X-box360 vs Ps3 ?

dobermagnus

FFF/ Farbror Frejs Fanclub
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
xr 600
Har ni lite sjysst info om dom här två konsollerna :fakta alternativt lite
filmer ifrån spelen till dom två kommande konsollerna??vad ska man köpa
när dom släpps?
Jag tycker att det lutar åt ps3 trots att jag har en X-box!!!

dobermagnus skrev:
när dom släpps?

Tycker ps3 verkar bli en mycket bättre konsol prestandamässigt och sen kan man ju jämföra ps2 med xbox hur bra spelen var till de båda och då vinner ju ps2 överlägset.

Av allt jag läst att döma så kommer de nog ligga ungefär lika prestandamässigt. Åtminstone tillräckligt lika för att allt förutom grafiken som gör ett spel kommer vara avgörande. Finns ju massa snygga spel men finns inte många spel som är roliga att spela i längden

alltid har det varit så om både bilder å filmer till 70% av fallen till
kommande spel att man i slutändan när man lirat gamet har blivit
besviken,då det oftast har visat sig vara ifrån filmer i spelen typ mellansekvenser..men men
jag vet inte jag... :confused: fast jag måste säga att Motorstorm
så ju hur jäkla sjysst ut som helst :tummenupp

dobermagnus skrev:
alltid har det varit så om både bilder å filmer till 70% av fallen till
kommande spel att man i slutändan när man lirat gamet har blivit
besviken,då det oftast har visat sig vara ifrån filmer i spelen typ mellansekvenser..men men
jag vet inte jag... :confused: fast jag måste säga att Motorstorm
så ju hur jäkla sjysst ut som helst :tummenupp

Killzone ska vara ingame som jag förstått det, helt sjukt snyggt :3freak

prestandan kan man egentligen inte säga nått om..
finns ju bara spekulationer på hur de presterar..

sen beror de ju helt på hur mycket spelutvecklarna orkar bråka med å programmera spelen. multithreading e ju bra mycket jobbigare å koda än till vanliga single-core proscessorer..
å då kan man ju tänka sig cell processorn som sitter i PS3. den har ju en main proscessor å 7 SPE(?) som tydligen ska va gjorda för att hantera olika uppgifter..

tydligen kommer de första spelen vara som till de tidigare konsollerna, å enbart använda ena processorn iaf till xbox
men sen beror en hel del på grafikkorten. ATI vs nVidia. vem kommer fram med den smartaste lösningen, ATI hade tydligen jobbat på nån ny hantering av shaders i sitt grafikkort
å nVidia hade nån "hoottad" version av g70 kärnan på G..

men den som lever får se.. å eftersom krysslådan kommer mkt tidigare än PS3an så kommer den nog å sno åt sig stora marknadsandelar. priset på xbox va satt lägre än på PS3 också.. å jag tycker att PS3an har massa onödiga features rent hårdvarumässigt, massa USBkontakter å skit man aldrig kommer använda..

ja ska bara spela på skiten forfan

heimdal skrev:
men den som lever får se.. å eftersom krysslådan kommer mkt tidigare än PS3an så kommer den nog å sno åt sig stora marknadsandelar. priset på xbox va satt lägre än på PS3 också.. å jag tycker att PS3an har massa onödiga features rent hårdvarumässigt, massa USBkontakter å skit man aldrig kommer använda..

ja ska bara spela på skiten forfan

Enda anledningen till att xboxen blev så populär var ju för att den har många onödiga features och man kunde chippa den å fixa å trixa. Inte var det då pga den sköna kontrollen eller alla konsolspecifika spel som släpptes.
Ps3 kommer vara en bättre dvd också, bättre stöd

dobermagnus skrev:
när dom släpps?

Alltså .. varför måste man välja? Jag tänker iaf köpa båda .. sen får Playstation i garderoben sällskap av en PS2 och ett Xbox. Det är som vanligt, varje konsol kommer ha några exklusiva titlar som jag kommer vilja ha - och priset för maskinen är i regel inte mer än vad man får betala för en 4-5 spel iaf .. om man klarar att vänta en stund tills alla fanboys har köpt sina konsoller.

Smeddie skrev:
Alltså .. varför måste man välja? Jag tänker iaf köpa båda .. sen får Playstation i garderoben sällskap av en PS2 och ett Xbox. Det är som vanligt, varje konsol kommer ha några exklusiva titlar som jag kommer vilja ha - och priset för maskinen är i regel inte mer än vad man får betala för en 4-5 spel iaf .. om man klarar att vänta en stund tills alla fanboys har köpt sina konsoller.

Det är så dyrt att köpa tre konsoler och att köpa nya nintendo är en självklarhet så då måste jag välja mellan xbox och ps.

jag tror nog jag tänker välja den konsollen som tänker satsa mest
på rpg-lir.... :yoparty

dobermagnus skrev:
jag tror nog jag tänker välja den konsollen som tänker satsa mest
på rpg-lir.... :yoparty

rpg gör sig bra på konsoll..
men de e alla de bra bilspelen som drar mest tycker jag :)

honkiie skrev:
Enda anledningen till att xboxen blev så populär var ju för att den har många onödiga features och man kunde chippa den å fixa å trixa. Inte var det då pga den sköna kontrollen eller alla konsolspecifika spel som släpptes.
Ps3 kommer vara en bättre dvd också, bättre stöd

men ändå.. 5 - 8st USB, firewire, gigabit router(som jag har för mig togs bort pga kostnadsskäl) osv.. behövs allt dedär?
va de inte kortläsare i den också?
men att kunna ha 7st kontroller e lite ballt.. jobbigt på en TV bara :)
bra med HDTVstöd också , kanske en självklarhet om de ska bli en mediastation.. men PS3an har ju klart överlägsen design, Xbox ser ju ut som om den e inhandlad på närmaste rusta varuhus.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8