WSBK/WSS Assen 2007

Jag förstår fortfarande inte när kejsaren ska börja prestera? Hur kan han ta stryk av medelmåttorna i WSBK i race efter race?

2007..

VM motogp "Världsmästaren" = 7'a i tabellen.
VM wsbk "Fd Kejsaren" = 2'a i tabellen.

Tycker inte Biaggi behöver skämmas, bayliss är ingen medelmåtta, toseland är en överaskning för året..
Tror biaggi kommer göra ännu bättre från sig när han hittar hem på hojen, det verkar som han får leta setup ett bra tag varje helg innan det börjar gå riktigt fort.

2007..

Tycker inte Biaggi behöver skämmas, bayliss är ingen medelmåtta, toseland är en överaskning för året..
Tror biaggi kommer göra ännu bättre från sig när han hittar hem på hojen, det verkar som han får leta setup ett bra tag varje helg innan det börjar gå riktigt fort.
Kejsaren hade tur eftersom Haga försvann :tungan

(bara skojar)
Vilket kanonrace av Tosse & Babyliss :yoparty

Toseland och Bayliss!!!!!!!!!! Vilken kamp, vilka omkörningar! Kan bara hoppas på ngt liknande i gp nästa helg! Tidigt på säsongen men ser ut att bli King James år i år!

Jo, enligt förra säsongens "motogpvärdighetsdiskussioner" från somliga så bör han verkligen skämmas....

Resultat hittills 2007:

Toseland 6 segrar
Biaggi 1 seger...

:tomten
Exakt, det är bara så pinsamt med medelmåttor som hänger med bra i totalen utan att vinna race.

Lätt för DIG att säga!
*surar*

:D

Närå, det där var RAJJSING det!!
Phy phan!

Och jag håller med henne :D

Jag förstår fortfarande inte när kejsaren ska börja prestera? Hur kan han ta stryk av medelmåttorna i WSBK i race efter race?

Rätt intressant åsikt ... speciellt som vem som helst utav "medelmåttorna" OCH Biaggi skulle spöa dig med bara en hand på styret :)

Last edited:
Jo, enligt förra säsongens "motogpvärdighetsdiskussioner" från somliga så bör han verkligen skämmas....

Resultat hittills 2007:

Toseland 6 segrar
Biaggi 1 seger...

:tomten

Toseland kommer bli en klart värdig världsmästare om han fortsätter i det här tempot resten av säsongen. Inget snack om att Biaggi måste stå överst på pallen oftare för att vinna någon titel. Det skulle vara skittråkigt om Biaggi tog titeln med hjälp av andra/tredje-platser för att någon knuffade av och skadade toseland..
Hayden 0 segrar... (inte ens i närheten av pallen)

Frågan är om inte 7:a i elitserien smäller lite högre än en andraplats i division 2 ändå?

Fast så dålig som 7'a har Biaggi aldrig ens varit i division 1 heller. Han blev ju sackad som föredetting/värdelös när han gjorde sin sämsta säsong och slutade 5'a i totalen.
Skulle jag ranka det skulle jag nog säga att årets 1-2-3'a i Wsbk är 4-5-6 i motogp i ett vettigt team(ej haga inräknad).

oFFkeFF: Varför tar du upp Hayden i en WSBK tråd? Det var väl länge sedan han körde Superbike. Off-topic tycker jag, om du nu inte bara var ute efter ett flamebait.

Tur för Bayliss och Toseland att Hagas Yamaha pajade i race 2 för annars hade han vunnit. :)

Tur för Bayliss och Toseland att Hagas Yamaha pajade i race 2 för annars hade han vunnit. :)

Spekulation! :mattias

Möjligt. Men jag tror nog att de tre i täten hade bytt plaatser med varann, precis som nu skedde, och i den kubbningen hade vem som helst kunnat gå ut som segrare.

Och jag håller med henne :D

Tror jag säkert att du gör! Din lissmare... ;)
Nu myser ni väl ikapp alla Ducatimaffiosos!

Last edited:
Rätt intressant åsikt ... speciellt som vem som helst utav "medelmåttorna" OCH Biaggi skulle spöa dig med bara en hand på styret :)
Vad har det med saken att göra? Är Toby Moody en överjävlig rr-förare som kan köra ifrån Rossi?

2007..

2006:

Hayden: Världsmästare i MotoGP.
Biaggi: Ingen ville ha med hans skägg att göra, körde DT50 på gocartbana.

Fast så dålig som 7'a har Biaggi aldrig ens varit i division 1 heller. Han blev ju sackad som föredetting/värdelös när han gjorde sin sämsta säsong och slutade 5'a i totalen.
Skulle jag ranka det skulle jag nog säga att årets 1-2-3'a i Wsbk är 4-5-6 i motogp i ett vettigt team(ej haga inräknad).
Intressant att ställningen i MotoGP efter tre race kan vara lika med slutställningen. Spår du i kaffesump?

Tror jag säkert att du gör! Din lissmare... ;)
Nu myser ni väl ikapp alla Ducatimaffiosos!
Som sagt, Arai är det enda raka.

Last edited:
Spekulation! :mattias

Möjligt. Men jag tror nog att de tre i täten hade bytt plaatser med varann, precis som nu skedde, och i den kubbningen hade vem som helst kunnat gå ut som segrare.
Visst är det så men Haga såg väldigt vass ut, dessutom hade det varit bättre för totlen om han vunnit.

Visst är det så men Haga såg väldigt vass ut, dessutom hade det varit bättre för totlen om han vunnit.

DET kan jag hålla med om.
Jag tycker ALLTID det är sorgligt när nån får bryta p.g.a maskinfel
Minns att jag sa samma sak när Rossi stod med elfel på Valencia.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...