Xbox 360?

"System Floating Point Performance" är det hela summan av den sammanlagda prestanda när alla hårdvaror "gör det dom ska"? :va

Fotrally skrev:
"System Floating Point Performance" är det hela summan av den sammanlagda prestanda när alla hårdvaror "gör det dom ska"? :va

Nej, men det är ett mått på prestandan. Mer specifikt mäter man hur många flyttalsberäkningar processorn klarar av per sekund.

honkiie skrev:
Vafan snackar du om? Att du chippat boxen gör knappast att den går bättre. Däremot så får du alla spel gratis och tror du inte att ifall någon får tag i alla spel gratis så får någon annan betala mer? Exakt som skenförsäkring fucko. :finger

Jaså :va .

Går det inte snabbare att köra orginalspelen från hårdisken eller... :confused:

Lägg in ett av dina orginalspel på den jättestora standard (8gigaren) i din box och prova.

Om du inte har en JÄVLIGT trimmad DVD-läsare i din box, så lär du ju märka en viss skillnad i laddingstid eller???? va?

Om du sen tycker att det e trevligt att kunna ha mer än två spel på hårddisken, då köper du ett chip, och trycker i en större disk.

Då har du väl höjt prestandan i boxen utan att för den sakens skull vara ett pucko?

Prova... glöm inte att bara ladda in DINA EGNA originalspel bara, för annars kan man bli kallad skenförsäkrat pucko :pannkyss

Jeppa skrev:
Jaså :va .

Går det inte snabbare att köra orginalspelen från hårdisken eller... :confused:

Lägg in ett av dina orginalspel på den jättestora standard (8gigaren) i din box och prova.

Om du inte har en JÄVLIGT trimmad DVD-läsare i din box, så lär du ju märka en viss skillnad i laddingstid eller???? va?

Om du sen tycker att det e trevligt att kunna ha mer än två spel på hårddisken, då köper du ett chip, och trycker i en större disk.

Då har du väl höjt prestandan i boxen utan att för den sakens skull vara ett pucko?

Prova... glöm inte att bara ladda in DINA EGNA originalspel bara, för annars kan man bli kallad skenförsäkrat pucko :pannkyss
Okej visst om du kör chippad box för att kunna lägga in köpta spel på hårddisken för att det ska ladda snabbare så är det väl ingen fara, men annars är det ungefär som skenförsäkring, höjer priserna.

Hmm, har jag förbokat fel konsoll?

Vad för spel brukar det generellt finnas på Xbox? Jag gillar vanliga hederliga spel. Inte FPS. Typ bilspel, super mario, arkadspel, äventyr, gåtor, labyrintspel, tetris osv.

Visst har Microsoft gått back på MSN och X-Box men hur mycket pengar kommer dom inte dra in på all övrig utrustning och programvaror?? Finns ett märke idag som inte använder Pocket PC på handdatormarknaden t.ex. Hur många har inte Microsofts operativsystem? Alla projekt kostar pengar att dra igång men MSN måste ju ha börjat klirra till i kassan redan med tanke på all reklam dom kör via detta program. När man sedan läser om att X-Box 360 redan är slutsålt är ju sjukt, dom kommer tjäna storstålar det är helt klart.

Dessutom vad spelar det för roll om man backar 54 miljarder på två projekt när man har 10 tusentals som går med otrolig vinst redan?

Swedie skrev:
Verkar inte stämma, jag var nere och förbeställde idag. :) Den dyyyra. Den verkar värd pengarna faktiskt.

Det är slut i USA och England. I Sverige går det fortfarande beställa.

Det kommer iaf 15 spel eller något till den 2 december då konsollen kommer.

Var beställde du? Fick du något pris??

Swedie skrev:

Vad för spel brukar det generellt finnas på Xbox? Jag gillar vanliga hederliga spel. Inte FPS. Typ bilspel, super mario, arkadspel, äventyr, gåtor, labyrintspel, tetris osv.
Jag tror du har svårt att hitta super mario på xbox iaf :hihi
Tycker xbox verkar vara den konsol man ska ha om man ska spela Fps spel iaf, sen verkar det väl finnas en del racing till den fast som jag påpekat tidigare så gillar jag playstation och gamecube mycket mer.

Swedie skrev:

Nej! PS2 har endast två bra spel som klår allt! (Tekken-serien och Grand Turismo)
Sen så finns en massa uppsjö av skitspel.

Gissar att kommer att vara så till PS3 oxå.
Du har satsat på rätt konsol!!! :tummenupp

honkiie skrev:
Okej visst om du kör chippad box för att kunna lägga in köpta spel på hårddisken för att det ska ladda snabbare så är det väl ingen fara, men annars är det ungefär som skenförsäkring, höjer priserna.

Måste tillägga också att jag för det mesta inte spelar på min xbox utan använder den som en multimediamaskin, lyssnar på radio o musik, kollar på film, väder etc...det har man chippet till också ;-)

Rasorblade skrev:
Nej! PS2 har endast två bra spel som klår allt! (Tekken-serien och Grand Turismo)
Sen så finns en massa uppsjö av skitspel.

Gissar att kommer att vara så till PS3 oxå.
Du har satsat på rätt konsol!!! :tummenupp

Tekken tag är grymt, fattar inte att man kan göra ett sådant spel till xbox...eller vet någon om något i samma klass?

stephenj skrev:
Tekken tag är grymt, fattar inte att man kan göra ett sådant spel till xbox...eller vet någon om något i samma klass?
Många vill påstå att Dead Or Alive-serien är bättre än Tekken... vet inte vad de tänker med då. :fatta!

Wipeout, Final Fantasy-serien är en kanonserie som inte finns till något annat än PS. Sen kommer Metal Gear först till PS, sen konverteras det till andra format, och vi vet ju att konverterade spel inte är något vidare. Likaså multiplatformsspel brukar hålla lite lägre kvalitet.

Om ett spelhus ska ta fram ett spel till PS3 och X0 så kan jag tänka mig att de utvecklar motorn enligt specifikationen för den kraftigare maskinen, sen anpassar de motorn till den andra maskinen...

GTA är ju annars ett kul spel.
Need for speed oxå.
Tony hawk skater

Saknar oxå gamla hederliga mortal kombat :)

Enligt han på EBGames så ska 95% vara bakåtkompatibla (möjligen med extragrej du måste köpa.. antar jag).

borde de inte göra det möjligt att plugga in tangetbord och mus, så man kan spela FPS spel med det?

Last edited:
Swedie skrev:
GTA är ju annars ett kul spel.
Need for speed oxå.

Saknar oxå gamla hederliga mortal kombat :)

Enligt han på EBGames så ska 95% vara bakåtkompatibla (möjligen med extragrej du måste köpa.. anta rjag).

GTA serien är ju riktigt bra. Själv gillar jag Colin o MotoGP också, ja just det, NHL får man inte glömma med nån polare och ett par kalla :tummenupp

Bakåtkompatibelt är ju skitbra!

Back