Xjell i ny tappning!

Funktion före form.

Jag rastar era GSXR1100ZZ vilken dag som helst på valfri grusväg, eller varför inte en 100-mila etapp i Kazakstan?


ÖÖ skojar du eller? :va Varför köper du inte en jeep istället då måste va hundra gånger bättre en din bmw på valfri grusväg eller 100-mila etapp i Kazakstan.? :va
 
Å vi med GXSR1100ZZ rastar din bumse vilken dag som helst på valfri asfaltskringelikrokväg! :tummenupp

Eller varför inte en valfri bana 20 varv?

Helt säkert, för jag är dessutom inte heller så bra på att köra.
Men om du körde mot en gammal räv på en 1200GS är jag säker på att du skulle få en tuff match.

Känner till en snubbe som rastade sporthojar med BMWs C1, "moppen" med tak ni vet. Han höll fullt hela tiden mer eller mindre.

Om man är snabb sitter mer i huvudet än i hojjen.
 
Haha, denna Xjellkåpa börjar bli ett begrepp! Råkade säga "Xjellkåpa" åt en kompis och han fattade nada! Det borde införas i svenska akademins ordlista genast! :D
 
jag tror Xjell är chefsdesigner på BMW numera :P

Där har du tyvärr fel. Xjell lyckades i sin iver att förfula MC-världen att lura till sig ett jobb som chefsdesigner hos Honda. På bilden ser du honom posera vid nästa års Honda RC 213V.

Ryktet säger att han är ansvarig för förfulandet av årets RC 212V.
 
Är det ingen photoshopkunnig som vill väcka liv i xjelletråden igen? :)
 
Betr. min egen hoj är det ingen skönhet kanske, men den ser grym ut.
Att diskutera utseendet på äventyrs/ökenracerhojar på Sporthoj är som att dricka Klorin, det är kul i början men sen mår man bara dåligt.

Gemene 21-årige-nybliven-A-innehavare-med-liten-sport-sexhundra är stenhårt programmerad från diskussioner på ungdomsgården att alla BMW-offroadhojar (och antagligen även KTM 660 Rallye) är fula och därför värdelösa och det spelar ingen roll att tala om funktion före form och brutala pansarvagnshojar för dom känner varken till Paris-Dakar eller har kört en meter grusväg.
 
Last edited:
Den där bruna glidaren..... :3freak Allvarligt...??!

Det där är en sleeper. Sidokåpan döljer den grymmaste kompressor som skådats och hålet i framkåpan där man tror lyset sitter är egentligen luftintaget. Jag har ryktesvägen fått säkra fakta på att när han en dag stod och varmkörde den på gården, och varvade till för att flöda frugan, råkade suga in en förbiflygande mås i just det där luftintaget. :fakta
 
2851025 Det där är en sleeper. Sidokåpan döljer den grymmaste kompressor som skådats och hålet i framkåpan där man tror lyset sitter är egentligen luftintaget. Jag har ryktesvägen fått säkra fakta på att när han en dag stod och varmkörde den på gården, och varvade till för att flöda frugan, råkade suga in en förbiflygande mås i just det där luftintaget. :fakta
Det måste vara svaret! Alla BMW motorcyklar är så helvets stora pga att de döljer största powerpacket under alla kåpor! Nu snackar ni tubo och kompressor! Säkert 400 kw från fabrik^^

Min kära fader har 2 st BMW en R100rs årsmod 1980 och nån annan vit sak med 600cc. Hans R100RS har en liknande xjell kåpa... Dock spricker min teori om att det är största powerpacket under alla kåpor när jag har nästan samma acc 0-100 med min 125:mma ^^ (Att jag hänger på han 0-100 är nog lite överdrift, men jag hänger dock med han jävligt bra!)
 
Det måste vara svaret! Alla BMW motorcyklar är så helvets stora pga att de döljer största powerpacket under alla kåpor! Nu snackar ni tubo och kompressor! Säkert 400 kw från fabrik^^

Min kära fader har 2 st BMW en R100rs årsmod 1980 och nån annan vit sak med 600cc. Hans R100RS har en liknande xjell kåpa... Dock spricker min teori om att det är största powerpacket under alla kåpor när jag har nästan samma acc 0-100 med min 125:mma ^^ (Att jag hänger på han 0-100 är nog lite överdrift, men jag hänger dock med han jävligt bra!)


ja men då gasar han inte... tomgång och kopplingsslir...
 
Helt säkert, för jag är dessutom inte heller så bra på att köra.
Men om du körde mot en gammal räv på en 1200GS är jag säker på att du skulle få en tuff match.

Känner till en snubbe som rastade sporthojar med BMWs C1, "moppen" med tak ni vet. Han höll fullt hela tiden mer eller mindre.

Om man är snabb sitter mer i huvudet än i hojjen.

:felämne
Vi får nog byta forum för vi blir bara trackade.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top