x-box eller playstation?!?

Det lutar mer och mer åt att det blir ett x-box men då kommer naturligtvis nästa fråga. Vilket chip ska man satsa på? :va Verkar ju va lika bra och köpa en färdig chippad enhet med en gång.

LO_R1 skrev:
Det lutar mer och mer åt att det blir ett x-box men då kommer naturligtvis nästa fråga. Vilket chip ska man satsa på? :va Verkar ju va lika bra och köpa en färdig chippad enhet med en gång.

Jag chippade min för typ 1mån sen, dom rekommenderade Aladdin Advanced.
Så det blev ett sånt å 160gig HD.
Summa 1500:-

Lartes skrev:

Eller om man är snäppet snålare (som jag)

Köp xbox på onoff (eller liknande) 1290:-
Lämna in för chipning (aladdin advance) 500:-
160gb hårddisk (länk) och sätt i den själv 800:-

Totalt
= 2590kr

:banana

Aladdin chippet funkar bra, ett värsting chipp för 1000kr ser jag ingen anledning till att köpa.

:tummenupp

tjockisbulle skrev:
Eller om man är snäppet snålare (som jag)

Köp xbox på onoff (eller liknande) 1290:-
Lämna in för chipning (aladdin advance) 500:-
160gb hårddisk (länk) och sätt i den själv 800:-

Totalt
= 2590kr

Fast det kanske kan vara värt 200:- för att nån som har vanan att göra det gör det eller?

Ännu billigare blir det om man löder dit chipet själv! Aladdin Live+ kostar 199 kr på chipnplay.se

Lartes skrev:
Fast det kanske kan vara värt 200:- för att nån som har vanan att göra det gör det eller?

Visst är det lite krångel iochmed att man måste köra en superdisc för att starta upp den nya med men det är allt.
Att just sätta in hårddisken skiljer sig inte från att sätta in en i en vanlig pc.
Så om man har gjort det nångång klarar man en xbox.

Lödningen tycker jag man ska lämna in den för då just 1.6 versionen är svårare att löda om man inte har erfarenheten. Och ett nytt moderkort till xbox kan inte vara billigt.

Äh 200kr hit eller dit är väl inget att tjafsa om igenkligen, gillar man att pilla lite själv bara så kan man ju testa. Inget kan ju gå sönder iochmed hårddisk byte. Eller ? Nån som har lyckats ? :hihi

tjockisbulle skrev:
Visst är det lite krångel iochmed att man måste köra en superdisc för att starta upp den nya med men det är allt.
Att just sätta in hårddisken skiljer sig inte från att sätta in en i en vanlig pc.
Så om man har gjort det nångång klarar man en xbox.

Lödningen tycker jag man ska lämna in den för då just 1.6 versionen är svårare att löda om man inte har erfarenheten. Och ett nytt moderkort till xbox kan inte vara billigt.

Äh 200kr hit eller dit är väl inget att tjafsa om igenkligen, gillar man att pilla lite själv bara så kan man ju testa. Inget kan ju gå sönder iochmed hårddisk byte. Eller ? Nån som har lyckats ? :hihi

Självklart ska man testa om man känner att man klarar det :tummenupp
Men kan vara bra att upplysa folk om att det finns "kunnigt" folk som e villiga att göra det till en vettig peng.

Jag tycket dom tar hutlösa priser. Speciellt psxcare etc. Men även hemmamekarna som annonserar sig på blocke vill ju faan ha typ 700 spänn svart för 5 minuters jobb.

HanneZ skrev:
Jag tycket dom tar hutlösa priser. Speciellt psxcare etc. Men även hemmamekarna som annonserar sig på blocke vill ju faan ha typ 700 spänn svart för 5 minuters jobb.

Men jag betalade ju bara 1500:- Det är väll inet så farligt?
Delarna kostade ju 1300:- om man skulle köpa dom själv.
Iofs så nämnde du att chippet gick att hitta för 199:- + frakt.

Det va ett bra pris! När jag hörde mig för var det minst 550 för chip+montering. Och i vissa fall upp till 700 lr för bara jobbet!

För 500kr är det chip+montering hos psxcare,
Man köpa det utan montering för 149:- hos dvdirect.
Så visst rätt bra betalt, men sålänge det finns folk som mig ( :tomten ) som ändå lämnar in för chippning så kan dom fortsätta ta så mycket betalt.

Blocket mekkarna är ju ännu värre som hannez säger.
deras priser är ju galna.

nu ska jag vara helt ärlig, det är vansinne att köpa ett xbox istället för ps2. Ps2 har sjukt bättre spel och många fler spel överhuvudtaget. Xbox är till för folk som ska "chippa" och visa sina kompisar att dom har stor kuk genom att sitta och flexa med sin xbox "ööööh så här kan jag göra med datorn också men det är mycket svårare med xboxen, coolt va?"köp mycket hellre en gamecube istället för xbox, köp hellre ett dreamcast än ett xbox. :arsele

Jag har inget behov av att visa min kuk för mina vänner. En del däremot försöker ersätta sin storlek genom att köpa dyra prylar, men vet i faan om xbox impar så mycket på brudarna.

Jag vet inget om spelkvalitérna mellan de olika konsolerna. Jag vet däremot att jag köpte xbox därför jag inte bara ville spela på den utan även använda den som "Multimedia Station". Och att det skulle vara svårt att göra något med xboxen är väl att ta i, det är så enkelt det bara kan bli.

/ Hannes

HanneZ skrev:
Och att det skulle vara svårt att göra något med xboxen är väl att ta i, det är så enkelt det bara kan bli.

Vore det inte enklare att bara se det på datorn istället för att ta hem det med pcn och sen föra över allting till ditt xbox? Nä som sagt, xbox är för lifestylebögar, har du slimmad förstärkare med inbyggd dvd också elller? :rofl
P.s jag har väl inte tjänat ihop til en ban nu?

honkiie skrev:
nu ska jag vara helt ärlig, det är vansinne att köpa ett xbox istället för ps2. Ps2 har sjukt bättre spel och många fler spel överhuvudtaget. Xbox är till för folk som ska "chippa" och visa sina kompisar att dom har stor kuk genom att sitta och flexa med sin xbox "ööööh så här kan jag göra med datorn också men det är mycket svårare med xboxen, coolt va?"köp mycket hellre en gamecube istället för xbox, köp hellre ett dreamcast än ett xbox.

hehehee

honkiie skrev:
Vore det inte enklare att bara se det på datorn istället för att ta hem det med pcn och sen föra över allting till ditt xbox? Nä som sagt, xbox är för lifestylebögar, har du slimmad förstärkare med inbyggd dvd också elller? :rofl
P.s jag har väl inte tjänat ihop til en ban nu?

hahahaa

Dålig dag ?

Ok, men du behöver inte föra över allt till xboxen, det går att streama direkt från datorn.

Tror du förövrig har rätt,
vill man bara spela, köp en ps2´a eller liknande, men vill du utnyttja mera saker köp en xbox.

Jag köpte boxen mestadels för att ersätta dvd spelaren i vardagsrummet.
Att den har surroundljud och klarar alla format gjorde den till ett givet val.
Alternativet hade varit att köpt en till pc och ställt den brevid tv´n.... :rolleyes:
Nu med nätverk från övervåningen där pc´n står till xboxen har livet blivit mycket lättare.

:tummenupp

ps. Det finns emulator som gör att man kan spela ps1 spel på xboxen,
antar att det bara är en tidsfråga innan det kommer en för ps2 spel.

Lartes skrev:

Var hittade du detta priset? Låter ju helt klart som ett bra pris

LO_R1 skrev:
Var hittade du detta priset? Låter ju helt klart som ett bra pris

Jag fixade detta på Dvdirect i Hammarby i sthlm.

Vet inte om dom finns på något annats ställe eller om man kan skicka till dom, men här e hemsidan. Bara höra med dom :tummenupp

Dvdirect

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back