VHF eller radio, alla lyssnar på nödfrekvenserna.
känns omodernt i dagens digitala samhälle

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VHF eller radio, alla lyssnar på nödfrekvenserna.

Snälla, använd inte lika infantilt vokabulär som på journalisthögskolan. Det heter inte krigsbåt eller krigsabåt, det heter örlogsfartyg.

En colaburk du har druckit ur kan ha blivit ett "krigs" flygplan, eller kanske mer troligt tvärt om...

Järn är järn, det är väl bra att skiten återvinns?
En colaburk du har druckit ur kan ha blivit ett "krigs" flygplan, eller kanske mer troligt tvärt om...
Svenska flottan hade en gång i tiden ett Pansarskepp som hette HMS Manligheten....måste varit den tuffaste mössan man kunde ha på den tiden.
.....

..och det måste ju ändå ha varit rena barnjollret jämfört med att stiga in på Stadt i permisuniform med HMS Berserk på mössan.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4499604&postcount=38
Om man ens fick komma in med den mössan
Jag har själv en hel del egna funderingar kring det här med Flottans moderna fartygsnamnet kan jag säga. Titta bara på Visby-korvetterna tex. HMS Karlstad... Hur skräckinjagande låter det egentligen? HAJK liksom...
Nä såna härna båtar ska ju ha namn som en modern adidaskrigare och samhällsomstörtare förstår.
HMS Botkyrka eller HMS Rosengård tex! Då fattar man att det är färdiglekt om man tex är somalisk sjöpirat. Det är liksom bara att lägga ned när hon kommer ångande.![]()

Det var på G med även HMS Haninge....
Den båten hade jag aldrig satt min fot på, tur att vi betalade för 6st och fick 5![]()
Nu har nog din Kna-kompis The Duke ljugit för dig. Snälla, använd inte lika infantilt vokabulär som på journalisthögskolan. Det heter inte krigsbåt eller krigsabåt, det heter örlogsfartyg.
Ett Jas gripen i aluminium![]()
Det heter krigsabåt! På samma sätt som det heter krigsasvärd.![]()
Vad är det nu Bagheera stönande säger på Julafton. "Ånej! Balou..."Precis, de skulle döpt WTC båten till, Doomsday eller liknande
..och det måste ju ändå ha varit rena barnjollret jämfört med att stiga in på Stadt i permisuniform med HMS Berserk på mössan.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4499604&postcount=38
Om man ens fick komma in med den mössan
Jag har själv en hel del egna funderingar kring det här med Flottans moderna fartygsnamnet kan jag säga. Titta bara på Visby-korvetterna tex. HMS Karlstad... Hur skräckinjagande låter det egentligen? HAJK liksom...
Nä såna härna båtar ska ju ha namn som en modern adidaskrigare och samhällsomstörtare förstår.
HMS Botkyrka eller HMS Rosengård tex! Då fattar man att det är färdiglekt om man tex är somalisk sjöpirat. Det är liksom bara att lägga ned när hon kommer ångande.![]()
Örlogsplan.![]()
Örlogsplan.![]()

Det heter krigsabåt! På samma sätt som det heter krigsasvärd.![]()
[YOUTUBE-ID]TpFGonYaF14&NR=1[/YOUTUBE-ID]
Jag brukar inte vara kräsmagad men när det är tillåtet att lägga upp filmer där folk dödas på youtube blir jag lite illamående.
Inte så konstigt, i TV är det tillåtet att sända live, ex. 9/11
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen