www.mjfoto.net

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Försök att ge sidan mer liv. Använd fler färger, något diskret mönster på bakgrunden, en snygg logga eller något annat som ger den mer liv.

Sidan är annars fin men man tappar ganska fort intresset för den.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Förslag: lägga in någon typ av gästbok där dem som hittar dit kan skriva sina åsikter angående bilderna etc.

Gästböcker är också fjortis. Vill man säga något vettigt finns det mail.

LiCrO skrev:
Försök att ge sidan mer liv. Använd fler färger, något diskret mönster på bakgrunden, en snygg logga eller något annat som ger den mer liv.

Sidan är annars fin men man tappar ganska fort intresset för den.
Har försökt hålla den ganska så diskret, ska leka lite med mer färger senare. Har inte riktigt hunnit med det än.
Logga kommer, har inte hunnit göra en än bara, har haft en trasig dator i 2 veckor.

Vill inte ha gästbok på sidan heller, tycker man om sidan eller har andra funderingar kan man maila.

MikkE skrev:
Har försökt hålla den ganska så diskret, ska leka lite med mer färger senare. Har inte riktigt hunnit med det än.
Logga kommer, har inte hunnit göra en än bara, har haft en trasig dator i 2 veckor.

Vill inte ha gästbok på sidan heller, tycker man om sidan eller har andra funderingar kan man maila.

Ot. Hur går det med hojletandet.
Såg du den nya (-05:a) 625:an för 69k som jag länkade till i din andra tråd?

Några småsaker jag tänkte på.
1. Jag tycker att bilden på dig som hänger med på (nästan) alla sidor har
för lite "stuns". Den ger en känsla av att bläcket i skrivaren håller på att
ta slut. (Jämför galleriet med de andra sidorna, det är så väldigt mycket
mer levande)

2. Galleri-sidan(sidorna) är ju spegelvända gentemot de andra sidorna
-de två boxarna alltså- vilket medför att sidan hoppar till när man bläddrar
till eller från galleriet. Har du kikat hur det är att ha menyn för galleriet
på höger sida?

3. Jag hittade ingen information om hur jag ska gå till väga som köpare
av en bild. Inte heller hur man identifierar en bild för köp.

4. Varför javascript på länkar som ändå bara öppnas i ett annat fönster?

x. (mest en nyfiken fråga) Tar du aldrig "stående" bilder?

Saker jag gillade:
1. Smakfullt enkelt, inte en massa onödig grafik, eller hemska flash-animationer som förstör.

2. Bra och tydlig meny med vettiga rubriker och sidor som innehåller
det som utlovas i menyn.

3. Känns seriöst när mobiltelefonnummer står med trots att det är
en "privatsida".

Det var mina 5 hundradels eurodollar.

Edit:
Angående tidigare inlägg... Publik gästbok/bildkommentering bör du avstå
ifrån! Skapa hellre någon typ av formulär som skickar kommentarer
enbart till dig. Annars har du ganska snart 100 000 ton spam på hemsidan!

Last edited:
[Akryl]*Amid skrev:
Några småsaker jag tänkte på.
1. Jag tycker att bilden på dig som hänger med på (nästan) alla sidor har
för lite "stuns". Den ger en känsla av att bläcket i skrivaren håller på att
ta slut. (Jämför galleriet med de andra sidorna, det är så väldigt mycket
mer levande)

2. Galleri-sidan(sidorna) är ju spegelvända gentemot de andra sidorna
-de två boxarna alltså- vilket medför att sidan hoppar till när man bläddrar
till eller från galleriet. Har du kikat hur det är att ha menyn för galleriet
på höger sida?

3. Jag hittade ingen information om hur jag ska gå till väga som köpare
av en bild. Inte heller hur man identifierar en bild för köp.

4. Varför javascript på länkar som ändå bara öppnas i ett annat fönster?

x. (mest en nyfiken fråga) Tar du aldrig "stående" bilder?

Saker jag gillade:
1. Smakfullt enkelt, inte en massa onödig grafik, eller hemska flash-animationer som förstör.

2. Bra och tydlig meny med vettiga rubriker och sidor som innehåller
det som utlovas i menyn.

3. Känns seriöst när mobiltelefonnummer står med trots att det är
en "privatsida".

Det var mina 5 hundradels eurodollar.

Edit:
Angående tidigare inlägg... Publik gästbok/bildkommentering bör du avstå
ifrån! Skapa hellre någon typ av formulär som skickar kommentarer
enbart till dig. Annars har du ganska snart 100 000 ton spam på hemsidan!
1. Bilden jag har nu var mest en grej för att bara fylla ut. tillfälligt. Håller på att ladda över alla mina bilder från dvd-skivor då jag inte har någonting på den nya hddn i datorn. Det kommer en ny så snart som möjligt.

2. Jag har försökt, dock är det ganska krångligt, men jag ger inte upp. Har haft tankarna på det med :)

3. Shit, bra att du sa det. Hade den infon på förra designen jag gjorde. Har helt glömt bort det nu. :brinnerup

4. Har en del stående också, dock inte som jag redigerat. Just nu slängde jag in några som jag hade, har även inte fått bläddringsfunktionen helt ok.

Övriga 1,2,3. Man tackar annars för god kritik, tar åt mig allt.

McB skrev:
Gästböcker är också fjortis. Vill man säga något vettigt finns det mail.
Ja extremt, seriösa sidor har inte gästbok.

Ta med syftet med sidan på första sidan. För den som inte har en aning om vad det är för sida och hittar den av någon anledning vill veta vad det är för sida direkt. Två rador lite större text på första sidan gör susen. Inget happy-talk bara!

Provade att byta design helt och hållet. Dock har jag inget fotoalbum än så länge.
Rött och svart bidde det

Hemskt, kanske hade passat till en hårdrockssida. Du bör ta en funderare över vilken känsla en färg förmedlar.

HanneZ skrev:
Ta med syftet med sidan på första sidan. För den som inte har en aning om vad det är för sida och hittar den av någon anledning vill veta vad det är för sida direkt.

:fakta Byt ut den röda färgen, jag orkade titta i 10 s, sen blev det för jobbigt och stängde ned sidan.

HanneZ skrev:
Hemskt, kanske hade passat till en hårdrockssida. Du bör ta en funderare över vilken känsla en färg förmedlar.
Jepp, ville mer se vad andra tyckte.
Jag har vart innen på varma färger, typ lite mer beige.

General E skrev:
:fakta Byt ut den röda färgen, jag orkade titta i 10 s, sen blev det för jobbigt och stängde ned sidan.
Woups, såpass. Det kommer bli ändringar iaf!

Tjoffe skrev:
Ja nu blev det fel!
Hehe, nytt på G snart

Vad för färger tycker ni om, vad dras ni till? Kom gärna med förslag.

General E skrev:

Jag håller med, mkt bra sida för övrigt. Men den röda färgen är lite intensiv för ögonen enligt mitt tycke.

MikkE skrev:
Jepp, ville mer se vad andra tyckte.
Jag har vart innen på varma färger, typ lite mer beige.

Färger är mycket mer än varma och kalla, rött betyder vänster, rött betyder stopp, rött betyder varning, rött betyder brännhet, rött betyder kärlek, rött betyder... etc beroende på vilka färger man kombinerar med. Både rött och svart är väl varma färger föresten? Bestäm hur många färger du ska använda, 2 är enklast men 3 är klart snyggare om man får till det ordentligt, ungefär som på hojar.

Jag sitter just nu själv och klurar på färger till grafiska gränssnitt, det är väldigt svårt faktiskt!

Den röda färgen får mig att greppa efter en gaffel eller något annat att hugga ut ögonen med, något som är lite skönare att vila ögonen på måste dit.
Sen så står det ju att priserna gäller jpeg, finns det ingen möjlighet att få i något format med mindre komprimering eller kanske till och med i råformat?

Mackz skrev:
Jag håller med, mkt bra sida för övrigt. Men den röda färgen är lite intensiv för ögonen enligt mitt tycke.
Tack för att du tycker till. Kommer att fortsätta att exprimentera med färger.
Även om detta var lite väl kanske..

HanneZ skrev:
Färger är mycket mer än varma och kalla, rött betyder vänster, rött betyder stopp, rött betyder varning, rött betyder brännhet, rött betyder kärlek, rött betyder... etc beroende på vilka färger man kombinerar med. Både rött och svart är väl varma färger föresten? Bestäm hur många färger du ska använda, 2 är enklast men 3 är klart snyggare om man får till det ordentligt, ungefär som på hojar.

Jag sitter just nu själv och klurar på färger till grafiska gränssnitt, det är väldigt svårt faktiskt!
Många kloka ord. Jag kommer nog att använda mig utav tre färger till nästa design, hade det på den 'modell' som jag har nu, sedan bytte jag till rött och svart.
Jag är inne en del på lite ljusare gråskala (dock kan det kanske se lite hrmm... grått ut?) eller beigea färger...

acura skrev:
Den röda färgen får mig att greppa efter en gaffel eller något annat att hugga ut ögonen med, något som är lite skönare att vila ögonen på måste dit.
Sen så står det ju att priserna gäller jpeg, finns det ingen möjlighet att få i något format med mindre komprimering eller kanske till och med i råformat?
:rofl
Så pass, haha.
Just nu har jag bara .jpg bilder. Sidan kommer att byggas ut med tiden också.

Sidan är ju alldeles röd? Trodde först att min skärm höll på att lägga av.
Om jag vore dig skulle jag lägga upp min snyggaste bild som bakgrund på något sätt. Då får man ju en känsla av vad det är för bilder du plåtar.....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg