WSBK & WSS - Silly Season 2008

Då var det ju riktigt ologiskt att de inte testade på PI eftersom ingen av deras piloter kört för dem tidigare. :va

Testar gör man ju för att förbättra det man ska köra på. Om man nu bara hade fått med sig den gamla modellen så kan man ju lika gärna träna på en europeisk bana. De första racen med 07an är nog inte tillräckligt viktiga för att skicka hela teamet till PI och därmed förlora tid samt pengar.
 
Testar gör man ju för att förbättra det man ska köra på. Om man nu bara hade fått med sig den gamla modellen så kan man ju lika gärna träna på en europeisk bana. De första racen med 07an är nog inte tillräckligt viktiga för att skicka hela teamet till PI och därmed förlora tid samt pengar.
Det vore ju logiskt om man ersatte testet med ett annat vilket man inte gjort. Eller tänker jag fel? Nu har man ju testat mindre än de andra oavsett material.
 
Inga engelsmän i WSBK i år. Borde väl vara lite mysko? Med tanke på att dom själva är en stor SBK-nation bl.a?

Däremot en massa engelsmän som gått ner i kubik och nu kör i WSS. 4-5st är väl lite ovanligt många för att vara i denna klassen?
 
Verkar som om MV Agusta ska köra i Italienska SBK med Luca Scassa som förare för att under säsongen satsa även på WSBK. :)

20082201Luca%20Scassa_G.jpg


De satsar dessutom på Kevin Curtain och Steve Trinder i AUS-SBK, Kai Börre samt Georg Wechselburg och Marco Erdmannhausen i IDM
 
Alex Hoffman har skrivit på ett 2-årskontrakt med aprilia. 2008 används till test och utveckling av deras nya 1000cc för att 2009 köra i WSBK.
 
Vaddå länge? Den är säkert klar till 2012-2013, om dom inte ändrat reglementet i WSBK då, för då kanske det tar en 5-10 år till att få fram den... :hihi
Om inte Ducati känner sig nöjda med 1198:an efter den här säsongen så fixar WSBK säkert nya regler :D
 
Alex Hoffman har skrivit på ett 2-årskontrakt med aprilia. 2008 används till test och utveckling av deras nya 1000cc för att 2009 köra i WSBK.

Hojen tycker jag är snygg. Hoppas de har resurser och att Alex Hotpants
är gubbe nog att utveckla den till ett kokurrenskraftigt paket.

Tänker på Benelli med Peter Goddard i sadeln, :gnissla
 
Hojen tycker jag är snygg. Hoppas de har resurser och att Alex Hotpants
är gubbe nog att utveckla den till ett kokurrenskraftigt paket.

Tänker på Benelli med Peter Goddard i sadeln, :gnissla

Aprilia har nog resurser, de ägs ju av Piaggio som i sin tur har fett med stålar!
 
Hojen tycker jag är snygg. Hoppas de har resurser och att Alex Hotpants
är gubbe nog att utveckla den till ett kokurrenskraftigt paket.

Tänker på Benelli med Peter Goddard i sadeln, :gnissla

Hojen på bilderna ovan har millekåpor, den kommer inte se ut sådär.
Aprilia har flertalet förslag från olika designers, (idag kanske bestämmt sig för en iofs), bla från Robbiano som ritat Bimota DB5 delirio, SB8R och Vdue..
 
Biaggi, Xaus och Team Sterilgardas nya...samma tråkiga look
 

Bifogat

  • biaggi.jpg
    biaggi.jpg
    103.4 KB · Visningar: 109
  • pres3_G.jpg
    pres3_G.jpg
    121.7 KB · Visningar: 138
Last edited:
EN del team har testat på Losail under måndagen och tisdagen.

Times from monday.
1. Lorenzo Lanzi ITA RG Racing 1098R 1min 59.0 secs
2. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098R 1min 59.5 secs
3. Gregorio Lavilla SPA Ventaxia VK Honda CBR1000RR 1min 59.5 secs
4. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098R 2min 0.1 secs
5. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 2min 1.2 secs
6. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 2min 1.5 secs
7. Ayrton Badovini GBR Team Pedercini ZX-10R 2min 1.8 secs
8. Vittorio Iannuzzo ITA Team Pedercini ZX-10R 2min 1.9 secs
9. Karl Muggeridge AUS DF Racing CBR1000RR 2min 2.3 secs

Times from tuesday.
1. Haga (Yamaha) 1.59.2
2. Corser (Yamaha) 1.59.3
3. Bayliss (Ducati) 2.00.0
4. Fabrizio (Ducati) 2.01.1
5. Tamada (Kawasaki) 2.01.4
6. Laconi (Kawasaki) 2.01.7.
 
Back
Top