Xbox 360?

sirSmokealot skrev:
Vad är det för ngt???
Då folk ställer hojen på sina föräldrar för att få billigare försäkring än dom förtjänar, så det blir dyrare för alla som är lagliga. Tänkte om det är okej att piratkopiera spel så kanske är okej att skenförsäkra också

honkiie skrev:
Då folk ställer hojen på sina föräldrar för att få billigare försäkring än dom förtjänar, så det blir dyrare för alla som är lagliga. Tänkte om det är okej att piratkopiera spel så kanske är okej att skenförsäkra också

OK, tack för informationen!
Men jag kan inte riktigt se hur dessa två saker hänger ihop...

vad har försäkring med piracy att göra???

:va

sirSmokealot skrev:
OK, tack för informationen!
Men jag kan inte riktigt se hur dessa två saker hänger ihop...

vad har försäkring med piracy att göra???

:va

Kanske för att båda innebär att man utnyttjar något som man egentligen inte betalar för?

Så du försöker säga att du inte har något program eller nån musik eller nån film på datorn som du inte har betalat för... - att du har licens åp allt på din dator...

förlåt mig om jag har svårt att tro det finns någon som inte har ngt som man "inte har betalat för"...

Svaret är riktat till Honkiie!! :7peta

Last edited:
sirSmokealot skrev:
Så du försöker säga att du inte har något program eller nån musik eller nån film på datorn som du inte har betalat för... - att du har licens åp allt på din dator...

förlåt mig om jag har svårt att tro det finns någon som inte har ngt som man "inte har betalat för"...

Svaret är riktat till Honkiie!! :7peta
Självklart inte :gnissla
Det säger jag inte, men jag tycker det är som fult att alla tycker det är dödsstraff på att skenförsäkra men att piratkopiera tvspel är helt okej trots att det är ganska likt.

honkiie skrev:
Självklart inte :gnissla
Det säger jag inte, men jag tycker det är som fult att alla tycker det är dödsstraff på att skenförsäkra men att piratkopiera tvspel är helt okej trots att det är ganska likt.

Jag har aldrig äns nämnt skenförsäkring... :confused:

Har lirat en del nu, känns som en bra investering :tummenupp Grafiken är riktigt bra, väntar på att få koppla upp den till en hd-tv med komponent till veckan, lär bli ännu bättre. Just nu tror ja inte det finns spela att tanka (dock finns gratis spel att ladda ner LAGLIGT) ner...men snart har väl nån "knäckt" boxen så det kommer nog tyvärr! säger axel som varken tankar piratspel eller skenförsäkrar :arsele

Jag är för piracy! Jag tycker att det borde legaliseras, och att tillverkarna borde hitta andra sätt att tjäna pengar.

Exempel på sådana sätt finns massor:

Musik: Arrangera fetare och flera koncerter, samt att sälja kläder...
Film: börja göra alla filmer i 3D och bygg ut biograferna till feta I-max biografer!
Spel: arrangera feta tävlingar, gör feta arcade-spel med hydralik...

Jag tycker att hela nöjesindustrim måste möta piracy med att utveckla sina produkter, inte med att försöka kriminalisera all piracy... för att det kommer de inte att lyckas med.

Det hela är som snöbolleffekten, once it´s started, you can´t stop it... :yoparty

sirSmokealot skrev:
Jag är för piracy! Jag tycker att det borde legaliseras, och att tillverkarna borde hitta andra sätt att tjäna pengar.

Film: börja göra alla filmer i 3D och bygg ut biograferna till feta I-max biografer!
Musik: Det hålls redan feta koncerter, men det är svårt att motivera kidsen att gå på dem om de istället kan sitta gratis hemma framför datorn. Kläder finns och säljs.
Film: Jamen det blir billigt ska du se. Och varför då pröjsa ännu mera till filmbolagen när man lika gärna kan sitta hemma?
Spel: Det finns feta tävlingar med hyfsade prispengar. Och varför spela arkadspel för 2kr/min när man kan sitta hemma och lira gratis?

sirSmokealot skrev:

Jag tycker att hela nöjesindustrim måste möta piracy med att utveckla sina produkter, inte med att försöka kriminalisera all piracy... för att det kommer de inte att lyckas med.

Det hela är som snöbolleffekten, once it´s started, you can´t stop it... :yoparty

Öh...det är redan så att musikernas inkomster kommer till stor del från spelningarna, inte skivorna. Sen tror jag det är svårt att göra konserterna så mycket större, i Sverige har vi t.ex inte så stora arenor och 57 000 pers på Ullevi är väl inte så dåligt? Många band turnerar vädligt mycket redan nu, tror inte så många är sugna på att turnera ännu mera...
Bygga nya biografer är ju billigt(ironi)...hur ska de ha råd med det om alla bara tankar film dessutom? Du pratar om feta tävlingar och arcade spel...du verkar ha missat att trenden är att sitta hemma å spela, arcade-spel för en tynande tillvaro och prispengar finns redan i spel (typ cs. och WOW). OM spelen är gratis hur i h-e ska de då få in pengar att ge som pris till vinnarna då?
Du verkar ha missat innebörden i ordet piracy btw... :7peta kriminalisera något olagligt öh...?

MadManAxel skrev:
Öh...det är redan så att musikernas inkomster kommer till stor del från spelningarna, inte skivorna. Sen tror jag det är svårt att göra konserterna så mycket större, i Sverige har vi t.ex inte så stora arenor och 57 000 pers på Ullevi är väl inte så dåligt? Många band turnerar vädligt mycket redan nu, tror inte så många är sugna på att turnera ännu mera...
Bygga nya biografer är ju billigt(ironi)...hur ska de ha råd med det om alla bara tankar film dessutom? Du pratar om feta tävlingar och arcade spel...du verkar ha missat att trenden är att sitta hemma å spela, arcade-spel för en tynande tillvaro och prispengar finns redan i spel (typ cs. och WOW). OM spelen är gratis hur i h-e ska de då få in pengar att ge som pris till vinnarna då?
Du verkar ha missat innebörden i ordet piracy btw... :7peta kriminalisera något olagligt öh...?
Sen så är det ju även så att film och musik kan göras billigt. Tv och datorspel kan man inte göra särskilt billigt.
Sen tänkte jag påpeka att ju fetare arena desto sämre, festivalspelningar och typ globenannexet är den rätta storleken på en spelning. Sen har jag även svårt att förstå hur man ska tjäna pengar på feta hydrauliska arkadmaskiner som det pratas om, de kostar ju troligtvis helvetes mycket pengar att göra förutom att spelet kostar helvetes mycket pengar. Men visst, det kanske kan funka om man betalar 500kr per körning.

MadManAxel skrev:

Fuck dom! De har så mycket pengar iaf!!! :arsele

Men den viktigaste frågan just nu (och som faktiskt har lite med trådens topic att göra dessutom hint, hint) VAR finns det Xbox 360 kvar att köpa någonstans just nu? Helst i Gbg's trakten .. enligt Powers lagersaldon finns det i Linköping, Malmö o Stockholm (Kungens Kurva) .. är det verkligen allt?

Smeddie skrev:
Men den viktigaste frågan just nu (och som faktiskt har lite med trådens topic att göra dessutom hint, hint) VAR finns det Xbox 360 kvar att köpa någonstans just nu? Helst i Gbg's trakten .. enligt Powers lagersaldon finns det i Linköping, Malmö o Stockholm (Kungens Kurva) .. är det verkligen allt?

På blocket har dom redan börja sälja några..kolla där! :)

sirSmokealot skrev:
Fuck dom! De har så mycket pengar iaf!!! :arsele

Är du full eller? Har du ens en vag aning om hur många independentlabels som fått packa ihop bara för att folk som du skiter i att betala för er?

Halogen skrev:
Är du full eller? Har du ens en vag aning om hur många independentlabels som fått packa ihop bara för att folk som du skiter i att betala för er?
.. och de lokala skivbutikerna lägger ner på löpande band.´:(

vet att för en kille så stannde hans x-box 360 efter ca 1 timmas spelande. den bara låste sig och började brumma som fan... fick stänga av den och låta den vara en stund för att kunna spela igen. det ser ut som den får värme problem efter en stunds spelande

Back