat den än. Vill vara säker att den har rätt mappning innan. Fick för mig att man skulle skriva ner till firman och dom skickar mappningen på mail.
 
Av det jag har läst om Twinmotorcycles så uppdaterade dom sin mappning senast här i Aug så ja du kan nog maila och be om filen.
Det här med datorer är inte det lättaste, jag har själv inte pysslat med något dynoprogram tidigare.
Kanske kan #1725 eller Jörgen hjälpa dig?.
Annars skulle jag inte vara rädd för att försöka, förmodar att du fått programmet via cd och en kabel att fösa in i TTS-tunern.
Hur svårt kan det vara :gnissla?
 
Tror det löser sig. Mailar dom och får senaste mjukvaran och kollade på youtube hur man ska göra. 101,8hk på slangen och 110 i vrid ;-) skall det bli. Ca 20hk mer än original
 
Tror det löser sig. Mailar dom och får senaste mjukvaran och kollade på youtube hur man ska göra. 101,8hk på slangen och 110 i vrid ;-) skall det bli. Ca 20hk mer än original

Det är fantastiska siffror dom skryter med, jag vet inte om jag kan tro på det förens jag sett det med egna ögon.
Jag ska avakta till nästa år med att byta ut mina V&H, då blir det antagligen ponys med TH2 eller stil med :Bugar Harley XR 1200 Custom by Team Plain #1.jpg
 
Grymt snygga pipor. Jag tror på siffrorna. Finns nog ingen som bänkat så mycket och provat ut alla delar så mycket som Twinmotorcycle. Bara luftburken ger ett antal hk. Original verkar kass annars får man inte den effektökningen på den. Sen att jag inte behöver den effekten är en annan sak :rock
 
Last edited:
Tack Sturgis.
Jag har sensommar och höst på mig att snoka rätt på en bra maskin.
Är sugen på den för 59k då jag verkligen tycker att det är helt rätt pris för att inleda ett samtal om affär.
Man ska inte glömma att probike sålde ut sina "nya" 09:or för 65k i våras.

Hur som helst är det ju HD´s absolut häftigaste hoj. Synd att den blev så kortlivad och att den inte ersattes med någon ny maskin.
 
Måste verkligen rekommendera stage 1 kitet från Twinmotorcycle. Tror inte någon annan är i närheten. Ruskigt bra gasrespons och det vridet den leverera nu från botten är grymt bra. Man märker på hasighetsmätaren vad snabbt det går att komma upp i fart. Tror på varenda hk och vrid dom uppger är riktiga. Som en ny cykel :banana
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top