WSBK & WSS - Silly Season 2008

På tal om Biaggi.. Den som vann det Italienska 125SP i år var visst Max Biaggis 18-åriga kusin Federico Biaggi. Så om en Biaggi slutar så kommer det en annan.. :)
 

Bifogat

  • fedebiaggi.jpg
    fedebiaggi.jpg
    48.3 KB · Visningar: 88
Axxexs skrev:
2529290 Verkar som att Hodgeson snackat med alla och att det bara är Foggy som kanske kan få in honnom i WSBK.. :)

Kommer Foggy att fortsätta utan Petronas? :tummenupp
Trodde inte att det skulle bli något alls...
 
Axxexs skrev:
2530504 På tal om Biaggi.. Den som vann det Italienska 125SP i år var visst Max Biaggis 18-åriga kusin Federico Biaggi. Så om en Biaggi slutar så kommer det en annan.. :)
Valmers worst nightmare :hihi
 
Ronald ten Kate medelar om att man inte kunnat komma överens med Alex Barros om en styrning för dem och han tror att om inte Klaffi hittar en större sponsor så kan Barros gå tillbaka till MotoGP till Kawasaki eller Ilmor.

Ducati Corse tackade nej till Barros i söndags.
http://www.speedtv.com/articles/moto/motogp/33260/
 
Last edited:
Biaggi om testet med Suzuki.

Max Biaggi
“The last time I rode on a racetrack was on the 6th November in 2005 and after nearly a year off, getting onto a racebike again was a slightly strange experience - as you can imagine. The Superbike is heavier than a MotoGP bike and that makes changing direction - in chicanes for example - a little harder. I had a lot to learn in these two days and a lot to think about. This is the first time I've been to this track and so I had to learn which way round it went before I could even start working on going quickly."


“Then there is the big difference in tires, because I've not raced on these Pirellis before. The feeling of them is something that I have to learn to understand bit by bit. I started off by trying to get comfortable on the bike and this meant altering the position of the handlebars, footrests and all the levers. Because I am not very big, I also had to have some extra padding on the seat, so that I didn't slide around too much. No carbon brakes on a Superbike for example so, of course, I have to get used to a different way of braking as well. In fact the whole Superbike package is quite different to what I have been used to. All in all there’s a lot to learn, but I've started the process and now I'm looking forward to the next test and continuing my learning curve.”
 
Chris Walker ska köra en Rizla Suzuki på Mallory på söndag. Inga kontrakt är skrivna men det pekar åt att han kommer köra för dem i BSB nästa år.
 
Axxexs skrev:
2531634Max Biaggi
“The Superbike is heavier than a MotoGP bike and that makes changing direction - in chicanes for example - a little harder. I had a lot to learn in these two days and a lot to think about. This is the first time I've been to this track and so I had to learn which way round it went before I could even start working on going quickly. Then there is the big difference in tires, because I've not raced on these Pirellis before. The feeling of them is something that I have to learn to understand bit by bit. I started off by trying to get comfortable on the bike and this meant altering the position of the handlebars, footrests and all the levers. Because I am not very big, I also had to have some extra padding on the seat, so that I didn't slide around too much. No carbon brakes on a Superbike for example so, of course, I have to get used to a different way of braking as well. In fact the whole Superbike package is quite different to what I have been used to. All in all there’s a lot to learn, but I've started the process and now I'm looking forward to the next test and continuing my learning curve.”
Jag lägger detta under F7-tangenten att klistra in varje gång någon skriver ”En förare som har kört 500 och MotoGP måste ju ha en stor fördel i Superbike.”
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
2531836 Jag lägger detta under F7-tangenten att klistra in varje gång någon skriver ”En förare som har kört 500 och MotoGP måste ju ha en stor fördel i Superbike.”
Perfekt, så kan du klistra in det varje gång Chris Ash skriver att Biaggi ska toura hem WSBK-titeln 2007 :tummenupp
 
Nyteknik skrev:
2531836 Jag lägger detta under F7-tangenten att klistra in varje gång någon skriver ”En förare som har kört 500 och MotoGP måste ju ha en stor fördel i Superbike.”
Han skrev att hojen är annorlunda. So what? Är man världens bäste rr-förare och kejsare (i en supportklass för juniorer) ska inte en annorlunda hoj vara något problem.
 
Suzuki tillät tydligen inte att Biaggi skulle få ställa upp i motard-VM. Så han körde inte den tävlingen. Av dom 3500 som var och kollade så var 400st från Biaggis fanclub. Kanske att Biaggi körde något varv som uppvisning bara.
 
Axxexs skrev:
2547051 Suzuki tillät tydligen inte att Biaggi skulle få ställa upp i motard-VM. Så han körde inte den tävlingen. Av dom 3500 som var och kollade så var 400st från Biaggis fanclub. Kanske att Biaggi körde något varv som uppvisning bara.
Han var bisittare under sändningen, haken var säkert att hans motardhoj är just en Honda, han nämnde iaf att han skulle få en Suzuki snart att köra med. Sen sa han väl massa annat också, de skulle köra tredagars test på Vallelunga om en vecka, fortfarande med -06 hoj. Jag tycker han verkar riktigt vettig faktiskt, var inte divig eller nånting sånt alls.
 
vår vän Max fick låna en Suka-motard:
20061016SMTSuzuki1_G.jpg


17-10-2006 10:00
Yesterday Max tried the Suzuki Valenti 450cc Supermotard bike of the pilot Eddy Seel, set by Rigo Moto’s Team. The first impressions of the rider have been definitely positive, he was very satisfied with the bike.
 
Ett tilltänkt samarbete mellan Foggy och MV Agusta har tydligen spruckit. En anledning skulle bero på att Foggy inte kunde visa upp någon ekonomisk support från sponsorer bl.a.
 
Suzuki Alstare Engineering kommer göra 10st racefärdiga K7 Alstare replicor som dom ska sälja. Man får tydligen själv bestämma lite hur mycket delar man vill ha på till att max ha likadant som på Neukirchners K6.

http://www.worldsbk.com/details.php?newsid=1356&lang=eng
 
Back
Top