X-lite?

Zeb_Macahan skrev:
Man ska välja det som passar en bäst :fakta

PS. Man blir 595 kronor fattigare av att inhandla ett 902 spegelvisir DS.

//jaG

Klart man ska ha den som passar bästa, men såhära när jag kör lite "windowshopping" så är det FLAG:en som är snyggast... Sedan borde väl alla X-lite modeller samma form på hjälmen, eller? Senast jag köpte hjälm så testade jag inne på Lelles i 2.5h, så jag har rätt bra koll på att den ska sitta bra. :)

595.-? Billigt! :rock

Är det några nackdelar med spegelvisiret? Kan "spegelytan" släppa eller så? Det vore liksom rätt tråkigt... Jag läste om någon kille som hade ett Iridium-visir som det hade släppt på?

- P -

Det är när man för hakremmen på hjälmen genom två ringar som har D-form istället för att man har ett "snabbfäste".

Fler korkade frågor: "Pinlock", va e de?? Kopplat till ett visst märke, typ Nolan, Arai eller Shoei eller?

Pinlock är ett immskyddsbehandlat visir som man spänner fastmellan två piggar på insidan av visiret. Nolan har ju det som standard på flera av sina hjälmar, men det finns satser att köpa som passar till andra hjälmar åxå. Man får då borra två små hål i visiret för piggarna så att man kan spänna fast innervisiret.

Eller klistra fast det, men då verkar det heta fogcity?!?!

//jaG

dumbo skrev:
Pinlock är ett immskyddsbehandlat visir som man spänner fastmellan två piggar på insidan av visiret. Nolan har ju det som standard på flera av sina hjälmar, men det finns satser att köpa som passar till andra hjälmar åxå. Man får då borra två små hål i visiret för piggarna så att man kan spänna fast innervisiret.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!