Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
LO_R1 skrev:Det lutar mer och mer åt att det blir ett x-box men då kommer naturligtvis nästa fråga. Vilket chip ska man satsa på?Verkar ju va lika bra och köpa en färdig chippad enhet med en gång.
Lartes skrev:Jag chippade min för typ 1mån sen, dom rekommenderade Aladdin Advanced.
Så det blev ett sånt å 160gig HD.
Summa 1500:-
tjockisbulle skrev:Eller om man är snäppet snålare (som jag)
Köp xbox på onoff (eller liknande) 1290:-
Lämna in för chipning (aladdin advance) 500:-
160gb hårddisk (länk) och sätt i den själv 800:-
Totalt
= 2590kr
Lartes skrev:Fast det kanske kan vara värt 200:- för att nån som har vanan att göra det gör det eller?

tjockisbulle skrev:Visst är det lite krångel iochmed att man måste köra en superdisc för att starta upp den nya med men det är allt.
Att just sätta in hårddisken skiljer sig inte från att sätta in en i en vanlig pc.
Så om man har gjort det nångång klarar man en xbox.
Lödningen tycker jag man ska lämna in den för då just 1.6 versionen är svårare att löda om man inte har erfarenheten. Och ett nytt moderkort till xbox kan inte vara billigt.
Äh 200kr hit eller dit är väl inget att tjafsa om igenkligen, gillar man att pilla lite själv bara så kan man ju testa. Inget kan ju gå sönder iochmed hårddisk byte. Eller ? Nån som har lyckats ?![]()
HanneZ skrev:Jag tycket dom tar hutlösa priser. Speciellt psxcare etc. Men även hemmamekarna som annonserar sig på blocke vill ju faan ha typ 700 spänn svart för 5 minuters jobb.
) som ändå lämnar in för chippning så kan dom fortsätta ta så mycket betalt.
HanneZ skrev:Och att det skulle vara svårt att göra något med xboxen är väl att ta i, det är så enkelt det bara kan bli.

honkiie skrev:nu ska jag vara helt ärlig, det är vansinne att köpa ett xbox istället för ps2. Ps2 har sjukt bättre spel och många fler spel överhuvudtaget. Xbox är till för folk som ska "chippa" och visa sina kompisar att dom har stor kuk genom att sitta och flexa med sin xbox "ööööh så här kan jag göra med datorn också men det är mycket svårare med xboxen, coolt va?"köp mycket hellre en gamecube istället för xbox, köp hellre ett dreamcast än ett xbox.
honkiie skrev:Vore det inte enklare att bara se det på datorn istället för att ta hem det med pcn och sen föra över allting till ditt xbox? Nä som sagt, xbox är för lifestylebögar, har du slimmad förstärkare med inbyggd dvd också elller?
P.s jag har väl inte tjänat ihop til en ban nu?
Lartes skrev:Jag chippade min för typ 1mån sen, dom rekommenderade Aladdin Advanced.
Så det blev ett sånt å 160gig HD.
Summa 1500:-
LO_R1 skrev:Var hittade du detta priset? Låter ju helt klart som ett bra pris
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |