De nya spelkonsollerna (PS3, Xbox 360, Nintendo REV)

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Aftonbladet skriver, länk.

Film på "Formula one" till PS3, länk.
Stooor bild F1 PS3, länk.

"Vision GT" PS3 (kolla in den högra filmen), länk.

"Motorstorm" PS3 - MÅSTE SES!!. länk.

"PGR 3" till Xbox 360, ett par bilder, länk.

Fan, nu börjar det ju bli svårt att se skillnad på ingamegrafik och "filmig" :D

Last edited:
Samtliga funkade inte för mig .. men det som stod på aftonbladet gör det ju intressant.. undra vilken man kanske ska tänkas köpa :va :va

Blir en PS3:a för mig när den släpps. Skulle tro att den hamnar på samma pris som PS2:an när den kom så runt 5000-6000 sek, skulle jag tro

Ser grymt lovande ut det här! Grafiken går inte av för hackor. Var verkligen alla klipp från "in-game"? Det där dirtbike/car spelet såg riktigt grymt ut!

Hoppas speltillverkarna koncentrerar sig på att få till en realistisk fysik nu när de har lite mer kräm att leka med. Finns inget värre än ett plastigt snyggt spel med sugig fysikmotor. T.ex. Rallyspel där bilen tvärstannar när man råkar köra in i en reklamvimpel... :huvet

Edit. Blueninja - Försök bara ett par ggr till. IGNs sida funkar typ var 3:e gång av någon anledning...kanske för mkt traffik?

Dweezil skrev:
Blir en PS3:a för mig när den släpps. Skulle tro att den hamnar på samma pris som PS2:an när den kom så runt 5000-6000 sek, skulle jag tro

Kostade inte både 1 & 2 c:a 3ooo?

Haha jo det blir en ps3:a för mig med motorstorm iallafall.. man kan ju hoppas att det kan hända som det hände i filmen :D riktigt grymt spel verkar det som iallafall!

Braxen skrev:

Jag köpte dom när dom va helt nya, då kostade dom 4500:- styck
Iofs fick jag två handkontroller & typ 3 spel eller liknande när dom upptäclte att X-boxen hade varit för dyr.

ska helt klart ha ett nintendo revolution och ett playstation 3. Såg en video från killzone 2 till ps3 idag. Kan vara det sjukaste jag har sett. Fruktat snyggt.

Hur jävla grymt verkade inte Motorstorm då :Bugar

undrar när PS3 släpps i Europa :va kanske bäst att börja lägga undan pengar snart :hihi

Kollade in videon på Killzone nu också...WOW!!! Vill ha DIREKT!!

Last edited:
Har inte varit så mycket för tvspel tidigare MEN SATANS VA GRYMT! motostorm var! :Bugar det där borde man handla sig när det kommer ut.

Jag tycker det mest ser ut som introt i Motorstorm inte som det är taget direkt från spelets gång.

Tittar man på Sonys presskonferensen och lyssnar till hypet så verkar det som Sony kommer köra åttor runt Microsoft med sin Xbox 360.
Tittar man sedan på specarna för det bägge så undrar man ju vad Microsoft håller på med, deras hårdvara verkar ju vara hälften så kraftfull som Sonys dito. Eller har jag svalt hypet med hull och hår? :va

Det sägs att det här renderas i realtid scriptat... :Bugar (KillZone 2)
http://pwp.netcabo.pt/joaomgcd/KZ.jpg
http://www.imgmag.org/images/xain1z/Killzone_01.jpg

Det här lär vara hur coolt som helst, tänk dig dubbla HD-skärmar till GT5.:banana
http://images.anandtech.com/reviews/video/Playstation3/E3PressConference/dualhd.jpg

Last edited:
Trådlösa handkontroller. :buga

Står det något om inbyggd DVD-brännare? Jag hittade inget.

morlock skrev:
Det här lär vara hur coolt som helst, tänk dig dubbla HD-plasmor till GT5.

Nu kan man äntligen utnyttja sina prylar :tuttar

HD upplöst projektor med 100" ramspänd duk :yoparty

Bifogat

• IMG_0567.JPG
    IMG_0567.JPG
    113.3 KB · Visningar: 167
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu