Xbox 360?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjo, funderar på ett vinternöje. Vore isåfall Xbox 360.

Men vet vi vad det är för pris på den? När kommer den? Vad är så bra? Har sett en del trailers på Spel. Grafiken är bra förståss.

Och om man vill förbeställa en. Vart gör man det?

3995:- tror jag att "premium paketet" kostar. Sådant förbokade IAF jag, men kolla på webhallen eller liknande, där kan man förboka en.

Vänta och köp PS3 istället. Den blir garanterat vassare. Om du orkar vänta dvs....

Ps3 kommer vara den vassaste, sen så tror jag den kommer ha bäst spel. Metal gear kommer ju och det är det viktigaste :)

Starstriker skrev:
Vänta och köp PS3 istället. Den blir garanterat vassare. Om du orkar vänta dvs....

Men då måste han vänta tills nästa vinter..

Jag kommer iaf att vänta på PS3:an! :tummenupp

Jag gillar bilspel och arkadaktiga sådana. Kommer INTE sitta och lira FPS-spel. Det funkar inte på konsoll.

Varför... ja VARFÖR är Ps3 bättre? Och när kommer den?

Swedie skrev:
Varför... ja VARFÖR är Ps3 bättre?

PS3 är bättre för att det är en spelkonsol medans X-box är en PC utan tangentbord, välj själv vad du vill ha - är det PC eller konsol?
Ok, lite hårdraget men ungefär så är det. SONY satsar på att ha många bra spel, MS X-Box satsar på lite av varje och jag gissar att de gynnar sina egna spelutvecklare medans utvecklarna står på kö för att få tillverka till SONY.

Jämför idag hur många X-Box spel det finns jämfört med PS2, visserligen skiter man ju i hur många det finns - det är ju kvalitén som räknas, men även där tycker jag att X-Box verkar fullständigt efterblivet.

En idé kan ju vara att avvakta och se vilka spel som kommer till respektive konsoll och välja maskin därefter. Och om man ska prata mer praktiska detaljer, vilken konsoll som blir lättast att kopiera spel till, även om ingen här någonsin skulle hålla på med sådana olagligheter. Riktpriset på ett spel till Xbox 360 sägs bli runt 45 pund i europa, dvs runt 750 spänn, så det kanske man bör räkna in också...

Halogen skrev:
En idé kan ju vara att avvakta och se vilka spel som kommer till respektive konsoll och välja maskin därefter. Och om man ska prata mer praktiska detaljer, vilken konsoll som blir lättast att kopiera spel till, även om ingen här någonsin skulle hålla på med sådana olagligheter. Riktpriset på ett spel till Xbox 360 sägs bli runt 45 pund i europa, dvs runt 750 spänn, så det kanske man bör räkna in också...

750kr.. holy fuck.. men de e ju kanske inte så konstigt med tanke på hur avancerade spelen börjar bli...

men då blir jag lite orolig för PS3.. för den ska ju tydligen va riktigt elak å programmera spel till.. iom dess CELL processor.. :gnissla

heimdal skrev:
750kr.. holy fuck.. men de e ju kanske inte så konstigt med tanke på hur avancerade spelen börjar bli...

men då blir jag lite orolig för PS3.. för den ska ju tydligen va riktigt elak å programmera spel till.. iom dess CELL processor.. :gnissla

Läste nu att vissa tredjepartstillverkare flaggat för ännu dyrare spel till 360, spel från bl a Ubisoft (som gjort Prince of Persia, Splinter Cell och massa annat till Xbox) ska tydligen hamna på runt 50 pund, 850 spänn typ. Illa. :3freak

ps3 kommer ha mycket bättre hårdvara och stödja mer skit bla bla. Bättre spel osv osv osv. Sen så tycker jag man ska bojkotta xbox bara pga deras metoder att ta sig in på spelmarknaden. De gick ju otroligt mycket minus på xbox bara för att de skulle köpa in sig på spelmarknaden. Garanterat därför den var riktigt lätt att chippa och hålla på med. Sen vet jag inte många spel till xbox som är värda att betala för, då pratar jag konsol-exklusiva spel då förståss. Till ps2 finns det mycket.

heimdal skrev:
Tekniskt mumbojumbo som konsumenten inte förstår, du säljer taiwanesiska skitsaxar som klipper taiwanesiska skitfrisyrer.

Chippning är ju ett krav då jag iallafall vägrar att lägga ner 6-700 på ett spel. Därför, kör xbox med stor disk (ca 50 spel) ett år till sen kan man kolla vilka möjligheter som är bäst.

Mvh Stephenj

Tydligen finns det någon regel som säger att man bara får ha en konsoll. Jag tänker iaf köpa bägge två .. faktum är att båda konsollerna kommer ha något eller några (exklusiva) spel som jag kommer vilja ha .. orkar inte med alla fanboys som måste tala om hur dålig den andra konsollen är (oavsett vilken) bara för att deras eget val ska kännas mindre misslyckat.

Smeddie skrev:
Tydligen finns det någon regel som säger att man bara får ha en konsoll. Jag tänker iaf köpa bägge två .. faktum är att båda konsollerna kommer ha något eller några (exklusiva) spel som jag kommer vilja ha .. orkar inte med alla fanboys som måste tala om hur dålig den andra konsollen är (oavsett vilken) bara för att deras eget val ska kännas mindre misslyckat.

Exakt. Och efter att ha sett detta så lutar det åt att jag skaffar Nintendos nya konsoll. Man kan fäktas med kontrollen, hur fräckt är inte det då? :banana

stephenj skrev:
Chippning är ju ett krav då jag iallafall vägrar att lägga ner 6-700 på ett spel. Därför, kör xbox med stor disk (ca 50 spel) ett år till sen kan man kolla vilka möjligheter som är bäst.

Mvh Stephenj
De flesta spel går ner ganska mycket i pris efter nån månad. Skenförsäkrar du också ditt fucko? :kocko :pannkyss

Halogen skrev:
Exakt. Och efter att ha sett detta så lutar det åt att jag skaffar Nintendos nya konsoll. Man kan fäktas med kontrollen, hur fräckt är inte det då? :banana
Ja en kub måste man ha, tror den kan bli riktigt häftig faktiskt. Den är ju inte snabbare men jag tror ändå på den.

Halogen skrev:

eller så köper man EyeToy som finns till PS2, det verkar ju vara något liknande. Sånt e kul när man e full och är ett gäng...inte annars.

Swedie skrev:
Jag gillar bilspel och arkadaktiga sådana. Kommer INTE sitta och lira FPS-spel. Det funkar inte på konsoll.

Varför... ja VARFÖR är Ps3 bättre? Och när kommer den?

Bilspel = Xbox 360

Test Drive, Forza, Rallisport Challange, Project gotham racing, MotoGP X.

PS3 = Gran Turismo X, vilka fler värda och nämna finns det?

Men PS3an har ju HDMI och HDDVD, har man en grym TV eller projektor så känns en ps3 mer lockande. Men när man kollar spelen så känns xbox mer lockande.

$noop skrev:
eller så köper man EyeToy som finns till PS2, det verkar ju vara något liknande. Sånt e kul när man e full och är ett gäng...inte annars.
Jag tror itne eye toy har nånting gemensamt med revolution kontrollen, absolut ingenting.

Back